acc+ geeft continu 12v

Forumindex Forums Modellen Astra acc+ geeft continu 12v

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18416864
    BobArke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2021

      Beste mensen,

      Ik kamp met een probleem. Mijn acc+ die geschakeld hoort te zijn op het contactslot geeft continu 12v. Dus ook wanneer de sleutel uit het contact is. Ik kwam erachter toen ik de sleutel eruit haalde en de radio door bleef spelen. Terwijl die normaal uit ging zodra mijn sleutel uit het contact ging.
      Nu heb ik laatst mijn subwoofer aan gesloten en schoot ik met mijn remote kabel, die aangesloten zit op de acc+ achter de radio, tegen de plus van de versterker. Kan het zijn dat hierdoor mijn contactslot is kort gesloten en er dus continu een 12v op staat?

      Opel Astra H Hatchback 2007

      P.S. Mijn accu loopt nu ook zachtjes leeg doordat er 12v op de acc+ blijft staan.

      Ik hoor graag wat jullie meningen en ervaringen zijn.

      Bobby.

      #18416870
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Wat voor radio heb je de astra H heeft in de radio stekker namelijk helemaal geen geschakede plus.

        #18416872
        BobArke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 April 2021

          De radio die erin is gezet is de opel android 6.0 dvd navi met scherm. Hier zit achterop een acc+ om hem aan en uit te zetten wanneer je sleutel het contact aan en uit zet.

          #18416887
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Astra H schakelt de radio via canbus in en uit. Als je hier wat anders aan hangt zal dat niet goed gaan.

             

            Geschakelde plus zul je moeten halen bij de sigarettenaansteker.

            #18416910
            BobArke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 April 2021

              Canbus komt niet boven de 5 volt. Dus de acc+ die op de radio zit is niet van de can bus en deze was geschakelt door het contact slot. Dit weet ik 100% zeker, zelf gemeten.

              Vraag me af of mijn radio uberhaupt op de can bus zit aangesloten

              #18417036
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Welke kleur draad heb je gebruikt als geschakelde + welke pen op de conector van de radio?

                #18418096
                BobArke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 April 2021

                  Dat is het rode draad achter op de radio. die zit aangesloten op een can bus decoder zie ik nu.

                  het dikke blauwe draad is van mijn remote. Daar blijft nu continu 12 volt op staan.

                  Ik denk nog steeds dat er een relais of iets van een andere schakeling blijft plakken of vast is gaan zitten. Dat er vandaar een continue + op de acc+ staat. Ik vraag mij alleen af waar die schakeling zou kunnen zitten? relais? contactslot?

                  Waar zijn de 2 zwarte aansluitingen voor op de 3e foto die is continu doorverbonden met en zonder sleutel in het contact.

                  16191868670993360673570666870657

                  1619186893914413630642866487745916191866956873438762461211239237

                  #18418263
                  Koffie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 November 2019

                    Begrijp ik het goed dat de vorige eigenaar deze radio heeft ingebouwd? En dat de problemen pas kwamen toen je de subwoofer hebt ingebouwd en uitschoot met de remote kabel, die direct doorverbonden is met de geschakelde plus?

                     

                    [quote quote=18418096]Ik denk nog steeds dat er een relais of iets van een andere schakeling blijft plakken of vast is gaan zitten. Dat er vandaar een continue + op de acc+ staat. Ik vraag mij alleen af waar die schakeling zou kunnen zitten? relais? contactslot?[/quote]

                    De radio heeft een geschakelde plus (acc+) nodig en de auto heeft die niet. Ik vermoed dat de vorige eigenaar met dit doel de ‘canbus decoder’ ertussen heeft gezet, zodat de radio de geschakelde plus daarvandaan kan halen. Dit apparaat leest het canbus-signaal uit en vertaalt dit naar een geschakelde plus. Ik denk dat de ‘canbus decoder’ nu stuk is, want de geschakelde plus hiervan is kortgesloten en sindsdien functioneert hij niet meer. Om dit zeker te weten, kan je de kabel loskoppelen van de radio en subwoofer en dan meten of er +12 V op deze kabel blijft staan, uiteraard nadat je de sleutel uit het contact hebt gehaald. Zo ja, dan issie stuk.

                    De simpelste oplossing is om de geschakelde plus voor de radio nu niet meer van de ‘canbus decoder’ te halen, maar van de sigarettenaansteker, zoals Haasje17 noemde. De remote voor de subwoofer kan je hier ook van aftappen, maar het is beter om hiervoor de remote uitgang van de radio te gebruiken.

                     

                    [quote quote=18418096]Waar zijn de 2 zwarte aansluitingen voor op de 3e foto die is continu doorverbonden met en zonder sleutel in het contact.[/quote]

                    Welke aansluitingen bedoel je precies?

                    #18418320
                    BobArke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 April 2021

                      Hee Koffie,

                      Bedankt voor je reactie!
                      Ik ben idd gaan kijken of de 12V weg is als de decoder eraf is en dit is ook zo. Dus ik ga daar een nieuwe van bestellen en hopen dat dat het probleem is.

                      [quote quote=18418263]Begrijp ik het goed dat de vorige eigenaar deze radio heeft ingebouwd? En dat de problemen pas kwamen toen je de subwoofer hebt ingebouwd en uitschoot met de remote kabel, die direct doorverbonden is met de geschakelde plus?[/quote]

                      Ja dit klopt helemaal!

                      [quote quote=18418263]De simpelste oplossing is om de geschakelde plus voor de radio nu niet meer van de ‘canbus decoder’ te halen, maar van de sigarettenaansteker, zoals Haasje17 noemde. De remote voor de subwoofer kan je hier ook van aftappen, maar het is beter om hiervoor de remote uitgang van de radio te gebruiken.[/quote]

                      Dit ga ik meteen even aanpassen ;) Bedankt voor de tip!

                      [quote quote=18418263]Welke aansluitingen bedoel je precies?[/quote]

                      De aansluit punten hieronder in de afbeelding. Waar is dit onderdeel voor en wat is het nut ervan?

                      Knipsel

                      #18418398
                      Koffie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 November 2019

                        Ik vind net dat de ‘can bus decoder’ ook de knoppen op het stuur uitleest en misschien andere knoppen en het snelheidssignaal. Hij doet dus meer dan ik dacht. Als je dat niet nodig hebt, kan je een paar tientjes besparen door de decoder weg te laten en de geschakelde plus van de sigarettenaansteker te pakken.

                        [quote quote=18418320]De aansluit punten hieronder in de afbeelding. Waar is dit onderdeel voor en wat is het nut ervan? [/quote]

                        Dat weet ik niet. Hij lijkt verbonden te zijn met de zwarte ring rond de slotcilinder rechts op de foto, dus het zou van de chiplezer kunnen zijn die de sleutel uitleest. Als de chip niet wordt gelezen, gaat de startblokkering er niet af. Dat de pinnen continu met elkaar verbonden zijn past daarbij, want in de ring zou dan een spoel zitten.

                        #18418622
                        BobArke
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 April 2021

                          Bedankt voor het helpen allemaal!

                          Het is opgelost door een nieuw can bus decoder kastje te plaatsen!

                          Remote gelijk op mijn sigaret aansteker aangesloten en werkt nu ook weer naar behoren!

                          De knoppen op het stuur doen het nu ook weer.

                          Harstikke bedankt!

                          #18418738
                          Koffie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 November 2019

                            Goed om te horen!

                            #18550159
                            Tuurtje Tuurtje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 February 2024

                              Hallo mss beetje laten reactie.

                               

                              Ik heb een universele Android radio gekocht met canbus maar niet de juiste stekkers. Dus moet die zelf aansluiten.

                              Maar zou niet weten waar de kabels van de auto op de radio zoude moeten komen.

                              Iemand hier ervaring mee

                               

                               

                              #18550170
                              Opeltje17
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 January 2012

                                Hier moeten haast wel verloop kabels voor tekoop zijn.

                                Heb je geen foto’s?

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.