ABS

Forumindex Forums Modellen Astra ABS

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211157
    Kelly
      Lid sinds:
      5 August 2009

      Ik heb een een probleem met me Opel Astra.. bouw jaar : 2000

      Mijn probleem is dus mijn ABS, als ik langere afstanden rij, dan trilt/schokt me abs, soort van gestotter, bij het remmen, terwijl ik normaal rem, dus niet hard ofzo.
      Ik heb hem 2 keer weg gebracht naar de opel dealer, de eerste keer hebben ze er in gereden, maakte ze het zelf niet mee, de 2e keer is die auto uitgelijnd en hebben ze er weer in gereden, toen kreeg ik te horen dat het “normaal” is, maar het probleem is er nog steeds. Wat zou het kennen zijn?

      #17508551
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Welkom?! Als je je even netjes voorstelt weten we iets meer over jou en je auto, en kunnne we misschien beter helpen.

        Ik snap je verhaal niet helemaal, je zegt “als ik normaal rem”, maar dan werkt je ABS nog niet, die gaat pas aan de gang als je wielen zouden blokkeren…

        Ik zou denken aan kromme remschijven of misschien iets met je blokken. Misschien staan ze te strak er op?
        Sinds wanneer heb je dit? Is er laatst iets gedaan aan je auto?

        #17508552
        Kelly
          Lid sinds:
          5 August 2009

          Hey, ja sorry, ben dus Kelly, woon in Almere, ben 21 jaar, genoeg of wil je nog meer weten? :p

          Me auto, nah die heb ik nu zelf iets langer dan 2 jaar, en het is eigenlijk pas sinds een jaar ofzo, misschien iets langers..
          Maar het is idd gewoon als ik normaal rem, langzaam dus, voor een stoplicht of voor een drempel, niet zoals in een noodstop ofzo..

          Vorig jaar bij me apk zijn me voorbanden naar achter gegaan en voor 2 nieuwe banden er op gezet, toen is ie verder ook gewoon goed gekeurd en dit jaar (maart) is ie ook gewoon goed gekeurd, verder is er ook niks gedaan aan die auto. Ik heb er zelf geen verstand van, maar omdat die mensen bij de opel dealer zeiden dat het me abs is, ging ik daar ook vanuit, maar als jij zegt dat het dat ook zou kennen zijn, ik heb zelf echt geen flauw idee, maar is het is behoorlijk vervelend.

          Maar kijken ze dat niet na dan, bij een apk?
          Me auto heeft trouwens ook een grote beurt gehad in mei.

          origineel gepost door xladage
          Welkom?! Als je je even netjes voorstelt weten we iets meer over jou en je auto, en kunnne we misschien beter helpen.

          Ik snap je verhaal niet helemaal, je zegt “als ik normaal rem”, maar dan werkt je ABS nog niet, die gaat pas aan de gang als je wielen zouden blokkeren…

          Ik zou denken aan kromme remschijven of misschien iets met je blokken. Misschien staan ze te strak er op?
          Sinds wanneer heb je dit? Is er laatst iets gedaan aan je auto?

          #17508553
          OPC Turbo
            Lid sinds:
            7 June 2009

            Als je remblokken voor gangbaar gemaakt zijn en ze de A.B.S. kabel los hebben gehad (al zal dat niet nodig zijn) dan kan het zijn dat ze de kabel niet goed in de klem hebben terug gezet (of hij is spontaan los geschoten uit de klem) daardoor kan de sensorkabel van je A.B.S. tegen de homokineet komen en doorschuren, dat veroorzaakt een kortsluiting die het A.B.S. systeem tijdens het remmen kan zien als een blokkerend wiel waardoor de remdruk even weg wordt gehaald (de A.B.S werking dus!)

            Dan zal de auto behalve schokkering ook erg slecht remmen op dat moment!

            Ik weet niet of dat het is maar dan krijg je wel dit soort klachten! neem geen risico en laat het A.B.S. ook eens bij een andere garage nakijken! (ben je al bij Opel dealer van Voorden in Almere geweest? zo ja probeer eens een andere garage/dealer)

            #17508554
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Als het ABS een storing of probleem heeft, zal in 9 van de 10 gevallen het controle lampje blijven branden.

              Heb je al eens gereden terwijl de zekeringen van de ABS of de hoofdstekker van de ABS los is??

              dan weet je zeker of het de ABS is.

              het kan ook gewoon kromme remschijven zijn namelijk.

              Willem

              #17508555
              16VCalibra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2008

                bij mn calibra tikte de rempedaal ook, bij normaal remmen wanneer ik bijna tot stilstand kwam.. mn broer zij dat ik de absringen schoon moest maken.. tijdens t schoonmaken bleek dat een tandwiel gebroken was en een stuk miste!! aandrijfas vervangen (daar zit die tandwiel aan)en weg was het tikken ;).. weet alleen niet of het abs systeem van een astra ook zo werkt maar ik d8 misschien heb je er wat aan!

                groetjes ram

                #17508556
                OPC Turbo
                  Lid sinds:
                  7 June 2009

                  Astra G heeft een interne sensor in het wiellager… duur grapje omdat je het compelte lager met naaf en sensor moet vervangen… (als dat het probleem is natuurlijk)

                  #17508557
                  Kelly
                    Lid sinds:
                    5 August 2009

                    Thnx allemaal voor jullie reactie, zal eens kijken wat er mee gedaan ken worden!! :)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.