abs storing

Forumindex Forums Modellen Corsa abs storing

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215574
    x16xe
      Lid sinds:
      14 June 2008

      Helaas zit ik sinds kort met een ABS storing die tot nu toe niet verholpen is. Ik probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven:
      Als ik de auto start gaat het lampje netjes uit, maar als ik dan snelheid maak *vanaf 20 km/h* begint het lampje te branden, mijn kilometerteller loopt *achter de actuele snelheid aan*. Na een tijdje rijden houd de kilometerteller wel netjes bij en gaat het lampje uit, bij hard remmen is op te merken dat het lampje weer aangaat en het abs systeem niet werkt.

      Soms doet de kilometerteller helemaal niets, lampje brand.
      Soms schokt de kilometerteller, lampje brand maar stottert ook
      soms werkt de km teller prima, lampje uit.
      Als de km teller lange tijd helemaal niks doet , dag teller staat dan ook stil, gaat het motormanagment lampje branden waarna hij stationair welleens uitvalt. De motor loopt gewoon prima!

      De wagensnelheidssensor (tevens de abs sensor linksvoor) is vervangen. er zit geen snelheidssensor op de bak.
      Ook is er een nieuwe pomp + abs computer (1 unit ) op gekomen.
      De auto is voorzien van een optima yellowcap, deze is wel een keer zo goed als leeg geweest.

      Uitlezen met Tech2 geeft geen resultaat. *geen storingen*

      Toch is er wel degelijk iets aan de hand.

      Ik hoop via deze weg tips of informatie te winnen om het probleem in de toekomst te verhelpen, zo is de wagen namelijk helemaal niets waard.

      Alle reacties tips of informatie is welkom

      Mvg,

      Jeffrey

      #17579125
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        ten eerste zou ik eerst eens kijken waarom de snelheidsmeter niet goed werkt….die zou misschien wel eens de bron van alle storingen kunnen zijn….

        #17579126
        x16xe
          Lid sinds:
          14 June 2008

          ja inderdaad, ik heb wel het gevoel dat alles met elkaar te maken heeft, maar de vraag is wat en hoe ik er allemaal aan kan meten/testen.

          #17579127
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Waarschijnlijk slechte voeding of massa op de ABS pomp..

            controleer deze eens..

            Is het probleem niet in een van de Andere ABS sensoren te vinden..

            Snelheidsmeter gaat via de ABS bij modellen na ’98 met ABS inderdaad.

            Als je snelheidsmeter geen signaal krijgt, krijgt de motorcomputer ook geen signaal, dan gaat deze op storing en gelijk rot lopen en afslaan…

            ik denk je al je wielsensoren moet nalopen . controleren.

            of anders gaan rijden met een Uitleeskast aan de auto, en kijken welke waarde niet goed is..

            en de AArding en Spanning aan de ABS pomp moet nakijken..

            Kontroleer ook eens de + vanaf de accu naar de motor en de – vanaf de accu naar de carroserie en de motor.

            Willem

            #17579128
            x16xe
              Lid sinds:
              14 June 2008

              ik neem aan dat ik deze signalen het beste vanaf de stekker op de computer van de abs pomp kan lezen, kan iemand mij helpen aan de bijbehorende stekkerbezetting, wat ik op welk punt zou moeten meten?

              #17579129
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                het makkelijkst is rijden met een Tech apparaat van de opel eraan..

                dan kun je actuele waarden uitlezen tijdens rijden.

                willem

                #17579130
                x16xe
                  Lid sinds:
                  14 June 2008

                  helaas heb ik deze uitleesapperatuur niet ter beschikking. Dus wil ik alles doormeten moet ik toch een schema hebben van die stekker. kan iemand me daarbij helpen. Of nog mooier wie herkent dit probleem.

                  #17579131
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    ik kan je daarbij MOMENTEEL niet helpen, daar mijn PC met alle daarvoor benodigde programma’s bij een reparateur ligt.

                    Willem

                    #17579132
                    panther omega
                      Lid sinds:
                      8 December 2009

                      ik heb hetzelfde probleem ze kunnen niet in mijn abs computer komen waarschijnlijk heb ik dus die comp kapot nieuw kosten ze ongeveer 850 tot 1200 maar je kan er ook 2de hands aan komen moet je op de sloop kijken ik ga zaterdag kijken of ik de mijne kan maken andere abs pomp en comp erin abs sensoren heb ik al vervangen en schoon gemaakt dus op naar de volgende stap maar de storing zal ik er uit krijgen :P:P:P:hmmz lol hoop ik dan maar greetz panther omega

                      #17579133
                      x16xe
                        Lid sinds:
                        14 June 2008

                        ik heb eventueel nog een goedwerkende pomp + ecu. Dit was bij mij namelijk niet de oorzaak. Als ik het schema heb ga ik onder belaste toestand de signalen meten met een scope. Dus op de stekker. Ik hoop daarom ook z.s.m. een schema te verkrijgen. Het kan namelijk goed zijn dat de afstand op de een of andere manier toch verandert is van de sensor t.o.v. de tandkrans. Ook ik wil zeker van de storing af. Ik hoor graag hoe het verhaal bij jou vordert, ik zal ook al mijn bevindingen plaatsen hier op het forum. verdere info altijd welkom! :)

                        gr. en een fijn weekend.

                        #17579134
                        DarkNL08
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 March 2010

                          Zelf heb ik een GSI 1.6 16v uit 94′ mét ABS.. Af en toe brand het lampje als ik het contact te snel doordraai, dus laat hem eigenlijk altijd eerst uitgaan om vervolgens contact pas door te draaien.

                          Nu merkte ik ook dat laatst mijn km-teller (dus snelheidsmeter) stilstond, toen ik het dagteller knopje resette werkte beiden weer. Heb dit nu 2/3x gehad. Eigenlijk valt het me nu pas op (nadat ik je bericht las) dat dit wel eens in verbinding kan staan…

                          Heb tot nu toe de volgende ‘oplossing’: Langer op contact laten staan, vervolgens pas doordraaien de sleutel. Echter, heel af en toe gaat hij tijdens het rijden branden….

                          Zijn er zaken die ik eenvoudig kan checken?

                          #17579135
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Heb je al Extra voeding en Massa kabels gelegd naar de pomp, liefst direct vanaf de accu de massa en eventueel via relais de +..

                            Willem

                            #17579136
                            sjoerdie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 September 2005

                              er zit wel een sensor in de bak……

                              heb een x12xe van 2000 uitgebouwd, en daar zat er ook een in.

                              #17579137
                              DarkNL08
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 March 2010

                                origineel gepost door wim-v6
                                Heb je al Extra voeding en Massa kabels gelegd naar de pomp, liefst direct vanaf de accu de massa en eventueel via relais de +..

                                Willem

                                Willem, ik heb net 3 weken de Corsa en 4 jaar terug trok ik elke scooter van A tot Z uit elkaar en in elkaar, maar nu moet je me echt even wat meer uitleggen… ;)

                                Even het hoe, wat en waarom? :)

                                #17579138
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Zal het kort en bonsig uitleggen.

                                  Leg een redelijk dikke kabel van de Accu – naar de ABS pomp metalen buitenzijde (bevestigings bout oid.)

                                  leg ook een kabeltje vanaf die bout aan de bruine draad(en) in de ABS stekker(s)

                                  Willem

                                  #17579139
                                  DarkNL08
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 March 2010

                                    Laatste tijd hoor ik de pomp, vlak voor het wegrijden.. af en toe gaat ie tijdens rijden branden en als ik dan zachtjes een drempel pak of het is een beetje hobbelig op de weg voel ik het rempedaal echt schokkken.. en dan gaat ’t lampje weer uit :)

                                    Komt dit bekend voor?

                                    #17579140
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      origineel gepost door sjoerdie
                                      er zit wel een sensor in de bak……

                                      heb een x12xe van 2000 uitgebouwd, en daar zat er ook een in.

                                      Snelheids sensor bedoel je….

                                      zo ja: kan in de bak zitten…

                                      Zeker rond bouwjaar 2000..

                                      Degene met van ’98 ’99 ’00 met ABS hebben in 8 van de 10 gevallen geen snelheidssensor in de bak meer..

                                      De Corsa’s B ZONDER ABS hebben ten alle een sensor in de bak zitten

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.