abs sensor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum abs sensor

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238908
    williamvectra c1sw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 November 2010

      Hallo

      ik heb een probleempje.

      mijn lampjes gingen branden op het dashboard. ik uitlezen met opcom. rechter abs sensor low voltage of open circuit.

      ik dacht sensor vervangen. ik een nieuwe naaf met sensor besteld (duur geintje). gisteravond dacht ik dit even te monteren. voordat ik alles los trek dacht ik even de nieuwe sensor aansluiten op de kabel en opcom checken. nu zat de fout er nog in. als hij gewoon los ligt met de stekkers verbonden.

      is dit normaal? Moet hij goeie massa krijgen?

      of zou er een andere fout in zitten? zou ja kan ik dingen controleren dat ik het goeie onderdelen vervang en niet weer dure onderdelen koop.

      hopelijk kunnen jullie me helpen.

      m.v.g. william

      #17892653
      GTS2.2DTI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2006

        Ik heb hetzelfde gehad, opcom gaf zelfde storing aan wat jij nu aangeeft. Eigenwijs als ik ben ben ik gaan zoeken omdat ik het niet geloofde dat de ABSmodule stuk was. Waarom niet? Omdat ik als ik de auto starte geen foutmelding kreeg, enkel als ik een halve meter had gereden begon het lampje te branden op dashbord. Na wat met de stekkers aan het frummelen te zijn geweest brande het lampje constant. Dit aan de garage uitgelegd maar het enigste wat hij zei dat opcom aangeeft dat de module kapot was. Heb toen een stuk kabelboom van de sloop gehaald, achter het modderkuipje netjes aan elkaar gesoldeerd en wat denk je. Foutmelding weg, ABS werkt weer normaal. Kosten voor dit alles. Een stief uurtje werk en een stuk kabelboom van €15,-

        Heb de oude kabelboom uit elkaar gehaald en ongeveer 20 centimeter na de stekker, in de isolatie, zat een kabelbreuk. Ben nog met dit stuk kabel naar de garage gegaan om het te laten zien. Het enigste wat hij zei, jamaar opcom gaf aan dat de ABS module stuk was. Dat was het dus niet..

        Is het aan de linkerkant misschien?

        #17892654
        williamvectra c1sw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 November 2010

          mijn auto geeft de rechter kant aan. de lampjes blijven constant aan. hij begon op de terug weg door friesland heen van een lang weekendje met de caravan. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik een week voor die tijd een schroefset gemonteerd had. dus dacht ik dat de stekker niet goed zat. gekeken niets aan de hand.

          #17892655
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            niet toevallig een beschadigd kabeltje??

            of stekker vuil??

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.