abs lampje knippert 2x kort bij contact

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel abs lampje knippert 2x kort bij contact

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244595
    tijs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 September 2005

      ik heb een vreemde storing.. mijn d kadettje heeft een achteras met schijven, en e kadett poten, met abs..
      de abs werkt prima. maar als ik hem op contact zet, dan knippert het lampje 2x kort, en blijft uit.
      als ik hem dan start, dan gaat het tijdens het starten (draaien van de motor) ook knipperen.

      dit heeft hij niet altijd gedaan… hij doet dit sinds de laatste motor ombouw, maar ik heb niets met de abs gedaan.. wel een ander dashbordje erin gezet, ik weet zeker dat het juiste draadje aan het lampje zit..

      iemand een idee? volgens mij hoort het lampje gewoon te branden als hij op contact staat?

      #17964428
      tijs
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 September 2005

        hmm niemand die iets slims kan roepen over abs lampjes?

        #17964429
        jeroen88
          Lid sinds:
          10 August 2009

          misschien zit het niet goed vast bij je dash?
          of een breuk in de kabel?

          #17964430
          tijs
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 September 2005

            daar is het denk ik te constant voor. het is echt een strakke getimede knipper.. hij gaat dus 2x kort aan.
            (heel kort denk 2x een halve seconde)
            tijdens het starten, doet hij dit ook 1x (dus 2x kort knipperen) alsof hij opnieuw op contact gaat.
            maar dat is niet zo gek denk ik door het spannings verval van de startmotor.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.