ABS lampje gaat NIET branden als ABS in werking treed (Astra G)

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Fouten en storingen ABS lampje gaat NIET branden als ABS in werking treed (Astra G)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336711
    Den the Man
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2014

      Beste Allen, na enige tijd wat storingen en meldingen te hebben gehad met mijn Astra G 1.8(X18XE1) heb ik vandaag mijn CPU, sleutel-chip en ring van contactslot vervangen(Uit een Zafira met zelfde motor type). Echter ben ik na wat testwerk(bochtje hard nemen, hard remmen) er achter gekomen dat wanneer mijn ABS in werking treed het lampje op mijn dashboard niet gaat knipperen(TC wel). Ik merk duidelijk dat de ABS wel werkt, ik heb een paar keer de remmen stevig er van langs gegeven om het zeker te weten.

      Zou het lampje doorgebrand zijn of is dit een “probleem” die komt omdat ik de CPU uit een Zafira in een Astra heb gezet? Of kan het zijn dat ik per abuis de CPU van de variant van mijn motor(Z18XEL ipv X18XE1) heb ingebouwd?

      Misschien is het allemaal eigenlijk niet zo’n probleem, maar ABS is natuurlijk een veiligheid voorziening dus wil het graag zeker weten…

      Alvast bedankt!

      #18336712
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Abs lampje moet niet knipperen.

        Zafira a cpu (ecu) heeft helemaal anders software dan astra g cpu (ecu).

        Dezelfde motor maar andere auto.

        #18336721
        Kadett1.2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2011

          Volgens mij moet het ABS lampje alleen maar branden als er een storing is.
          Als het het ABS in werking treed krijg je normaal gesproken geen brandend lampje.
          En als de ABS werkt voel, hoor en merk je dat zeker wel.

          #18336724
          Den the Man
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 June 2014

            Bedankt voor jullie reacties liviu2004 en Kadett1.2

            Het klopt dat het lampje gaat branden als er een storing is, voor zowel de TC als ABS. Echter, als het systeem naar behoren werkt brand er geen van beide lampjes en als een of beide systemen in werking treed(hard de bocht om/ hard remmen) dan hoort het lampje te gaan knipperen(teken dat het TC en/of ABS systeem in werking is.

            Bij mijn TC gebeurt dit ook gewoon zoals voorheen, bij mijn ABS niet. Nogmaals, ik voel duidelijk dat de ABS wel werkt alleen gaat het lampje dus niet knipperen toen ik mijn ABS gister teste.

            Nu vind ik dat lampje op zich niet zo’n probleem als deze niet naar behoren werkt, maar mn ABS natuurlijk wel!

            #18336728
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              kun je nu goed testen buiten of je ABS werkt op de sneeuw… rijdt 10 km/h en stap dan op je rem… gaat je pedaal trillen dan werkt je ABS

              #18336733
              warhamstr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2009

                Gaat het lampje wel branden als je het contact aan zet? Voor het starten van de motor zegmaar? Dat moet die beslist wel doen.

                #18336775
                Den the Man
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 June 2014

                  Hoi bart-gsi, ik heb m gister al goed getest, de ABS werkt wel gewoon goed, alleen lampje knippert niet als ABS in werking treed.

                  Bij starten gaat het lampje wel gewoon even aan zoals het hoort warhamstr.

                  Misschien zoek ik ook wel spijkers op laag water…

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.