ABS lamp, km teller en toerenteller Tigra A

Forumindex Forums Modellen Tigra ABS lamp, km teller en toerenteller Tigra A

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252893
    Effraim0305
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 January 2011

      Mogguh forumleden!

      Sinds 2 weken ben ik kleiner gaan rijden en ben van een vectra b2 sport naar een Tigra 1.6 16v overgestapt. Bij de aankoop van de tigra zag ik dat de km teller het niet deed en het abs lampje brandde. Ik heb nog wat van de prijs weten af te snoepen, maar heb nog steeds dat het niet werkt ondanks dat ik de abs sensoren heb gereinigd.

      Nu is mijn toerenteller bij het uitbouwen van de km teller er ook mee gestopt. Is dit een ander signaal dan van de abs sensor? Het betreft een elektronische teller en geen kabel die er aan zit.
      Weet iemand (heb wel diverse topics hiervan gezien maar geen oplossing) wat het zou kunnen zijn met de abs lamp? Ik heb de auto naar Opel Van Voorden in Almere gebracht, maar die hadden er niet zoveel zin in om het uit te zoeken (uitlezen leverde niks op volgens hun).
      Bij een andere garage heb ik hem van de week laten uitlezen, maar daar kwam alleen uit dat er geen snelheidsignaal was. Voor de rest geen abs storing. Kan het zijn dat de sensor linksvoor vervangen moet worden en dat mijn probleem dan opgelost is? Of moet ik alle sensoren maar nalopen. Is dit door te meten by the way?

      Met de opcom kwam ik overigens niet in het abs circuit. Wel vreemd.

      Voor degene die mijn verhaal met de Vectra B kennen, ja ik heb wat met Opel en kilometertellers in combinatie met ABS. Volgende keer maar een bakfiets?

      #18075300
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Volgens mij pakt ie inderdaad het signaal van de linkse abs sensor voor de snelheidsmeter, is trouwens niet toegestaan om met een defecte snelheidsmeter te rijden.
        Misschien dat je de 2 abs sensoren voor kunt verwisselen om te testen?

        #18075301
        Effraim0305
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 January 2011

          Das een goeie! Stom dat ik daar niet aan gedacht had. Wat betreft de snelheidsmeter: Een tomtom doet ook het werk… Ik ga het vandaag proberen en laat weten of het werkt

          #18075302
          Effraim0305
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 January 2011

            En daar ben ik weer! Wisselen van sensoren mocht niet baten. Ook geen toerentellersignaal. ABS lampje blijft branden. Ben ten einde raad….. Hoe zou ik het moeten merken als de pomp niet meer functioneert? Dan zou ik toch op zijn minst een foutmelding moeten krijgen? Help!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.