aanzuigbuis??

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) aanzuigbuis??

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213235
    mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      he heb vaag probleem, me kadettje gooit al z’n olie naar buiten via de uitlaat. Nu heb ik een nieuwblok, dus vind ik dat een beetje vreemd, heb er zo’n 3000km mee gereden. Heb zo’n magneet carterbout en daar zat behoorlijk wat slijpsel aan. Van het inlopen? nu denk ik zelf dat de olie aanzuigbuis verstopt zit en dat hij er alles via z’n carteroverdruk naar buitengooit. Want de oliedruk meter vliegt soms opeens van vollebak naar niks en zo ook weer terug.Kan natuurlijk ook kapotte oliedruksensor zijn.Die ga ik nog vervangen, maar nog blijf ik met het olie verbruik zitten. Wie oWie weet raad

      #17538619
      mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        niemand enig idee?

        #17538620
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Dunne slangetje vanaf klepdeksel goed aangesloten??

          als deze verkeerd zit druk ie ook de olie via dikke slang vanaf klepdeksel het inlaat in.

          – Olie aanzuigbuis goed vast,
          – dichting rubbertje nog goed(lucht zuigen anders).
          – olieaanzuigbuis niet geknikt of gescheurd.

          Veel slijpsel duid op slijtage, ik ben wel met een nieuwe motor aan de gang geweest, maar niet veel slijpsel gehad bij eerste verversing.

          Willem

          #17538621
          mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ow moet ik die ff nachecken, je veel slijpsel , wat is veel , die magneet dop zat wel vol, weet niet of dat veel is

            #17538622
            modfreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              nou probeer een met een endoscoop eens je cilinderwanden te inspecteren.
              Ik zeg wss. gebroken zuigerveer of olieschraapveren.

              Compressie of cilinder lek test zegt vaak niet zo veel als je compressie veren nog goed zijn

              Dit probleem komt wel eens voor met nieuwbouw..

              #17538623
              mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ja denk ook eerder zoiets ja modfreak, is dit eigenlijk goed zelf te doen? Heb zoiets nog nooit eerder gedaan

                #17538624
                modfreak
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik had op het moment destijds niet de beschikking tot een endoscoop. dus heb de kop eraf gehaald,
                  kost je natuurlijk +/- 50 euro als je de pakking en bouten vervangt.

                  Toen bleek in mijn geval dat een olieschraap veer gebroken is. Omdat ik gewoon een cilinder compressie heb van 16 / 17 bar
                  Cilinderlektest bleef bij 8 bar redelijk lang stabiel.

                  Maar een endoscoop (simpel model) gewoon met kijk slangetje kost iets van 150 euro. alleen te duur voor ff een keer gebruiken tenzij je er geld mee kan verdienen.

                  Iets waar ik zelf laatst achter was gekomen.
                  De grofheid van een cilinderwand van een ottomotor moet ongeveer Ra 0.6 zijn.
                  maak iets op een boormachine tot dus de boring goed is.
                  En zorg ervoor dat het schuurpapier er strak in zit en de machine echt moeite moet doen om langzaam rond te draaien en je schuurt met korrel 120 linnen de juiste grofheid erin.
                  Opzich goed(koop) voor de cross :cool:

                  Ophet moment stook ik goedkope 10w40 bouwmarkt olie tot het nieuwe onderblok klaar is :D

                  #17538625
                  mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ja ok , baal wel een beetje want alles is splintertje nieuw, word weer uit elkaar halen dan, is er niet de mogelijkheid dat het blok ook moet inlopen en daardoor dan ook gebruikt, of is dit een fabeltje?

                    #17538626
                    modfreak
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      hoeveel gebruikt ie dan ?? bij wat voor omstandigheden volgas aantal tpm..
                      zowieso is het niet best dat er slijpsel aan je magnetische carterplug zit.

                      #17538627
                      mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        sja heb er vrij normaal meegereden, denk zo’n liter op de 2000 km is niet echt normaal lijkt me, maar hij rijdt verders goed. kadett is wel 2 keer op testbank gewesst voor de afstelling

                        #17538628
                        modfreak
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          zou zeggen dat me dit nog niet zo héél erg lijkt op het moment tov van mij. :P

                          #17538629
                          mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            haahaa is het zo erg dan bij jouw? maatje heeft ook een 16v en hoeft nooit bij te vullen gewoon elke 10.000 km andere olie erin

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.