aanwezigheid katalysator diesel

Forumindex Forums Overige APK & RDW aanwezigheid katalysator diesel

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208656
    folkyc20xe
      Lid sinds:
      13 February 2005

      hoe zit het qua apk met de aanwezigheid van een katalysator bij een verbrandingsmotor met compressieontsteking ( =diesel) ??

      #17462878
      jsgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        hier is niks over terug te vinden in de regelgeving.
        Als hij maar aan de K waarde (roetwaarde) voldoet.
        turbo diesel 3.0 K
        zelfaanzuigende diesel 2,5 K

        #17462879
        manus
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Hoeft bij een diesel idd niet aanwezig te zijn.
          De K waarde zal denk ik geen probleem opleveren,toen ik bij mijn astra td de kat er tussenuit haalde werd hij bij de roetmeting schoner en de turbo begon voelbaar bij een lager toerental(1900 ipv 2100 tpm) mee te blazen.

          Ik heb bij een transporter t5 met de 174 pk diesel ook eens bij 240000 km de roetkat verwijderd en de eigenaar daarvan merkte het meteen en melde ook dat hij weer bijna zijn oude topsnelheid(210 km/h ipv 190 km/h)terug had.

          Ik heb het idee dat zo’n roetkat na een tijdje gebruik gewoon dichtslibt en als een restrictor gaat werken.

          #17462880
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Meestal word na het verwijderen van de roetkat de K waarde van de roetmeting lager.

            we hadden een focus TDDI die bij zijn eerste roetmeting op 2,7 uitkwam.

            3 jaar later binnenwerk roetkat kapot (lag los, en hied in daardoor). deze leeg gehaald.

            laatste APK roet waarde van 1,8.

            Willem

            #17462881
            Hacula
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 January 2008

              Gaat de roetwaarde echt omlaag? Wat heeft dat ding voor nut dan :hmmz

              Dan haal ik de kat er binnenkort ook maar eens onder vandaan, dan schopt de turbo tenminste wat eerder in.

              #17462882
              henkjan_80
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2006

                Ik neem aan dat jullie met roetkat? Ik neem aan een oxidatiekatalysator en geen roetfilter want bijv. een Focus tddi had die nog niet.
                Met originele roetfilters heb ik geen problemen, na 3j (1e apk) is de pijp nog brandschoon van binnen

                #17462883
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  inderdaad Oxidatie kat henkjan.

                  deze word ook vaak roetkat genoemd in de volks mond.

                  roetfilter is weer wat anders

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.