Aantal vragen over 4×4 systeem

Forumindex Forums Overige 4×4 Aantal vragen over 4×4 systeem

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224023
    lemmuh
      Lid sinds:
      29 July 2005

      Nadat op vakantie een Italiaan achterop is gereden ben ik op zoek naar een andere auto…

      Nu ben ik al een hele tijd aan nadenken om toch de overstap te maken naar een 4×4, maar… ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Dus nu had ik graag iets meer info.

      Het 4×4 systeem, wat is het verschil tussen die onder een 2.0 16v en die van een 2.0 16v turbo? Of zit dit enkel in de bak, F20 of F28

      En als ik een 2.0 16v heb, en hier een C20LET met F28 inhang, tot hoeveel PK ongeveer blijft het 4×4 systeem veilig/betrouwbaar, en dan met name de tussenbak? Reparaties hieraan zijn toch behoorlijk prijzig zoals ik overal lees.
      En nu is het niet dat ik geen budget heb, maar ik investeer dat geld liever in extra PK’s als in reparaties. Alhoewel ik wel een betrouwbare auto wil. Niet dat ik onderdelen aan het vervangen blijf. Dus graag een beetje ervaring van andere 4×4 rijders.

      MVG,
      Jeroen

      #17704838
      noc
        Lid sinds:
        20 February 2005

        deze topic kun je eens doorlezen:

        http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/251978-transfer-box-technical-discussion.html

        voor de rest zelf nog geen ervaring,ben zelf beginnend turbo rijder;)

        #17704839
        kadett4x4
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          ik zou zeggen, neem eens kontakt op met hennie boomkamp(project).
          staat bij bedrijven hier op het forum, die kan je alles vertellen wat je wilt weten.

          groeten.

          #17704840
          lemmuh
            Lid sinds:
            29 July 2005

            Ga ik proberen…! dankje…
            Evengoed zijn ervaringen van andere 4×4 rijders welkom.

            Jeroen

            #17704841
            lemmuh
              Lid sinds:
              29 July 2005

              Ik heb nu een tussenbak open geschroeft, het hele planetaire tandwielstelsel is kapot gelopen. Hierdoor zijn alle lagers aan gort, maar nu heb ik alles uit elkaar op de viscokoppeling en de drukring van het platenpakket na.
              Iemand die mij kan vertellen hoe ik die drukring er heel uit kan halen??

              Jeroen

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.