Aantal vraagjes Corsa B 2000

Forumindex Forums Modellen Corsa Aantal vraagjes Corsa B 2000

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359079
    Mb190
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 July 2018

      Ik heb een paar vraagjes. Zit momenteel op m’n telefoon en heb de zoekfunctie al gebruikt, maar werkt (voor mij) niet ideaal op de telefoon, dus dan maar even zo. Mocht ik iets missen, of dit in een verkeerd subforum hebben, excuses!

       

      Welke olie gaat er in de auto?  Het is dus een B van 2000, automaat, 1.2 16v dacht ik dus x12xe? Met ketting dus?

      Ik heb hier nog een bult 15w40 staan, maar ik weet niet of dit kan? Heb ook nog 5w30 volsynteet?

       

      Soms als de auto koud is, duurt het 10/15 seconden voordat ik gas kan geven. Kan wel gas geven, maar er gebeurt niks. Zakt in toeren, valt niet uit, maar gaat niet vooruit. Leek mij, ivm koude start, dat ie teveel benzine krijgt? Of weet iemand wat het echt is?

       

      Wat is de normale bandenmaat? Voor zit 185 65 14 en achter 165 55 14 volgens mij. Hij stuurt ook een beetje zwaar, en dat lijkt mij te liggen aan de voorwielen?

      Wat zijn veel voorkomende kwaaltjes? Las al iets over de lambda-sensor. Roest heeft ‘ie nauwelijks, dus dat scheelt.

       

      Oja, bij vlot optrekken, gaat het motorstoringslampje branden. Alleen maar bij vlot optrekken, kan dit kwaad?

      Misschien komen er meer vragen, maar voorlopig houden we het even hierbij.

       

      Alvast bedankt!

      #18359121
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        5w30 of 5w40 volsyntheet

         

        De bandenmaten kloppen beiden niet, het zou 185-60-14 moeten zijn, dat is de standaard maat van de GSi. En anders iets van 165-65-14 voor de standaardmodellen.

         

        Uitlezen met een tech2 of opcom en hier de foutcode neer zetten, dan kunnen we helpen.

        #18359134
        Malina
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 November 2016

          Dat met:

          Soms als de auto koud is, duurt het 10/15 seconden voordat ik gas kan geven.

          heeft mijn auto ook een beetje. Ben er nog steeds niet axhter wat dat is.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.