aantal uitlaatdemers?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) aantal uitlaatdemers?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216721
    danny4x4
      Lid sinds:
      30 March 2006

      Welke dempers heb je minimum nodig voor een NE motor voor genoeg tegendruk te hebben? heb hier een volledige uitlaat liggen van een omega maar zie het niet zitten om ze allemaal terug te monteren.

      PS: motor ligt in een samurai dus komt niet meer op de baan dus mag zeker een sportief geluid hebben:D

      Met vriendelijke groeten
      danny4x4

      #17600380
      lemmuh
        Lid sinds:
        29 July 2005

        Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar…
        Aangezien ik vandaag mn uitlaat eronder uit gereden heb ben ik van plan er zelf eentje te maken van RVS
        Nu wil ik ook nog graag weten wat voor diameter ik hem t beste kan maken…

        Jeroen

        #17600381
        chris b
          Lid sinds:
          27 February 2009

          is er wel een standaard tegendruk bekent ?

          #17600382
          lemmuh
            Lid sinds:
            29 July 2005

            Ik heb geen idee, ik hoop dat er mensen zijn hier die ervaring hebben met een zelfbouw uitlaat…
            Voordat mn uitlaat afgebroken is reed ik met alleen een remus einddemper, de rest had ik er al tussen uit gehaald en liep opzich wel ok… maar nu ik toch een andere uitlaat moet maken kan ik hem net zo goed ook een maatje groter in doorsnede maken ;)
            Alleen ik heb geen idee wat ik het beste kan doen, een pijp van 50, 55, 60 prijzen van het materiaal liggen vrij dicht bij elkaar dus daarvoor hoef ik het niet te laten.

            #17600383
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              groep a is voor een standaard c20ne te groot…
              Als je hem goed kietelt daar en tegen vinden ze het wel fijn…

              Hangt helemaal af van je setup

              #17600384
              lemmuh
                Lid sinds:
                29 July 2005

                Lexmaul inlaat, spaghettispruitstuk van een 2.0 16V, en een andere nokkenas, weet zo ff niet precies hoeveel graden alleen dat t een van dr. schrick is
                En het probleem is een beetje… ik moet deze week mn uitlaat gaan maken, omdat er zo met die herrie niet mee te rijden valt :thumbdown maar als ik er dan toch eentje moet maken, dan gelijk goed… vandaar mn vraag omdat ik zelf geen idee heb, verlies ik veel door een te grote diameter? te klein is sowieso ook niet goed.
                En ik heb al even gemeten, van een 2.0 16V is origineel ongeveer 50mm inwendig, dus denk dat 53 inwendig wel voldoende is voor een 2.0 8V? Origineel is die maar iets van 45mm…

                Jeroen

                #17600385
                svdk20
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 August 2009

                  heb onder mijn 2.0 16v 60mm hangen trekt is makkelijk en rijdt ook heerlijk

                  #17600386
                  danny4x4
                    Lid sinds:
                    30 March 2006

                    bij is het een gewone originele ne motor zonder extra’s. zou het voldoende zijn met enkel de middendemper en de rest gewoon een buis met ongeveer diameter van 50?

                    #17600387
                    Caravan-E
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2008

                      Dat rijdt in ieder geval prima. Ik heb ook een tijdje zo gereden, geen kat, origineel tot achter de middendemper en vanaf daar een pijp van ongeveer 50 mm. Het geluid is dan ook mooi, absoluut geen herrie, gewoon een iets donkedere (of hoe schrijf je dat) brom.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.