Aanstekerhouder in de middenconsole Vectra GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanstekerhouder in de middenconsole Vectra GTS

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241768
    HarryBarry
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2010

      Schuin rechts boven de versnellingspook, dus rechts naast de asbak, zit in mijn GTS een afdekplaatje. Op die plaats hoort uiteraard de aansteker met aansluiting (zoals op de foto, niet mijn Vectra). Niet dat ik weer met roken ben begonnen, maar voor de voeding van de TomTom is het wel handig daar ook prik te hebben.

      Ik wil zo’n een aanstekerhouder bij de sloop halen, maar is de aansluiting al voorbereid en waar kan ik die verwachten?
      Wie weet er meer, alle tips zijn welkom.

      #17922971
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Als het goed is zit daar gewoon een 12v aansluiting. Want die zit er volgens mij standaard. En je kon als extra toendertijd een rokerspakket erbij nemen dan kreeg je een plug. Mocht de houder er niet in zitten dan ligt de bekabeling er vast wel onder.

        #17922972
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          De kabel ligt er idd onder. Rechts van de pook , ingetaped in een kabelboom om precies te zijn.
          Je hoeft de 12v.-plug echt niet op de sloop te halen. Hij is gewoon bij de dealer te halen voor een eurootje of 12 , meen ik.
          Volgens mij heb ik ergens hier op het forum eens het bestelnummer geplaatst , maar weet niet meer zo gauw of het in mijn eigen topic was of in het’ wat heb je aan je vec gedaan’ topic !

          #17922973
          HarryBarry
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2010

            ok, thnx en deze is het gemakkelijkst te bereiken door de console aan het voeteneinde los te schroeven (moer rechts en zwarte schroef links)? Zit bij die plug die bij de dealer te bestellen is ook het bijpassende afdekplaatje? Die combinatie maakt dat ik beter dit bij de sloop even uit een Vectra C kan trekken, kan ik meteen zien waar de bevestiging zit :hmmz

            #17922974
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Als je je asbak er uithaald en dan je pookhoes los trekt dan ligt er links een paar kabels. Als je goed kijkt zie je het stekkertje zitten.
              Als je de set besteld en zegt dat het voor voorin is , dan krijg je ook het juiste kapje er bij.( let ff op de juiste kleur ! )

              Als je hem monteerd: Eerst het kapje in het ‘aansteker’gat drukken, dan het stekkertje op de 12V.-huls drukken en daarna de huls in het gat van het kapje drukken, daarna zit ie geborgt.

              #17922975
              HarryBarry
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2010

                Bedankt voor je eerste adviezen Peter. Ik kom echter net van de Opel dealer en ze weten we te vertellen dat ik 40 euro voor het verhaal kwijt ben, toch maar ff een sloper aandoen. Kan ik meteen zien hoe het gemonteerd is ;)

                #17922976
                Eddyvec C
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2012

                  Hallo,

                  ik had precies hetzelfde als jouw, geen 12volt aansluiting in mijn vectra C. Ik heb naar de dealer geweest, daar moest ik voor het het klepje, de 12 plug en het afdekkapje ik meen 21 euro betalen

                  Dus 40 euro is echt onzin

                  #17922977
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    JA , dat is echt onzin !!
                    Ga eens naar een andere dealer ! ( eentje die niet veel wilt verdienen )

                    #17922978
                    HarryBarry
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2010

                      OK, ik zal gaan voor een second opinion, ik kom zaterdag nog in de buurt van een andere Opel dealer. Ik houd jullie op de hoogte.
                      Maar is d’r idd zoveel prijsverschil, dan ga ik met die factuur naar nummer één, vooral omdat ik daar de GTS in onderhoud heb. :fy1

                      #17922979
                      speaker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 March 2007

                        Er zit helaas wel veel verschil in de prijzen bij div. dealers.

                        Je kan ook een setje op de sloop scoren , maar het probleem is dat hij er niet zo makkelijk uit gaat als dat ie er in gaat. Dus dan gaat er mss een lipje stuk !

                        #17922980
                        HarryBarry
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2010

                          Vandaag bij een andere Opel dealer e.e.a. besteld voor gezamenlijk net onder de €20. Als het geïnstalleerd is weet ik zeker of het allemaal goed blijkt te zijn. We gaan het meemaken …

                          #17922981
                          HarryBarry
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 July 2010

                            @speaker wrote:

                            Als je je asbak er uithaald en dan je pookhoes los trekt dan ligt er links een paar kabels. Als je goed kijkt zie je het stekkertje zitten.
                            Als je de set besteld en zegt dat het voor voorin is , dan krijg je ook het juiste kapje er bij.( let ff op de juiste kleur ! )

                            Als je hem monteerd: Eerst het kapje in het ‘aansteker’gat drukken, dan het stekkertje op de 12V.-huls drukken en daarna de huls in het gat van het kapje drukken, daarna zit ie geborgt.

                            Thnx Peter, idd eerst het antraciet afdekplaatje, dan de ring met het kapje plaatsen, de huls aan de stekker pluggen die links van de pook vastgetaped zit en dan de metalen huls laten zakken om te borgen. Kind kan de was doen. Moeite: 15 minuten (valse start/volgorde :ass ) en kosten € 18,92 voor de originele Opel artikelen 1744078 (12V plug), 5196504 (inzetstuk aansteker) en 1744308 (ring).

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.