Aanstaande aanschaf Combo-C tour

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Aanstaande aanschaf Combo-C tour

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266803
    Christiaan Hummel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2011

      Hallo, ik ben Christiaan, 29 jaar en al een tijdje op het Opelforum, maar tot nu toe altijd in het Astra deel. Ik heb een Astra F station uit 1996 met een c14nz motor, maar omdat die oud (en vooral roestig :shock: )wordt en veel kilometers gereden heeft (300000+) overweeg ik de aanschaf van een Combo C Tour 1.6 liter, en het liefst en 8 klepper. Naar aanleiding hier van had ik een paar vragen:

      – Hebben jullie tips waar ik bij aanschaf op zou moeten letten (dus specifieke combo kwaaltjes)
      – Is zo’n 1.6 liter toereikend voor zo’n combo? (Ik vind de 1.4 liter in mijn Astra prima snel genoeg)
      – Fabrieksopgave van trekgewicht is 1000 kg, is dit reeel of is het in praktijk toch minder?

      Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen. Alvast bedankt!

      Groet, Christiaan

      #18241421
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Corsa-C kwaaltje:
        Lekkage regenwater door BCM module.

        Verder kennen deze auto’s niet al te veel kwalen.

        de 85pk 1.6 8klepper is wat minder zuinig en wat minder qua prestaties als de 90pk 1.4-16v Twinport.
        De motor is leeftijdsafhankelijk geleverd.

        wissel ligt rond 2004

        Willem

        #18241422
        Christiaan Hummel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 February 2011

          Ik heb inmiddels testgereden in een aantal Combo’s, en wat een verschil met mijn Astra! De motor lijkt een oneindige hoeveelheid trekkracht te hebben (t.o.v. een 60 pk tellende 1.4 liter). Verder vind ik het een erg fijne en praktische auto.

          Wel valt mij op dat de buitenspiegels nogal trillen (heb er twee gereden, en hadden beide dat probleem). Is dat een combo kwaaltje, of zijn dit aftermarketspiegels geweest en doen de originele het wel goed?

          Ik kijk nu wat serieuzer naar de volgende combo: http://link.marktplaats.nl/m844410789″ onclick=”window.open(this.href);return false; . Die heeft alleen wel een deuk in recherachterportier, en de vraagprijs is 1950, maar ik zou hem voor 1750 kunnen krijgen met nieuwe APK.

          Verder is de motor schoon (ook van onderen en na de testrit nog steeds).

          Mijn vraag nu: is 1750 een reeele prijs, of zou ik moeten kijken of hij het voor 1950 wil doen, inclusief uitdeuken en bijspuiten van het achterportier?

          #18241423
          combo c tour
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 July 2005

            mooie combo.
            heb zelf ook een combo-c tour van 2003. :agent :jerry
            rijdt lekker , veel ruimte. :wors
            prijs vind ik niet verkeerd. :thumbup

            #18241424
            Christiaan Hummel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 February 2011

              Uiteindelijk deze combo toch laten staan, het beste om het bij twijfel niet te doen! Hebben drie weken geleden een Combo Tour gekocht uit 2002, 80000 kilometer op de klok, kleur Rubens Rood, altijd dealer onderhouden, zelfs voor de kleinste dingen zijn bonnen aanwezig. Enige minpuntje is dat er maar een sleutel is. Verder vind ik het een geweldige auto, lekker ruim, en een stuk pittiger dan mijn Astra was. ALs ik ze heb zal ik eens een paar foto’s plaatsen.

              #18241425
              combo c tour
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 July 2005

                2002 is dus het model met de 1.6-8v motor.
                ik heb voorheen een vectra-b cdx met 2.0-16v gereden.
                deze was stukken zuiniger dan de 1.6-8v die ik nu tijd. :puke
                maar de ruimte en veelzijdigheid is enorm. :jerry
                tevens heeft de combo-tour vanaf 2004 een iets gewijzigde voorbumper die er beter uitziet dan
                de bumper van het 2002-2003 model. :puke :puke
                maar deze is gewoon om te bouwen. :wors :thumb
                ik heb er een voor een spotprijs gekocht en die word binnenkort gespoten en in het voorjaar gemonteerd. :jerry :thumb king:

                #18241426
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  De 1.4-16V twinport loopt ook al zuiniger in deze Combo, en is nog vlotter ook.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18241427
                  Christiaan Hummel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 February 2011

                    We hebben ook met een 1.4 twinport gereden, maar ik vond die motor niet lekker rijden, inderdaad meer pit dan de 1.6 8 klepper, en een stuk zuiniger (iig op papier), maar ik vond hem een vervelend geluid hebben. Hij heeft iets jankerigs, en hij loopt vrij snel in de toeren. Ik had ook het idee dat de maximale trekkracht op vrij hoge toeren zit, waarbij de 1.6 liter onderin behoorlijk trekkracht heeft.

                    Ik heb er al wel aan gedacht om LPG in te laten bouwen. Lenen deze 1.6 liters zich daar goed voor, en loont dat nog bij een auto met 80000 km op de klok?

                    #18241428
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      jup…

                      Of een 1.6CNG (97pk), en daar aardgas eruit en LPG in hangen..

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.