Aansluitschema bougie kabels Opel olympia 1951

Forumindex Forums Modellen Overige modellen Aansluitschema bougie kabels Opel olympia 1951

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18415040
    Peterolympia
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 June 2019

      goedendag,

       

      Ik heb een Opel olympia uit 51, met een 1,5 liter motor erin.

      Die liep niet zo lekker, dus heb ik de bougie, kabels en verdelerkap en alles vervangen.

      Ik dacht dat ik de goede volgorde had aangehouden met aansluiten, maar dat blijkt niet zo te zijn.

      Heeft iemand hier een aansluit volgorde van de kabels, van de cilinders en verdelerkap?

      Mijn dank zal dan zeer groot zijn.

       

      MVG Peter

       

      #18415619
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Weet de volorde niet maar lijkt me dat dat 1,3,4,2 is. Kijken wanneer de 1e cilinder op arbeidslag overgaat en kijken waar de rotor dan staat tenopzichte van de kap. Die op cil 1 aansluiten, 2e punt op kap op cil 3, 3e punt op cil 4 en 4e op cil 2.

        #18415631
        Peterolympia
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 June 2019

          Bedankt,

          Ik ga daar binnenkort eens mee aan de slag.

          #18418567
          Peterolympia
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2019

            Goedendag,

            Koningsdag met de bougiekabels aan de gang geweest, maar ik denk dat de volgorde nog niet helemaal klopt.

            de volgende stap word dan toch maar de kop eraf halen, maar er zit volgens mij nog een kurken pakking tussen.

            Zijn die pakkingen nog te verkrijgen?

            #18418749
            Bart…
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2019

              Ik zou toch even dubbel checken of die ontsteking goed is voordat je de kop eraf trekt.

              #18418764
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Overigens de kop is geen kurken pakking, je bedoeld het klepdeksel. Deze kun je rustig demonteren, je moet namelijk ook de kleppen stellen bij deze motoren. Beste kun je een werkplaatsboek van olyslager aanschaffen daar staan alle gegevens over deze motoren in.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.