Aansluiting voor brandstofdrukmeter?

Forumindex Forums Techniek Cih Aansluiting voor brandstofdrukmeter?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346970
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Weet iemand of er ergens bij het injectiesysteem van een CIH een aansluiting zit om de brandstofdruk te meten?

      En als die er niet zit, hoe ik die dan wel kan meten?

      #18346998
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        om wat voor een motor gaat het1.9 2.0 2.2 2.4 3.0 als ik dat weet kan ik het precies zeggen

        #18347019
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          In mijn geval betreft een 2.2E

          #18347045
          Motormuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 March 2005

            bij een 2.2 zit een zwart dopje als je die er af draait zie je een ventiel zitten daar kun je een drukmeter of regelaar op aan sluiten

            #18347046
            hinterachse
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2012

              Das heel mooi! Maar kun je me dan misschien ook wat preciezer vertellen waar dat dopje mag zitten? Ik neem dan aan dat dat dopje ergens op de toevoer of retourleiding moet zitten?

              #18347054
              hinterachse
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 January 2012

                Heb daarnet gekeken bij de stalen leidingen bij de galerij, maar kan nergens geen dopje of aansluiting bespeuren.

                #18347066
                Motormuis
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 March 2005

                  op de fulrail zit een ventiel net als bij een wiel daar zit een plastic ventieldopje op of een metalendopje soms zijn die dopjes weg maar dan zie je een ventiel zitten als ik het goed heb aan het eind van de rail ergens boven op dit even uit mijn hoofd

                  #18347082
                  jethro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 February 2008

                    Monteren op de retour slang/leiding.

                    #18347083
                    jethro
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 February 2008

                      [quote quote=18347066]op de fulrail zit een ventiel net als bij een wiel daar zit een plastic ventieldopje op of een metalendopje soms zijn die dopjes weg maar dan zie je een ventiel zitten als ik het goed heb aan het eind van de rail ergens boven op dit even uit mijn hoofd

                      [/quote]

                      Gij hebben de 2.4E in gedachten of de moderne motoren?

                      #18347104
                      hinterachse
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 January 2012

                        Daar ben ik ook bang voor, ja. Bij mijn 2.2 heb ik twee U-vormige leidinkjes met aan ieder twee aftakkingen naar de corresponderende injector. In het midden tussen die twee U-vormige leidinkjes zit de resp. brandstof toevoer en retourleiding. Maar nergens een aansluiting om een meter op aan te sluiten.
                        Ik ben haast geneigd te gaan denken dat ik zelf ergens een T-stuk tussen moet gaan boetseren.https://opel-forum.nl/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_smile.gif

                        #18347118
                        Motormuis
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 March 2005

                          https://www.mantablog.nl/wp-content/uploads/motor20n42.jpg in deze link kun je de aansluiting zien voor drukmeter aan de voorkant zilverdopje

                          #18347122
                          jethro
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 February 2008

                            [quote quote=18347118]https://www.mantablog.nl/wp-content/uploads/motor20n42.jpg in deze link kun je de aansluiting zien voor drukmeter aan de voorkant zilverdopje

                            [/quote]

                            Zit er bij topicstarter niet op.
                            Hij heeft het net als de: 19E, 20E, 22E.

                            #18347146
                            hinterachse
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 January 2012

                              Aha,das duidelijk. mijn injectiegebeuren ziet er toch wel wat gedateerder uit. Op de foto waarnaar jij verwijst lijkt de brandstof rail een gegoten onderdeel.
                              Bij mij is het echter wat meer “houtje touwtje” en zijn het het gewoon gebogen (stalen, volgens mij) buisjes.
                              Vandaar het ontbreken van een testaansluiting, waarschijnlijk.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.