Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Aansluiting voor brandstofdrukmeter?
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 augustus 2017om 11:50 door hinterachse.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2017 om 11:19 #18346970
Weet iemand of er ergens bij het injectiesysteem van een CIH een aansluiting zit om de brandstofdruk te meten?
En als die er niet zit, hoe ik die dan wel kan meten?
8 augustus 2017 om 22:11 #18346998om wat voor een motor gaat het1.9 2.0 2.2 2.4 3.0 als ik dat weet kan ik het precies zeggen
9 augustus 2017 om 13:42 #18347019In mijn geval betreft een 2.2E
10 augustus 2017 om 12:17 #18347045bij een 2.2 zit een zwart dopje als je die er af draait zie je een ventiel zitten daar kun je een drukmeter of regelaar op aan sluiten
10 augustus 2017 om 13:20 #18347046Das heel mooi! Maar kun je me dan misschien ook wat preciezer vertellen waar dat dopje mag zitten? Ik neem dan aan dat dat dopje ergens op de toevoer of retourleiding moet zitten?
10 augustus 2017 om 17:47 #18347054Heb daarnet gekeken bij de stalen leidingen bij de galerij, maar kan nergens geen dopje of aansluiting bespeuren.
10 augustus 2017 om 21:58 #18347066op de fulrail zit een ventiel net als bij een wiel daar zit een plastic ventieldopje op of een metalendopje soms zijn die dopjes weg maar dan zie je een ventiel zitten als ik het goed heb aan het eind van de rail ergens boven op dit even uit mijn hoofd
11 augustus 2017 om 11:30 #18347082Monteren op de retour slang/leiding.
11 augustus 2017 om 11:32 #18347083[quote quote=18347066]op de fulrail zit een ventiel net als bij een wiel daar zit een plastic ventieldopje op of een metalendopje soms zijn die dopjes weg maar dan zie je een ventiel zitten als ik het goed heb aan het eind van de rail ergens boven op dit even uit mijn hoofd
[/quote]
Gij hebben de 2.4E in gedachten of de moderne motoren?
11 augustus 2017 om 18:36 #18347104Daar ben ik ook bang voor, ja. Bij mijn 2.2 heb ik twee U-vormige leidinkjes met aan ieder twee aftakkingen naar de corresponderende injector. In het midden tussen die twee U-vormige leidinkjes zit de resp. brandstof toevoer en retourleiding. Maar nergens een aansluiting om een meter op aan te sluiten.
Ik ben haast geneigd te gaan denken dat ik zelf ergens een T-stuk tussen moet gaan boetseren.https://opel-forum.nl/wp-content/plugins/wp-monalisa/icons/wpml_smile.gif11 augustus 2017 om 21:54 #18347118https://www.mantablog.nl/wp-content/uploads/motor20n42.jpg in deze link kun je de aansluiting zien voor drukmeter aan de voorkant zilverdopje
11 augustus 2017 om 22:40 #18347122[quote quote=18347118]https://www.mantablog.nl/wp-content/uploads/motor20n42.jpg in deze link kun je de aansluiting zien voor drukmeter aan de voorkant zilverdopje
[/quote]
Zit er bij topicstarter niet op.
Hij heeft het net als de: 19E, 20E, 22E.12 augustus 2017 om 11:50 #18347146Aha,das duidelijk. mijn injectiegebeuren ziet er toch wel wat gedateerder uit. Op de foto waarnaar jij verwijst lijkt de brandstof rail een gegoten onderdeel.
Bij mij is het echter wat meer “houtje touwtje” en zijn het het gewoon gebogen (stalen, volgens mij) buisjes.
Vandaar het ontbreken van een testaansluiting, waarschijnlijk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.