Aansluitfout kabelboom Jaeger Astra K 2020 Sporttourer

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra Aansluitfout kabelboom Jaeger Astra K 2020 Sporttourer

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18546488
    MuppetNico
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2023

      Hallo

      Vorig jaar is er onder onze auto een trekhaak met kabelboom geplaatst.

      Heb eerder met caravan/aanhanger/fietsendrager gereden, en alles werkte naar behoren.

      Afgelopen week met aanhanger gereden, en twee weken daarvoor met aanhanger. Nu heb ik op alle bovengenoemde voertuigen en de fietsendrager een probleem.

      Ik heb een 13-polige aansluiting. Ongeacht wat ik koppel, als ik mijn auto ontgrendel, gaan de remlichten van de aanhanger/caravan/fietsendrager branden. Continu zonder bediening van het rempedaal. Ook als ik de motor start, blijft dit euvel.
      Knipperlichten, verlichting etc werkt gewoon, maar remlichten blijven branden.
      Als ik de auto weer vergrendel, dan blijven de remlichten branden, na ca 15 seconden gaan ze uit.
      Let wel: het zijn alleen de remlichten van de aanhanger (…/…). Dus de remlichten van de auto werken normaal.

      Bedrading op de stekkerdoos gecontroleerd, kleuren kloppen en zijn naar behoren aangesloten.
      Verder geen draadbreuken te zien. Er wordt twee keer een massaspunt gemaakt volgens het schema (krijg de zijbekleding niet los, dus kan dat niet controleren), en dat lijkt in orde aangezien alle andere verlichting normaal werkt.

      Iemand enig idee waar dit fout kan zitten?

      #18546601
      Riesje69
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 March 2012

        Hoi Nico,

         

        laat je aansluiting testen waar hij onder gebouwd is.

        Verlichting is canbus gestuurd bij de Astra K.

        Je kunt in dit geval niet zeggen waar het aan ligt als er niks verandert is aan dezelfde aanhanger/fietsdrager/auto.

        Ook een lampje vervangen wat verkeerd zit kan al problemen geven.

        Succes met je zoektocht.

        Laat je weten wat er uit gekomen is?

         

        Gr. Ries.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.