aanslag op bougiekabels

Forumindex Forums Modellen Manta aanslag op bougiekabels

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238842
    Dolmans
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 June 2009

      Ik heb al langere tijd dat mijn Manta B2 niet helemaal perfect loopt. Bij constante snelheden voel je hem steeds inhouden. Hoe lager de snelheid, hoe erger. Dan voel je de hele auto “stoten”. Boven de 100 vrijwel geen last.
      Nou heb ik een tijdje terug al bougies, bougiekabels, verdelerkap, bobine en bobinekabel vervangen. Probleem werd daardoor wel iets minder, maar is niet weg.
      Ik blijf dus zoeken.
      Nou heb ik vandaag de bougiekabels nog maar eens bekeken en nou zag ik dat er op 3 van deze kabels aan het uiteinde, waar ze in de verdelerkap gaan, een blauwe aanslag zit. En op 1 kabel witte uitslag. De bobinekabel heeft op beide uiteinden blauwe aanslag.

      Bijgaand twee foto’s ter verduidelijking. Alleen de kleuren komen niet helemaal tot zijn recht.
      witte aanslag:

      blauwe aanslag:

      Is dit normaal? Of kan je hier uit afleiden wat mijn probleem is?
      Iemand een idee?

      Alvast bedankt voor het meedenken. :D

      #17892082
      jwmanta
        Lid sinds:
        25 September 2010

        geen idee mischien goed schoonmaken en een beetje kopervet of vaseline erop doen

        #17892083
        jethro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 February 2008

          Of heeft de Manta een bad genomen?
          Je hebt last van vocht zeker opgelopen met de winterstalling?

          #17892084
          Dolmans
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 June 2009

            Ik rij er het hele jaar mee, dus aan de winterstalling zal het niet liggen.
            Staat wel altijd buiten en gezien het weer van de laatste tijd. Dat was aardig vochtig :(

            #17892085
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              In welk jaar weet ik zo niet meer. Maar bij de start van de Zuiderzee rally in Emmeloord liep een zekere John Bosch ( BMW M3 ) rond met een bord: welkom op de zee bodem. :D
              :jerry :jerry

              Geinige gozert.

              #17892086
              mar10manta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2004

                @Dolmans wrote:

                Ik heb al langere tijd dat mijn Manta B2 niet helemaal perfect loopt. Bij constante snelheden voel je hem steeds inhouden. Hoe lager de snelheid, hoe erger. Dan voel je de hele auto “stoten”. Boven de 100 vrijwel geen last.
                Nou heb ik een tijdje terug al bougies, bougiekabels, verdelerkap, bobine en bobinekabel vervangen. Probleem werd daardoor wel iets minder, maar is niet weg.
                Ik blijf dus zoeken.
                Nou heb ik vandaag de bougiekabels nog maar eens bekeken en nou zag ik dat er op 3 van deze kabels aan het uiteinde, waar ze in de verdelerkap gaan, een blauwe aanslag zit. En op 1 kabel witte uitslag. De bobinekabel heeft op beide uiteinden blauwe aanslag.

                Bijgaand twee foto’s ter verduidelijking. Alleen de kleuren komen niet helemaal tot zijn recht.
                witte aanslag:

                blauwe aanslag:

                Is dit normaal? Of kan je hier uit afleiden wat mijn probleem is?
                Iemand een idee?

                Alvast bedankt voor het meedenken. :D

                is je probleem al opgelost?

                #17892087
                Dolmans
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 June 2009

                  Ik heb de uiteinden schoongemaakt, maar dat gaf geen verschil. Laatst startte ie helemaal niet meer. Toen bleek de kabel naar de bobine (niet die tussen verdelerkap en bobine) los te zitten. Heb ik er weer goed ingedrukt. Hij startte weer en sindsdien loopt ie prima, houdt ie niet meer in. Dus, ja probleem opgelost. Alleen lijkt het me vreemd dat het alleen maar aan die kabel lag. Had er al een hele tijd last van en dan zou zo iets simpels de oplossing zijn…
                  Maar ik zal niet klagen, blij dat ie weer lekker loopt. :D

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.