aanschaf lasapparaat

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling aanschaf lasapparaat

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17912157
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Op het werk heb ik een hele grote Telwin staan, ook een ouwetje…
      is wel een 380 apparaat dus niet altijd leuk voor thuis.
      Ding last als nog steeds een malle! Volgens mij is die wel ouwerder als dat ik zelf ben! :thumb

      Flexibele toorst er aan, en afneembaar slangenpakket met goeie dikke slangen. Die flex. toorts is wel eens handig als je in onmogelijke hoeken moet lassen :thumbup

      #17912158
      Jigsaw
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 April 2007

        ben inmiddels voorzien, het is de gele geworden van de foto op de vorige pagina.
        gasfles aangesloten en lassen maar, hij werkt heel goed. er zit ook een stand op om proplasjes te maken, dmv de draaiknoppen kun je het interval bepalen en de tijd dat de draad naar buiten mag komen. heb het nog niet uitgeprobeerd maar lijkt me erg handig.

        #17912159
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Leuk apparaatje toch? Nu nog een automatisch dimmend lashelmpje erbij! dat last echt super, heb je weer een hand over bij het lassen.

          Die dingen koop je al vanaf 50/60 euro, alleen moet je hem niet zoals mij ergens neersmijten dat ie een week op de aanknop blijft liggen. Heb nu dus een ander gekocht die zonder knoppen van buiten af werkt. (ook weer een marktplaatskoopje)

          #17912160
          Jigsaw
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2007

            haha, is al besteld :thumb

            #17912161
            jwmanta
              Lid sinds:
              25 September 2010

              dat van die interval is niks nieuws zit op bijna alle nieuwere type apparaten wel
              ik heb een zelfdimmende lashelm van esab zonder knopjes ook niet om aan te zetten
              en ding laadt zelf bij door het laslicht koste toen 80 euro

              #17912162
              Blackbull
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 July 2004

                Ik ben nu zelf ook op zoek naar een voordelig apparaatje. Nu ben ik deze 2 tegen gekomen. Zijn deze geschikt voor het lassen van plaatwerk aan mijn kadett?

                http://www.voordeelshoponline.nl/epages/62052950.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62052950/Products/20070″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                http://www.voordeelshoponline.nl/epages/62052950.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62052950/Products/20072″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                #17912163
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  gevuld las draad.
                  ik ben zelf totaal geen ster lasser, en auto’s lassen probeer ik niet eens.
                  ik las momenteel met elektroden, heb ook zo ding in de garage gehad met van dat gevulde draad, ik heb dat ding zo snel mogelijk verkocht.
                  zoals ik al zei, ik ben geen ster lasser, dus het zal heel goed aan mij hebben kunnen liggen, maar ik vind het echt een gespetter!
                  doe mij mijn elektroden maar :P

                  #17912164
                  manta1988
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2008

                    een auto met elektrode lassen is ook niet ideaal hoor ;) . Maar idd ik zou toch iets meer uitgeven en dan een met gasfles kopen.
                    Dat last veel beter. Heb een x met een met gevulde draad gelast en ik vond t niks.

                    #17912165
                    Blackbull
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 July 2004

                      Als ik beide bekijkt lijkt mij ook de 2e een beter optie, deze is gewoon met een losse gasfles. De eerste is natuurlijk wel heel voordelig + niet de kosten van de gasflessen. Het feit dat deze zo goedkoop, geeft waarschijnlijk ook wel de kwaliteit en het vermogen weer… :vertag(ookal staat er in de omschrijving dat de eerste wel voor restauratie en plaatwerk gebruikt wordt)

                      #17912166
                      Christian-tsx
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 May 2008

                        gude, begin er niet aan.

                        heb er divers elektrisch gereedschap van gehad, en het is rommel.

                        ik weet niet wat je budget is, maar kijk anders even op http://www.rustbuster.nl

                        #17912167
                        BlackDevil
                          Lid sinds:
                          4 January 2009

                          In een lasapparaat met toebehoren mag je gerust wat investeren. Loont altijd. Het beste voor autoplaatwerk is een MIG/MAG-lasapparaat van een degelijk merk, bijv. Cebora, Lincoln, Kemppi en daarbij een gasfles huren met menggas (CO2/Argon). Met dit soort dingen is goedkoop uiteindelijk duurkoop.

                          #17912168
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            elektra beckem heeft ook goeie co2 lasapparaten trouwens.
                            zo 1 staat nog op mijn verlanglijstje, alleen dan moet ik nog wel ff door sparen haha.

                            een bekende van mij heeft exact de zelfde als deze, echt een wereld ding.
                            hij heeft hem ook al weet ik niet hoe lang in bezit, heel wat jaren in ieder geval.
                            http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/gereedschap-lasapparaten/m654403531-electra-beckum-160-60-et-combi-co2-lasapparaat-las-mig-mag.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #17912169
                            dtbroel
                              Lid sinds:
                              9 April 2012

                              https://www.bva-auctions.com/auction/lot/7279/2849430″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Misschien is het in deze tijden ook nog een optie om een paar veilingsite’s in de gaten te houden voor goedkoop gereedschap?!

                              #17912170
                              Christian-tsx
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 May 2008

                                dat heb ik ook een tijdje in de gaten gehouden, maar vaak wordt voor bijv. een cebora veel te veel geld geboden.
                                als je alle kosten erbij rekent kun je beter een nieuwe halen.

                                misschien dat het bij deze anders is. maar dat is wel een heel groot apparaat voor een hobbyist.

                                ik heb zelf een kemppi 2e hands gekocht. voor dat geld had ik ook een nieuwe cebora kunnen kopen, maar kemppi is toch wat meer kwaliteit

                                elektra beckum zijn inderdaad ook wel goeie apparaten.

                                #17912171
                                Blackbull
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 July 2004

                                  bedankt voor de info allen, nog even een paar maanden door sparen dus ;)

                                  #17912172
                                  Mark-78
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2013

                                    Je kunt ipv Cebora ook kijken naar Weldkar. Is eigenlijk een cebora in een ander jasje. Prijs is aantrekkelijker heb je al vanaf 695,-

                                    Ik zou niet kiezen voor gevulde draad, beter met menggas.

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.