Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Aanschaf b2 wel of niet doen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2013 om 21:17 #17260443
Beste allemaal,
Ik zit een beetje in dubio, kan een leuke OPEL OMEGA-B-CARAVAN; Z2.2XE AUTOMATIC kopen van het bouwjaar 2002 APK 07-2014 zilvergrijs metalic 260000km gelopen en bij 215 is er groot onderhoud gedaan waarbij de distributie en bijbehorende zaken zijn vervangen.
Hoe staat het qua betrouwbaarheid met de z22xe motoren? En de automaat bakken?
Ik weet dat de automaat boterzacht moet schakelen zonder bokken maar veel verder kom ik niet.
De hogere kilometerstand is voor mij geen probleem omdat ik vaak toch niet al te lang in een auto rond rij :jerryGraag jullie mening hierop
4 september 2013 om 21:37 #18171907Bijde betrouwbaar…
Willem
5 september 2013 om 07:40 #18171908Zijn zeker goed. Sommige vinden em niet ‘pittig’ genoeg, had em zelf 2.2 en idd niet de snelste maar wel comfortabel…
Wat nog wel eens wil gebeuren is dat het motormanagement lampje gaat branden van het uitlaatcircuit. De meesten denken dan Lambda sensor of luchtmassameter maar dit is echter een lekje in de uitlaatpakking.
Succes met je zoektocht, prachtige auto, wel heel groot, vooral de neus :vertag
Greetz Emiel
5 september 2013 om 12:05 #18171909Thankzz alvast, klinkt niet verkeerd.
Een snelheidsmonster hoef ik niet te hebben want dat tijdperk ben ik voorbij, als ik maar gewoon lekker in het verkeer mee kan dan is het goed.
Op de snelweg versnellen van 100 naar 140 zal het probleem niet zijn verwacht ik. Om even een andere wagen in te halen.
Zal eens spoedig een afspraak gaan maken ter bezichtiging. Jullie horen nog wel wat het is geworden :)5 september 2013 om 12:25 #18171910Och dat is geen probleem, blijft een 2.2
Succes we wachten af :thumb
6 september 2013 om 17:31 #18171911als het eenmaal opgang is gaat de 2.2 wel, vind het voor het gewicht van de auto wel een lichte motor.
260 duizend , tja ik vind het erg veel.
de prijs moet niet al te hoog zijn wil dit een leuke omega zijn
10 september 2013 om 14:52 #18171912Even enkele dagen radio stilte geweest van mijn kant MAAR,
we rijden inmiddels een andere auto :D
Het is geen Opel meer maar een echte rijders auto………..Zalige 2.0 met 155PK en de beruchte Selespeed versnellingsbak er achter. Wat een ervaring om daar mee te sturen.
Qua kleur Cosmo blauw in combi met het beige leer hmmmm
En een cm of 7 lager bij de grond door de TA Technix verlaging10 september 2013 om 15:06 #18171913Tja hier kan een Omega 2.2 niet tegenop.
is selesspeed dat je alleen naar voren hoeft te klikken om op te schakelen?
10 september 2013 om 15:56 #18171914Yep met de pook te bedienen van neutraal naar 1,2,3,4,5 en terug alsook de achteruit.
Eenmaal met de pook de eerste te hebben ingezet kan je verder op en terug schakelen op het stuur voor een echt race gevoel haha.Ook zit er de mogelijkheid op om volledig automatisch te rijden met kick down functie.
Het is een complex systeem van Ferrari uit de formule 1.
Ik ben er voor gegaan omdat de bak de nodige reparaties die extreem duur zijn heeft ondergaan anders had ik het niet aangedurfd. Het schakelt echt super. En de looks van deze nep Ferrari tja daar val je toch zo voor :)
10 september 2013 om 16:33 #18171915Nog uit de tijd dat er een Duitser bij Ferrari werkte haha Michael Schumacher.
Leuke gadget die versnellingsbak, deze is ook sneller dan de 2.2 Vectra.
Je mag het hier niet zeggen, maar vind het model nog steeds erg mooi!
Veel rijplezier met de alfa!
10 september 2013 om 16:41 #18171916Super gaaf model, en ja je mag het hier niet zeggen maar Opel er kan er nog wel wat van leren ;)
Ik snap nu ook waarom die gekke alfisten hun bolide Bella noemen hahahahahaaa
Wel eens ooit eerder vreemd gegaan naar dit merk in het verleden. Eerst een 164 V6 en later nog een 33 1.7sw hmmmm het geluid van die boxer was zalig maar de V6 joh dat was net een trompet daar kreeg je de rillingen van op je rug.
De 2.0 16v die er nu in ligt gromt ook wel lekker maar daarvoor moet ie wel wat meer toeren maken. Op dat moment krijg je ook het gevoel dat iedereen je aankijkt van zie hem nu racen de aso.
Ach en wie zal het zeggen wanneer we weer in een Opel stappen :)
10 september 2013 om 16:48 #18171917misschien als er genoeg geld is voor een Speedster, die stond bij mij in de buurt, dat is een opel met super geluid. en 5.7 sec 0-100
geluid van een alfa daar kan een irmscher uitlaat van een v6 Omega niet eens tegen op.
11 september 2013 om 21:20 #18171918Laat de V6en van Opel en Alfa Romeo qua Constructie vrijwel eenzelfde basis hebben, open pijp geeft vrijwel zelfde effect..
die Selespeed is niet berucht omdat ie zo betrouwbaar is trouwens…heb er nog wel eens over zitten denken om een 2.4JTD te halen van de 156, omdat ook de enige Betrouwbare motor in deze geleverd is… uiteraard dan met handbak..
prachtbakken zijn het..
Houd wel je olieverbruik in de gaten, de 2.0 16V TS wil vaak wel olie verbruiken.
Willem
13 september 2013 om 18:34 #18171919@remutr wrote:
Tja hier kan een Omega 2.2 niet tegenop.
Spreek voor jezelf. ;)
Als ex Alfa rijder durf ik voluit te zeggen dat er bij mij ABSOLUUT GEEN ITALIAAN MEER voor de deur komt te staan.
Toch veel succes gewenst met de nieuwe aanwinst.
14 september 2013 om 17:42 #18171920ik weet wat je bedoelt onderhoud aan de opel is wel lager, maar een alfa het ziet er zo mooi uit.
als je de v6 ziet liggen met dat mooie spruitstuk dat is toch design
wim : hoe doet alfa dat dan met het co2 gehalte, omega gebruikt 3 kat’s?
14 september 2013 om 18:16 #18171921Oh geweldig, zo heeft iedereen zijn eigen ding ten aanzien van een merk :)
Ik heb zelf al meerdere exoten gereden en ik mag toch wel zeggen dat Alfa een echte rij auto is. Moet er wel een kant tekening bij maken ” als hij het doet “
Maar als ze eenmaal lopen mmmmh heerlijk hoor
De selespeed is inderdaad berucht vanwege de vele storingen waar zelfs dealers geen raad mee weten!
Maar ik heb het geluk dat ik er een heb gevonden die zalig schakeld, de motor loopt zonder bijgeluiden en reageert echt top op het gas pedaal.
Oliepeil is bij een TS motor HEEL belangrijk inderdaad deze mag niet te hoog of te laag zijn maat er anders lagerschade ontstaat.En zo zal elk merk zijn eigen voors en tegens hebben.
Zal ik een kleine teaser geven?
t
14 september 2013 om 19:31 #18171922je word toch verliefd als je langer naar die foto’s kijkt
16 september 2013 om 08:31 #18171923zoals al gemeld, er zijn maar 2 goede motoren in de 156, dat zijn de 2.5 V6, en de 2.4JTD.
rijden doen ze goed, mits onderstel goed bijgehouden is..remutr: hoe hun dat doen, zou het niet weten…
Willem
9 oktober 2013 om 21:00 #18171924Wacht maar tot je problemen krijgt met die alu meuk.
Blokken lopen stuk voor stuk in mekaar door metaal moe heid. Blokken zijn hier op de,sloop niet aan te slepen.
Daarnaast idd die,tal loze storingen waar niemand wat van snapt.Ja. Als ze rijden is het top. Rijdt echt geweldig. Zeer goede stoelen.
Maar dan toch liever een fiat.Ik zelf raad aan hem te verkopen. Blok loopt een keer stuk. Dut hoor of voel je niet aankomen. Dit gebeurt gewoon
10 oktober 2013 om 09:44 #18171925Inmiddels een kleine 3000 km gereden met de imitatie Ferrari :D
Na een vreemde start, beetje wennen aan de auto en de bijbehorende techniek gaat het toch wel als een speer.
De vorige eigenaar had er een radio in gezet en deze aangesloten op een verkeerde manier waardoor er meerdere meters spontaan op en neer gingen bij het aanzetten van de radio. Ook waren de speakers verkeerd aangesloten waardoor het geheel klonk als een lege kerk.Inmiddels een nieuwe radio gemonteerd en alle voorgenoemde zaken zijn opgelost :thumb en het klinkt nu als een concertzaal.
Verbruik, ik sta er versteld van dat hij zeker op de buitenwegen en de snelweg zo zuinig omgaat met zijn brandstof. Maar dat zal wel te maken hebben met de techniek……… Twee sparks per cilinder en nokkenas verstelling voor optimale verbranding van de brandstof.
Zeer prettig schakelende bak in zowel de automaatstand met kick down als in de handbediening, rustig rijden is wat zachter op schakelen als ik het commando geef en als je door trekt tot over de 5000 rpm schakelt hij een stuk sneller en grover. Dat laatste geeft je echt een racy gevoel.
13 oktober 2013 om 14:57 #18171926@remutr wrote:
deze is ook sneller dan de 2.2 Vectra.
Op Papier inderdaad, in de Werkelijkheid blijft de tamme 136pk 2.0 16V in de Vectra Deze Alfa nog voor…
nadeel van de Alfa 2.0 16V TS.. is niet echt een Sprinter.. Wel een mooie rijdersauto!!!
13 oktober 2013 om 15:02 #18171927toch wel een min puntje voor een alfa, het is toch een merk met een naam van snelle auto’s.
als rijdersauto zou het eigenlijk achterwiel aangedreven moet zijn, zo jammer dat die er bijna niet meer zijn
13 oktober 2013 om 15:41 #18171928een Voorwielaangedreven Alfa Romeo van de jaren 90 en 1e helft 2000 er jaren rijden echt Fijn en sturen serieus leuk, mits alles goed onderhouden is.
Willem
1 december 2013 om 15:08 #18171929:puke :puke :puke
1 december 2013 om 17:42 #18171930Wat een vreemde reactie op dit topic
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.