Aanschaf Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Aanschaf Astra

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274774
    AstraTuup
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2015

      Hallo Opel-forum leden.

      Ik ben nieuw hier dus ik zal me even voorstellen. Ik ben 30 jaar kom uit het zuiden van het land (Kerkrade) en heb op dit moment nog geen Opel.
      In het verleden had mijn vriendin een Opel Astra 1.6 GL uit 1998. Deze hebben we in 2012 gekocht voor €1200 en hier hebben we 3 jaar met plezier in gereden.
      Helaas hebben we deze weg moeten doen.

      Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Astra 1.6 16v uit 1999 die goed onderhouden is. (Marktplaats link: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1003688648-opel-astra-1-6-i-16v-1999-101pk-zwart.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer” onclick=”window.open(this.href);return false;)

      Echter zit ik een beetje met de prijs in mijn maag.
      Ik had €1400 geboden, maar de verkoper wil er €1550 voor. Nu heb ik zelf al een beetje rond gekeken op internet en zie ik dat de prijzen behoorlijk verschillen…….

      Jullie voelen natuurlijk al de vraag aankomen:
      Is €1550 een redelijke prijs voor deze auto?

      Mijn vriendin wil graag weer een Astra ivm de ruime kofferbak en de kinderwagen en ik ben over het algemeen wel tevreden over de kwaliteit. (onze oude Astra reed ons nog van Kerkrade naar Eindhoven en terug zonder een druppel koelvloeistof, daar kwam ik bij thuiskomst pas achter :sleeping )

      Alvast bedankt voor jullie hulp, :wors

      Mocht ik de auto kopen zullen jullie mij nog wel vaker zien hier op het forum :D

      Groetjes
      Tuup

      #18306504
      linfiel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2011

        Welkom Tuup,
        op een foto af gaan is altijd moeilijk en het lijkt allemaal zo mooi, de eigenaar doet de Astra al snel weer weg na een jaar, hij moet in Januari nog gekeurd worden, voor deze prijs zo ik hem niet nemen,hij wil van de auto af, jij hoeft hem niet te nemen, keuze zat, en voor kleine kinderen zit er wel besmettelijke kleding in, Ik zou zelf dan gaan voor een stationcar als ik zoveel spullen mee moet nemen, SUCCES met de zoektocht.

        #18306505
        AstraTuup
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2015

          Hoi linfiel,

          Bedankt voor de snelle reactie.

          Wat betreft de APK, daar heb ik het al met de verkoper over gehad. Ik koop hem pas als hij daadwerkelijk door de APK komt.
          Wat je zegt over de datum tenaamstelling heb je wel gelijk in, dat is best wel snel een auto na iets meer dan een jaar verkopen.

          Ik denk dat ik morgen eens ga kijken en een stukje erin rijden.
          Ook maar eens kijken wat voor type verkoper het is (heb tot nu toe alleen contact gehad via de mail).

          Ik houd jullie op de hoogte.

          #18306506
          linfiel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2011

            Dat is wel de beste manier om er heen te gaan om de Astra te betasten en te rijden, ja en dan is het bemiddelen van jou zijde en de zijne, vind jij hem SUPER dan kijk je niet op 150euro, wil hij niet wijken houd hij de Astra lekker, nogmaals keuze zat.

            #18306507
            AstraTuup
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2015

              Afspraak verplaatst i.v.m. drukte voor oud en nieuw. Vandaag wel nog bij een astra G geweest uit 2000. Mooie auto, goed onderhouden, leer bekleding met (bijna) alle opties, maar helaas. Achter bij de wielkasten roest. In de binnenkant al bruine verkleuring en aan de buitenkant al blaasjes. Toch maar wachten tot zaterdag dan.

              Een fijne jaar wisseling allemaal :thumb king:

              #18306508
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Op de foto van het motorcompartiment lijkt (LIJKT!!!) de koelvloeitof donker.
                Als daar vuil / olie in zit moet je rekening gaan houden met een lekke koppakking.

                #18306509
                AstraTuup
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 December 2015

                  Bedankt voor de tip. Zal er morgen even op letten. Zijn er nog andere manieren om erachter te komen dat het om, indien het zo is, een lekke koppakking kan gaan?

                  #18306510
                  AstraTuup
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2015

                    Vandaag even gaan kijken en…. we zijn nu de eigenaar vaan een astra G 1.6 16v uit 1999. Auto ziet er nog goed uit, natuurlijk hier en daar een plekje, maar 17 jaar zou je hem niet geven. Rijdt lekker en reageert goed.

                    Xladage: toen ik onder de kap keek zag het koelvloeistof reservoir behoorlijk donker uit. Maar er zat gelukkig geen olie in, ff gevoeld met de vinger en geen witte wolken bij het wegrijden.

                    Nu even kijken voor een radio, en een omzetstekker van 3 naar 2 iso stekkers.

                    Allemaal bedankt voor de tips :thumb

                    #18306511
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Omzetstekker is niet nodig hoor voor je radio, ISO stekker past gewoon op de onderste 2 bovenste blijft leeg ;)

                      #18306512
                      AstraTuup
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 December 2015

                        :thumbup opeltje
                        Bedankt voor de tip

                        #18306513
                        astraTD
                          Lid sinds:
                          9 March 2009

                          Wat een hoop geld

                          Heb ook wel iets leuks , word deze week nog ingeruild stuur maar pm als je interesse hebt.
                          http://ww3.autoscout24.nl/classified/282235430″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          #18306514
                          AstraTuup
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2015

                            Mooie bak astraTD als ik dit had geweten was ik eerst even bij jou komen kijken.

                            Wel een tip: ik zou bij de advertentie de km.stand van het nieuwe blok vermelden, zo krijgen mensen die een filter gebruiken (bv tot 200.000 km) hem ook te zien bij de zoek resultaten.

                            Succes met de verkoop

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.