aanpassen van assen rekord C

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling aanpassen van assen rekord C

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232081
    Twanni
      Lid sinds:
      31 January 2011

      Beste mensen,
      Ik had gedacht om andere voor-achteras te plaatsen op mijn rekord c , met 5-steek en remschijf omdat ik graag een zware blok zou steken en toch iets qua veiligheid wil upgraden om het zo te stellen.:)

      heeft er iemand een idee over assen die zowat soortgelijk zijn qua plaatsing , die toch wel wat aankunnen , zonder al té veel aan te passen ?

      alle tips , info , commentaar is welkom :wors

      Mvg:thumbup

      #17809631
      mallemalle
        Lid sinds:
        8 June 2010
        #17809632
        voederbiet
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 May 2006

          [rquote=1858226&tid=141827&author=mallemalle]http://www.bigopels.nl/forum

          ;)[/rquote]

          krijg jij commisie ofzo:P:jerry:jerry

          #17809633
          mallemalle
            Lid sinds:
            8 June 2010

            nee, maar waarom iemand nie doorlinken naar mensen die ervaring hebben met dit soort ombouw?

            niet dat ze er hier nie zitten, e doch dit is toch meer ene forum voor het modernerderdere spul ;)

            #17809634
            Manta-aero
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Wat voor een motor wil je plaatsen en welke remschijven wil je voor toepassen? Er zijn zowel geventileerde als massieve schijven. Die keuze is wel belangrijk voor welke onderdelen je moet gebruiken.Achter moet je een Commodore A as gebruiken. Voor kan je ook een Commodore A as nemen, of onderdelen van een Commodore B (naven, klauwen en astappen).

              #17809635
              Twanni
                Lid sinds:
                31 January 2011

                [rquote=1858341&tid=141827&author=Manta-aero]Wat voor een motor wil je plaatsen en welke remschijven wil je voor toepassen? Er zijn zowel geventileerde als massieve schijven. Die keuze is wel belangrijk voor welke onderdelen je moet gebruiken.Achter moet je een Commodore A as gebruiken. Voor kan je ook een Commodore A as nemen, of onderdelen van een Commodore B (naven, klauwen en astappen). [/rquote]

                mijn eerste gedacht zou een 3.0 24v zijn , geventileerde schijven lijkt me wel leuk , maar is echt moeilijk te vinden heb ik al gehoord.

                maar als ik het goed begrijp moet ik commodore A assen zoeken ? met commo B onderdelen en dan verlassen ?:hmmz
                en hoe zit het dan met de overbrenging en dergerlijke ??

                Grtz

                #17809636
                bettus accu
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 March 2009

                  commdore A = gelijk aan rekord C. alleen andere motor inhoud, tis allemaal net wat ”luxer”. commo A heeft ook 5 gaats assen.

                  je hoeft niet te verlassen. als je commodore B GSE naven, remschijven en remklauwen pakt, dan heb je meteen gekoeld voor.

                  achter kan je ook een commodore B GSE as pakken en die verlassen voor de goede steunen(heb ik ook gedaan voor mijn 8 cilinder.). heb je schijven achter. deze kun je ook weer ombouwen naar geventileerd, dan pak je de remmerij van een diplomat 2.8E of 8 cilinder. heb ik ook gedaan. had in eerste instante gewoon de massieve schijven maar nu rondom geventileerd..:)

                  ook kan je de steekassen van een commodore B GSE in die van een commodore A doen. hoef je niet te verlassen, maar dit heb ik gedaan omdat je dan aanzienlijk grotere wiellagers heb bij die van een commodore B GSE.

                  #17809637
                  Twanni
                    Lid sinds:
                    31 January 2011

                    [rquote=1858463&tid=141827&author=bettus accu]commdore A = gelijk aan rekord C. alleen andere motor inhoud, tis allemaal net wat ”luxer”. commo A heeft ook 5 gaats assen.

                    je hoeft niet te verlassen. als je commodore B GSE naven, remschijven en remklauwen pakt, dan heb je meteen gekoeld voor.

                    achter kan je ook een commodore B GSE as pakken en die verlassen voor de goede steunen(heb ik ook gedaan voor mijn 8 cilinder.). heb je schijven achter. deze kun je ook weer ombouwen naar geventileerd, dan pak je de remmerij van een diplomat 2.8E of 8 cilinder. heb ik ook gedaan. had in eerste instante gewoon de massieve schijven maar nu rondom geventileerd..:)

                    ook kan je de steekassen van een commodore B GSE in die van een commodore A doen. hoef je niet te verlassen, maar dit heb ik gedaan omdat je dan aanzienlijk grotere wiellagers heb bij die van een commodore B GSE.

                    [/rquote]

                    zo ben ik natuurlijk al een heel eindje vooruit geholpen , maar als ik nu de 3.0 24v steek , hoe zit het met mijn overbrenging ? is dat te doen , of heb je daar mss een goede oplossing voor ?
                    alvast bedankt toch voor deze uitleg ! :D:thumbup

                    grtz

                    #17809638
                    bettus accu
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 March 2009

                      gewoon de motor inbouwen:)

                      #17809639
                      Twanni
                        Lid sinds:
                        31 January 2011

                        w8 even , nu zit ik te twijfelen.

                        dus je bedoelt : VOOR : Commo A as met B naven , schijven …..
                        : ACHTER : Commo B as met senator …

                        of heb ik het verkeerd ;)

                        mvg

                        #17809640
                        bettus accu
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2009

                          nee, ACHTER:

                          of commodore A as.

                          of commodore A as met steekassen van commodore B(dus voor schijven)

                          of commodore B as en die verlassen zodat de steunen van de commodore A erop komen.

                          voor VOOR schrijf je goed.

                          #17809641
                          Twanni
                            Lid sinds:
                            31 January 2011

                            oké bedankt voor de hulp :)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.