Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › aanpassen van assen rekord C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2011 om 14:31 #17232081
Beste mensen,
Ik had gedacht om andere voor-achteras te plaatsen op mijn rekord c , met 5-steek en remschijf omdat ik graag een zware blok zou steken en toch iets qua veiligheid wil upgraden om het zo te stellen.:)heeft er iemand een idee over assen die zowat soortgelijk zijn qua plaatsing , die toch wel wat aankunnen , zonder al té veel aan te passen ?
alle tips , info , commentaar is welkom :wors
Mvg:thumbup
2 februari 2011 om 14:49 #178096312 februari 2011 om 15:32 #17809632[rquote=1858226&tid=141827&author=mallemalle]http://www.bigopels.nl/forum
;)[/rquote]
krijg jij commisie ofzo:P:jerry:jerry
2 februari 2011 om 16:57 #17809633nee, maar waarom iemand nie doorlinken naar mensen die ervaring hebben met dit soort ombouw?
niet dat ze er hier nie zitten, e doch dit is toch meer ene forum voor het modernerderdere spul ;)
2 februari 2011 om 17:02 #17809634Wat voor een motor wil je plaatsen en welke remschijven wil je voor toepassen? Er zijn zowel geventileerde als massieve schijven. Die keuze is wel belangrijk voor welke onderdelen je moet gebruiken.Achter moet je een Commodore A as gebruiken. Voor kan je ook een Commodore A as nemen, of onderdelen van een Commodore B (naven, klauwen en astappen).
2 februari 2011 om 17:28 #17809635[rquote=1858341&tid=141827&author=Manta-aero]Wat voor een motor wil je plaatsen en welke remschijven wil je voor toepassen? Er zijn zowel geventileerde als massieve schijven. Die keuze is wel belangrijk voor welke onderdelen je moet gebruiken.Achter moet je een Commodore A as gebruiken. Voor kan je ook een Commodore A as nemen, of onderdelen van een Commodore B (naven, klauwen en astappen). [/rquote]
mijn eerste gedacht zou een 3.0 24v zijn , geventileerde schijven lijkt me wel leuk , maar is echt moeilijk te vinden heb ik al gehoord.
maar als ik het goed begrijp moet ik commodore A assen zoeken ? met commo B onderdelen en dan verlassen ?:hmmz
en hoe zit het dan met de overbrenging en dergerlijke ??Grtz
2 februari 2011 om 18:24 #17809636commdore A = gelijk aan rekord C. alleen andere motor inhoud, tis allemaal net wat ”luxer”. commo A heeft ook 5 gaats assen.
je hoeft niet te verlassen. als je commodore B GSE naven, remschijven en remklauwen pakt, dan heb je meteen gekoeld voor.
achter kan je ook een commodore B GSE as pakken en die verlassen voor de goede steunen(heb ik ook gedaan voor mijn 8 cilinder.). heb je schijven achter. deze kun je ook weer ombouwen naar geventileerd, dan pak je de remmerij van een diplomat 2.8E of 8 cilinder. heb ik ook gedaan. had in eerste instante gewoon de massieve schijven maar nu rondom geventileerd..:)
ook kan je de steekassen van een commodore B GSE in die van een commodore A doen. hoef je niet te verlassen, maar dit heb ik gedaan omdat je dan aanzienlijk grotere wiellagers heb bij die van een commodore B GSE.
2 februari 2011 om 19:44 #17809637[rquote=1858463&tid=141827&author=bettus accu]commdore A = gelijk aan rekord C. alleen andere motor inhoud, tis allemaal net wat ”luxer”. commo A heeft ook 5 gaats assen.
je hoeft niet te verlassen. als je commodore B GSE naven, remschijven en remklauwen pakt, dan heb je meteen gekoeld voor.
achter kan je ook een commodore B GSE as pakken en die verlassen voor de goede steunen(heb ik ook gedaan voor mijn 8 cilinder.). heb je schijven achter. deze kun je ook weer ombouwen naar geventileerd, dan pak je de remmerij van een diplomat 2.8E of 8 cilinder. heb ik ook gedaan. had in eerste instante gewoon de massieve schijven maar nu rondom geventileerd..:)
ook kan je de steekassen van een commodore B GSE in die van een commodore A doen. hoef je niet te verlassen, maar dit heb ik gedaan omdat je dan aanzienlijk grotere wiellagers heb bij die van een commodore B GSE.
[/rquote]
zo ben ik natuurlijk al een heel eindje vooruit geholpen , maar als ik nu de 3.0 24v steek , hoe zit het met mijn overbrenging ? is dat te doen , of heb je daar mss een goede oplossing voor ?
alvast bedankt toch voor deze uitleg ! :D:thumbupgrtz
2 februari 2011 om 20:00 #17809638gewoon de motor inbouwen:)
2 februari 2011 om 20:10 #17809639w8 even , nu zit ik te twijfelen.
dus je bedoelt : VOOR : Commo A as met B naven , schijven …..
: ACHTER : Commo B as met senator …of heb ik het verkeerd ;)
mvg
2 februari 2011 om 20:15 #17809640nee, ACHTER:
of commodore A as.
of commodore A as met steekassen van commodore B(dus voor schijven)
of commodore B as en die verlassen zodat de steunen van de commodore A erop komen.
voor VOOR schrijf je goed.
2 februari 2011 om 22:00 #17809641oké bedankt voor de hulp :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.