Aankoop(tips) Corsa C 1.0 12v 2001

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankoop(tips) Corsa C 1.0 12v 2001

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222838
    Reijnduhrs
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Allen,

      m’n schoonzusje is op zoek naar haar eerste autotje voor woon-werk verkeer (Rotterdam-Ridderkerk) en om ongeveer 2x per maand naar Limburg te rijden; waar haar ouders wonen (en ik overigens ook :)).

      Vandaag ben ik met haar naar een C Corsa 1.0 uit 2001 gaan kijken **KLIK**, vraagprijs € 2699.

      De eigenaar is een autohandelaar die achter een autobedrijf in Maasbree (Auto Jaco) zit, volgens de RDW-site vanaf 27-03 op naam gezet.

      De auto ziet er netjes uit en lijkt, zover ik kan zien, geen schade gehad te hebben. Ik vond wel dat de motor klinkt als een brommobiel, maar dit komt waarschijnlijk doordat het een 3 cilinder is. Voor de rest was er eigenlijk weinig op aan te merken, behalve dat de handrem het niet deed en de airco niet is afgevuld :thumbdown. Deze lekt volgens mij wel niet, aangezien hij nog even siste bij het afvulnippel na hier een sleutel in geprikt te hebben.

      Helaas heb ik weinig kaas geëten betreffende de C corsa betreffende zwakken plekken ed., dus via deze weg ben ik op zoek naar nuttige aankooptips en/of advies.

      Alvast bedankt!
      Gr. Reijnduhrs.

      [edit] via de zoekfunctie kon ik eigenlijk niets vinden betreffende een C Corsa.

      #17691791
      OrangeArrow
        Lid sinds:
        18 February 2007

        hier zijn al heeeeel veel topics over geweest, moet te vinden zijn hoor…

        #17691792
        Dennis-Corsa-B
          Lid sinds:
          20 May 2008

          auto is pas ingevoerd zit nieuw kenteken op :thumbdown

          #17691793
          Rotho
            Lid sinds:
            22 January 2010

            het schijnt dat deze motortjes slecht zijn, in langere afstanden over de snelweg.

            #17691794
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Maken veel toeren, en bij langer afstanden op de snelweg krijgen ze meer op hun kiezen..

              ik ken er zat die al op de 220.000km of meer zitten en prima draaien..

              let allen op de ratelen van de distri ketting..

              Willem

              #17691795
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                Hoor wel vaker eigenlijk wat al gezegd is. Dat deze ook veel toeren maken en dat ze goed moeten werken op lange afstanden. Hij ziet er opzich nog wel goed uit. Alleen zitten er corsa b doppen op :D

                #17691796
                wessaa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 July 2007

                  bij een 1 liter krijgt de motor het best zwaar te voorduren, draaien bij hogere snelheden toch behoorlijk veel toeren! en echt vermogen heb je absoluut NIET.
                  rijd zelf met de 1.2 16v motor, zelfs deze is op de snelweg niet vooruit te branden!
                  het mooiste is om te beginnen met de 1.4 16v!

                  verder zijn de meeste corsa c `s wel te koop vanaf een bedrag rond de 3500 euro.. met aanzienlijk veel minder km`s op de teller! ( onder de 100xxx )

                  #17691797
                  Reijnduhrs
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    :thumbup
                    Bedankt voor de reacties namens mij en m’n schoonzusje. Dit wordt hem dus niet..

                    Grtz Reijnduhrs.

                    #17691798
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      hey naamgenoot ;)

                      een 1.8 16v in een corsa heeft een veel hogere fun factor hoor :D
                      zou ze daar niet voor gaan!!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.