Aankoopadvies Astra H GTC 1.6 Z16XER OPC line pano

Forumindex Forums Modellen Astra Aankoopadvies Astra H GTC 1.6 Z16XER OPC line pano

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18459904
    J. Stardust
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 December 2012

      Ik heb een een andere GTC op het oog. Een 1.6 uit mei 2008 met OPC line  (116k km). Deze heeft de bumper en spoiler kit die heel erg lijken op de echte OPC en ook recaro’s en panoramadak. Was dit zo af fabriek origineel te bestellen?! Heeft deze de ge-upgrade motor en hoeveel pk zou deze moeten hebben?

      Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten?     (Roest op veerschotels weet ik en volgens mij zit in deze niet de M32 bak?!)

      Zijn de panorama ruiten nog te krijgen mocht deze kapot gaan?

      #18459906
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Zijn originele opties.

        Is een Z16XER motor met 116pk normale motor geen upgrade o.i.d

        Voorraam is volgensmij niet meer nieuw te verkrijgen.

        #18459939
        john-opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2012

          Roest op subframe- check in de wielkast achter de voorwielen.

          Distributieriem – 16xer elke 6 jaar of 150d km. Zie instructieboekje.
          M32 is een 6-bak (vlgns Google).
          OPC line is een reeks vooral optische accessoires, ook online te koop. Dit is iets anders als een originele OPC uitvoering waar ook motor etc door Opel aangepast worden.

          #18459958
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Deze heeft een 5 bak geen M32 idd.

            Distributieriem moet elke 10 jaar of 150.000km vervangen te worden.

            #18459962
            J. Stardust
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 December 2012

              Ok, ja in 2016 bij 72.000 km is de distributie vervangen volgens het service boekje.

              Zijn de panorama ruiten nog wel 2e hands te krijgen?

              Waar moet ik specifiek op letten bij de motor?

              De auto heeft dit kenteken 91-ZR-HV misschien bekend hier op het forum?

              #18459968
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Ruiten zijn gewoon slecht te verkrijgen, als je mazzel hebt zal er 2e hands nog wel iets te verkrijgen zijn.

                Nokkenas verstellers willen wel ratelen, luisteren of ze een aantal seconden ratelen met een koude start.

                Pakking van de oliekoeler gaat ook wel eens stuk, krijg je olie in je koelvloeistof, kan je goed in het reservoir zien.

                Elektronische thermostaat gaat ook wel stuk.

                Edit: is een nette auto om te zien, vind hem wel erg duur.

                #18459973
                john-opel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2012

                  Ook gekeken.

                  Geen grafisch display in boordcomputer.

                  Instapschade bestuurdersstoel.

                  Geen foto vd motorruimte.

                  Onderhoudsboekje meldt geen multieriem / remvloeistof / bougies.

                  Panoruit is eerder nadeel dan voordeel. Die afscherming trek je toch 90% vd tijd dicht.

                  OPC-LINE is iets anders als OPC. Aan de prijzige kant. En check de roest op het subframe.

                  Verder beslist een mooie auto.

                  #18460273
                  J. Stardust
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 December 2012

                    Bedankt voor het bekijken van de advertentie.

                    Ik heb er in proefgereden.

                    Dat van geen bougies in boekje was mij ook opgevallen.

                    Waarom pano 90% tijd dicht? Alleen bij laagstaande de zon lijkt mij dit wel noodzakelijk?!

                    Motorruimte is zeer schoon. Alleen lekt het klepdekselpakking beetje.

                    Ik vind het een hele mooie GTC alleen vind ik hem ook aan de prijzige kant.

                    Hij rijdt duidelijk beter dan mijn huidige GTC. Logisch misschien ook als je naar de km stand kijkt en met de stoelen en panruit voelt het meteen anders.

                    Ik dacht dat in mijn handtekening mijn huidige auto stond maar blijkbaar niet, Dus voor de duidelijkheid: mijn huidige auto is een Astra GTC 1.8 sport uit 2008 met 210.000km op de teller die ik nu bijna 9 en een half jaar heb. (kleuren display, navi, climate control al is deze al een tijdje kapot) De motor maakt duidelijk meer herrie dan de 1.6 uit de advertentie.

                    #18460280
                    john-opel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 June 2012

                      Getoond onderhoudsboekje meldt weinig uitgevoerd onderhoud, want Bougies, luchtfilter (40K), pollenfilter, remvloeistof (2jaar) en de poly-v riem (10 jaar) hadden volgens het onderhoudsschema al vervangen moeten zijn.

                      Krijg je er een nieuwe apk bij?

                      Technische staat van deze auto is vanaf de fotos en advertentie niet te beoordelen.

                      Mooi is hij zeker, jammer van de instapschade aan de stoel, maar dat is vast te repareren.

                       

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.