Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Aankoop tips Vectra B v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2009 om 18:50 #17212333
nou brand maar los jongens. wat zijn de dingetjes waar ik op moet letten?
wat zijn de kwaaltjes van deze motoren?
is de climate control beetje degelijk?
C of X25XE?
21 september 2009 om 19:04 #17525337sowieso distributieriem nakijken, meer dingentjes durf ik ook zo niet te zeggen.. kijk of je vochtigheid etc ziet onder de motorkap?
21 september 2009 om 19:25 #17525338V6 altijd top:thumbup. Beter zes klappen dan 4 plofjes:D
Gr. Gts32v6
21 september 2009 om 19:50 #17525339de standaard B vectra kwalen zoals
– roest bij de slotvangers van de achterste deuren
– draagarm rubbers in de achterste wiel ophanging
– roest int algemeen (duh)
– CV controleren
– airco / ECC die nog goed werkt (ja of nee)
– Bij luxere versies met lendesteun verstelling van de stoelen … (willen wel eens sneuvelen)wat ik her en der nog hoorde over de X25XE … de warmte wisselaar wil nog wel eens de geest geven (vraag willem ff hoe en wat)
en tsja distrie riem is ook wel handig om te weten wanneer die weer moet / is geweestverdere aankoop tips http://www.opelvectra.info/ -> info corner -> aankoop tips ;)
21 september 2009 om 20:30 #17525340mocht je nog een zoeken
die van center staat ook tekoop
das een erg nette vec21 september 2009 om 20:38 #17525341Kachel-weerstands-module gaat nogal eens stuk . . . is erg duur nieuw (225 euro), maar 9 van de 10 keer gaan 2 transistors kapot en die zijn 7,50 per stuk. FF solderen . . . zie howto gedeelte.
C25XE is overigens nooit geleverd in de vectra B, zal of X25XE of Y26SE worden.
De 2.6 is wel storings gevoeliger als de 2.5. De 2.6 heeft bv 4 (. . . ja 4) lambda zondes.21 september 2009 om 22:04 #17525342Die van center ligt nog boven mijn budget! ook al is het een pracht wagen.
iig bedankt voor de tips zover!
het scheelt dat ik zelf wel veel kan gelukkig, dus zoiets als distributie riem is wel mooi afdingen dan weer.
22 september 2009 om 07:45 #17525343Wat ik zo nog kan aanvullen:
Handremkabels vast.
Ook motorsteun is wel eens gaar. Je ziet dan dat de lak afgesleten is van de dualram.
MID controleren op dode pixels.
Roest aan deuren onderkant en wielkast achter onderzijde aan achterdeur.
Voorveren die gebroken zijn is ook een V6 kwaal.22 september 2009 om 17:20 #17525344sw_reijnders: dat van die kachelweerstand geld alleen voor modellen met ECC.
Vectra:
– Roest onderaan achterwielrandjes
– Roest slotvangers achterdeur stijlen
– Roest onderaan deuren
– Kogelbussen achter dwarsarmen: knokkelen
– stabi rubbers voor + achter kraken / knokkelenelektronica:
– Pixels TID / MID scherm
– multitimer gaat heel af en toe wel eens kapot
– slechte massaverbinding van accu naar motor
– slechte massaverbinding van accu naar carroserie
– slechte massaverbinding van accu naar massastrip linker veerpoot
– CV motortjes van de B1 t/m ’98 willen wel kapotMotor 2.5 V6 X25XE
– Warmtewisselaar wil wel lekken (olie in koelvloeistof)
– Verstoppen dunne pijpje op huis carterventilatie
– krukassensor wil wel eens kapot gaan
– lekkage krukaskeeringen en carterpan pakkingaanvulling 2.6 V6 Y26SE
– Behoorlijk storings gevoelig
– Katalysator / lambdasonde storingenWillem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.