Aankoop tips Vectra B v6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aankoop tips Vectra B v6

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212333
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      nou brand maar los jongens. wat zijn de dingetjes waar ik op moet letten?

      wat zijn de kwaaltjes van deze motoren?

      is de climate control beetje degelijk?

      C of X25XE?

      #17525337
      stefan m.
        Lid sinds:
        13 April 2009

        sowieso distributieriem nakijken, meer dingentjes durf ik ook zo niet te zeggen.. kijk of je vochtigheid etc ziet onder de motorkap?

        #17525338
        Gts32v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2008

          V6 altijd top:thumbup. Beter zes klappen dan 4 plofjes:D

          Gr. Gts32v6

          #17525339
          sjouke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 September 2006

            de standaard B vectra kwalen zoals

            – roest bij de slotvangers van de achterste deuren
            – draagarm rubbers in de achterste wiel ophanging
            – roest int algemeen (duh)
            – CV controleren
            – airco / ECC die nog goed werkt (ja of nee)
            – Bij luxere versies met lendesteun verstelling van de stoelen … (willen wel eens sneuvelen)

            wat ik her en der nog hoorde over de X25XE … de warmte wisselaar wil nog wel eens de geest geven (vraag willem ff hoe en wat)
            en tsja distrie riem is ook wel handig om te weten wanneer die weer moet / is geweest

            verdere aankoop tips http://www.opelvectra.info/ -> info corner -> aankoop tips ;)

            #17525340
            chrisvocht
              Lid sinds:
              16 January 2006

              mocht je nog een zoeken
              die van center staat ook tekoop
              das een erg nette vec

              #17525341
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                Kachel-weerstands-module gaat nogal eens stuk . . . is erg duur nieuw (225 euro), maar 9 van de 10 keer gaan 2 transistors kapot en die zijn 7,50 per stuk. FF solderen . . . zie howto gedeelte.

                C25XE is overigens nooit geleverd in de vectra B, zal of X25XE of Y26SE worden.
                De 2.6 is wel storings gevoeliger als de 2.5. De 2.6 heeft bv 4 (. . . ja 4) lambda zondes.

                #17525342
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Die van center ligt nog boven mijn budget! ook al is het een pracht wagen.

                  iig bedankt voor de tips zover!

                  het scheelt dat ik zelf wel veel kan gelukkig, dus zoiets als distributie riem is wel mooi afdingen dan weer.

                  #17525343
                  Gupy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2006

                    Wat ik zo nog kan aanvullen:
                    Handremkabels vast.
                    Ook motorsteun is wel eens gaar. Je ziet dan dat de lak afgesleten is van de dualram.
                    MID controleren op dode pixels.
                    Roest aan deuren onderkant en wielkast achter onderzijde aan achterdeur.
                    Voorveren die gebroken zijn is ook een V6 kwaal.

                    #17525344
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      sw_reijnders: dat van die kachelweerstand geld alleen voor modellen met ECC.

                      Vectra:

                      – Roest onderaan achterwielrandjes
                      – Roest slotvangers achterdeur stijlen
                      – Roest onderaan deuren
                      – Kogelbussen achter dwarsarmen: knokkelen
                      – stabi rubbers voor + achter kraken / knokkelen

                      elektronica:

                      – Pixels TID / MID scherm
                      – multitimer gaat heel af en toe wel eens kapot
                      – slechte massaverbinding van accu naar motor
                      – slechte massaverbinding van accu naar carroserie
                      – slechte massaverbinding van accu naar massastrip linker veerpoot
                      – CV motortjes van de B1 t/m ’98 willen wel kapot

                      Motor 2.5 V6 X25XE

                      – Warmtewisselaar wil wel lekken (olie in koelvloeistof)
                      – Verstoppen dunne pijpje op huis carterventilatie
                      – krukassensor wil wel eens kapot gaan
                      – lekkage krukaskeeringen en carterpan pakking

                      aanvulling 2.6 V6 Y26SE

                      – Behoorlijk storings gevoelig
                      – Katalysator / lambdasonde storingen

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.