aankoop tips astra H diesel (bouwjaar +/-2005)

Forumindex Forums Modellen Astra aankoop tips astra H diesel (bouwjaar +/-2005)

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240979
    DD1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2005

      Nou de titel zegt het al. Ik ben zoekende naar een nieuw dagelijks werkpaard en overweeg een astra diesel aan te schaffen. alleen zijn er nu weer tig varianten op de markt en ik wil voorkomen dat ik straks een kat in de zak koop.

      de astra is uitgerust met onderstaande motoren
      1.3 CDTi 90pk
      1.7 CDTi 80pk
      1.7 CDTi 100pk
      1.9 CDTi 100pk
      1.9 CDTi 120pk
      1.9 CDTi 150pk

      Ik ben geen stoplicht racer en ook geen zigeuner dus ik hoef geen race monster en ik hoef ook geen tabbert erachter te hebben maar ik wil wel zorgeloos goed mee komen zonder het onderste uit de kan te hoeven halen. Daarbij koop je toch een diesel welke al een aantal km op de teller heeft staan en ik zoek betrouwbaarheid. je leest bij verschillende andere merken problemen met dubbelmass vliegwielen, injectoren, kabelbomen etc etc. Is de TDCi motor opgewassen tegen +350.000 km zonder gekke problemen of ben ik dan al aan mijn 2de revisie toe?

      Zijn de motoren op basis van software verschillend in pk’s of is het een combinatie van hard en software? Ik had wel gezien dat de 1.9 100 en 120 pk een ohc motor zijn terwijl de 150pk een dohc. Zijn de bakken allemaal wel opgewassen tegen de hogere pk’s en koppels? de reden dat ik dat vraag is als ik een complete 1.9 100pk versie zie zou ik kunnen overwegen deze te laten chippen naar de 120pk software (met bijbehorend koppel).

      Zijn er nog niet motor specifieke dingen waar ik op moet letten bij een bezichtiging? Ik las ergens in een review dat de skirt in de wielkastrand krast en daar roest kon ontstaan, ook wat roest bij de achterklep (maar waar).

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.