Aankoop Opel Astra G 2.0 DTH Y2.0DTH Station

Forumindex Forums Modellen Astra Aankoop Opel Astra G 2.0 DTH Y2.0DTH Station

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274425
    TheLarger
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2010

      Goedendag!

      Na een tijdje geen Opel toch weer 1 op het oog! Rijd nu een S60 2.4 V5 maar dit is wat te mal met 30.000km per jaar :)
      En aangezien mijn oude Astra G uit 98 me prima beviel zoek ik weer zoiets.
      Nou kan ik over deze type motor niet zoveel vinden, of ik zoek niet goed… :shock:

      Ik ga vanavond kijken dus zou wel wat punten willen weten van de kenners hier waar op te letten enz.
      Aankoop tips en misschien wat zwakke punten van de auto, overigens klopt de prijs op de site niet, deze is zaterdag verlaagd met 650€ :)

      Het gaat om deze auto; http://www.auto-balk.nl/detail_show.php?id=2538″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Alvast bedankt! :afro

      #18303497
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        Kwa vermogen hoef je niet veel te verwachten, ook niet van de 2.2 waar ik een tijdje geleden mee proef heb gereden aangezien ik ook aan twijfelen was om mijn astra G 1.6 in te ruilen op een diesel.
        Zal wel aan mij liggen onder de 2000 toeren gebeurde er niet veel terwijl die motoren het meeste koppel hebben op 1500 toeren gebied.

        Op de foto’s wel een mooie station. :thumbup

        #18303498
        TheLarger
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2010

          Thnx.

          Daar ben ik mij van bewust, ben ook niet op zoek naar een snelle diesel maar weer een lekkere betrouwbare opel diesel king:
          Dus als je aankoop tips oid hebt dan hoor ik het graag :)

          #18303496
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Het gaat om een motorblok met code: Y20DTH

            Informatie link: ( http://www.autoweek.nl/kentekencheck?kenteken=61-NH-XK” onclick=”window.open(this.href);return false;)

            Heb zelf 7 jaar lang gereden met een X20DTL diesel. En heb er 3ton mee gereden een heerlijk auto. Jouw type blok
            heeft 101PK en dat rijd heerlijk soepel maar is niet de snelste diesel. Maar wel redelijk zuinig gemiddeld 1 op 18 moet hij
            makkelijk halen. Voor de rest een goed blok.

            De bekende euvels van een Astra G diesel;

            – Dieselpomp wil nog wel eens defect raken. Duur geintje. (de modellen van 1999 t/m 2002 na 2002 zijn ze verbeterd).
            – Remleidingen nakijken willen nog wel eens aangetast zijn. Hebben alle Astra G last van. (vooral de achterkant)
            – Airco condensor rot (links voor) Waar de airco fan zit. Komt door rotzooi wat tussen condensor en readiator blijft zitten.
            en gaat op den duur rotten. Bekend euvel van de Astra G.

            – Regelmatig ABS problemen doordat de abs sensor kapot is. (moet je een compleet niet wielnaaf halen met ABS sensor).

            Voor de rest een heerlijke wagen.

            Succes met je keus.

            #18303499
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Zuinig en betrouwbaar kies dan de 1.7DTi / CDTi.
              Ook geen sprinters maar weet genoeg mensen die er een gemiddelde 1op22 mee rijden.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.