Aankoop advies gevraagd voor Corsa D OPC

Forumindex Forums Modellen Corsa Aankoop advies gevraagd voor Corsa D OPC

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368989
    OPC newbie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 October 2019

      Hallo Opel-fans!

      Laat ik mezelf eerst kort voorstellen; ik ben Tim, 38jaar uit omgeving Maastricht (ja een limbo). ;)

      Momenteel rijd ik een leuke (maar veel te trage) Opel Corsa D 1.4 Cosmo OPC-line uit 2010 met 72k kilometerstand. Ik ben in de markt voor een Corsa D OPC, maar twijfel wat ik het beste kan doen; een OPC uit (medio)2008 kopen met al een bedrag in reserve voor de M32 bak-revisie, of wat meer uitgeven bij aanschaf en dus kiezen voor een jonger bouwjaar (ik zou dan eentje zoeken vanaf bouwjaar 2011, want dat is de facelift versie). Op het forum las ik dat Opel vanaf 2014 de M32-bak heeft ge-upgrade met betere lagers en een betere smering, maar een OPC uit 2014 valt helaas buiten mijn budget……

      Graag zou ik vernemen wat de meningen hierover zijn en wat wel of niet verstandig is in deze.

      Ik hoor het graag!

      Groet, Tim aka OPC newbie

      #18369156
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De M32 revisie spullen voor het oudere type bak zijn gewoon te koop via Courtenay Sport in Engeland.

        https://www.courtenaysport.co.uk/blog/?s=M32+Bearing+Pack+with+late+endcase&x=0&y=0

        Ze hebben ook een upgrade (breather tank) waardoor de bakolie beter gekoeld wordt.

        Belangrijkste is dat je goed (laat) controleren wat de staat van de motor is.

        De vraag is niet of die kapot gaat, maar wanneer. Hierover is op het internet al veel te vinden.

        Een (door een niet gerenomeerd bedrijf) gechipped versie zou ik zeker laten staan.

        De Nurgburgring versie is de leukste die kan kopen, deze heeft standaard o.a. een sperdifferentieel.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.