Aaandrijfprobleem Corsa C z1.2.xe

Forumindex Forums Techniek Ecotec Aaandrijfprobleem Corsa C z1.2.xe

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273848
    jhonlong
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 October 2015

      Gistermorgen reed ik van de oprit bij mij thuis (achteruit) alles goed. Bij wegrijden in de 1e versnelling alleen een licht gezoem en de auto komt niet van de plaats. In geen enkele versnelling is er beweging in de auto te krijgen. Koppeling voelde normaal en ook schakelmechanisme is in orde. Bak schakelt normaal naar alle versnellingen.
      Vandaag versnellingsbak er achter weggehaald (dacht aan gebroken koppelingsplaat) Koppeling is echter in orde. Spiebanen aandrijfassen gecontroleerd: zijn in orde.
      Het “zwarte kapje” onder de bak gedemonteerd. Alles ziet er normaal uit. Geen gruis e.d. Iemand een idee? Kan er bijv. in de bak iets los zijn geschoten/afgebroken?
      Graag hoor ik van jullie.
      mvg Jhon

      #18299048
      Speedswitch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 June 2015

        Vreemd probleem, ik ben geen kenner van deze wagens maar als je op beide wielen geen aandrijving hebt, je motor gewoon draait, je koppeling er goed uitziet en in alle versnellingen hetzelfde probleem aanwezig is, zou ik het gaan zoeken in je differentieel. Mogelijk een kroonwiel?

        #18299049
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          Diffrentieel probleem of gebroken/versleten diafragma veren van je drukgroep denk ik..
          Als je diafragma veren er niet meer zijn om hun deel van het koppelen/overbrengen te doen dab staat je koppeling los tussen je drukgroep en je vliegwiel en blijf je druk houden in je druklager en voel je niks vreemds in je pedaal.. Althans is mijn suggestie…

          #18299050
          CQPV6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 October 2008

            ik heb eventueel nog wel een bak en n koppeling liggen mocht je het probleem inmiddels gevonden hebben..

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.