<p style=”text-align: left;”>Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen. Ook ik heb een Insignia met 1.6 turbo (A16LET) motor. De auto hield vaak in bij accelereren, verschillende oplossingen geprobeerd, bougies vervangen, bobines vervangen, maar niets hielp, kortom hetzelfde probleem als vaker voorkomt en ook meer over te lezen is op het forum! Nu is het inmiddels zo dat na een (laatste) proefrit de motor nog maar op 3 cilinders liep! Blok uit elkaar gehaald en daar kwam dus het “bekende” probleem naar boven, stukken van de onderkant van de zuiger van de 4e cilinder afgebroken!! Maaaaar, ook de drijfstang is krom!! Dit zou duiden op waterslag, (de zuiger van de 4e cilinder was ook opvallend schoon) er zijn alleen geen duidelijke oorzaken wat dat heeft kunnen veroorzaken, de kop is afgeperst en goed, koppakking is nog goed, koelvloeistofpeil stond goed, injectors getest, ook goed!!! Nu is mijn vraag, (voordat ze hem weer dicht gaan bouwen wil ik eerst een duidelijke oorzaak hebben!) weet hier iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn???? Of is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt en een oorzaak heeft kunnen achterhalen?</p>