A16LET problemen

Forumindex Forums Modellen Insignia A16LET problemen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362538
    Goose
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2013

      <p style=”text-align: left;”>Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen. Ook ik heb een Insignia met 1.6 turbo (A16LET) motor. De auto hield vaak in bij accelereren, verschillende oplossingen geprobeerd, bougies vervangen, bobines vervangen, maar niets hielp, kortom hetzelfde probleem als vaker voorkomt en ook meer over te lezen is op het forum! Nu is het inmiddels zo dat na een (laatste) proefrit de motor nog maar op 3 cilinders liep! Blok uit elkaar gehaald en daar kwam dus het “bekende” probleem naar boven, stukken van de onderkant van de zuiger van de 4e cilinder afgebroken!! Maaaaar, ook de drijfstang is krom!! Dit zou duiden op waterslag, (de zuiger van de 4e cilinder was ook opvallend schoon) er zijn alleen geen duidelijke oorzaken wat dat heeft kunnen veroorzaken, de kop is afgeperst en goed, koppakking is nog goed, koelvloeistofpeil stond goed, injectors getest, ook goed!!! Nu is mijn vraag, (voordat ze hem weer dicht gaan bouwen wil ik eerst een duidelijke oorzaak hebben!) weet hier iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn???? Of is er iemand die dit eerder heeft meegemaakt en een oorzaak heeft kunnen achterhalen?</p>

      #18362754
      tijne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2005

        als de onderkant van je zuiger is afgebroken kan het goed zijn dat je zuiger is gekanteld en door de drijfstang krom geduwd heeft.

        echter verwacht ik wel dat je dan schade aan de cilinderwand zou hebben.

         

        gr martijn

        #18362785
        blackopc
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 September 2012

          beste allemaal

          wat ik allemaal lees maakt we wel erg zenuwachtig, 21 december 2018 een opel astra sports tourer 1.6 turbo (a16let) gekocht gelukkig met garantie bij de officiële dealer. afgelopen zaterdag sterk inhouden en slecht lopen. maandag de 31ste door de dealer nieuwe opel bougie en bobine geplaatst, rijd weer beter maar blijft inhouden rond de 2500 rpm tevens wel een extreem hoog brandstof verbruik bij cruise control rijden 1op7.75

          ik maak me nu toch wel zorgen

           

          #18362786
          blackopc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 September 2012

            oja de auto gaat morgen retour naar de dealer omdat hij op 3 punten

            kleppendeksel – krukaskeering bakzijde en carterpan de olie eruit gooit

            tevens hadden ze bij de aflevering voorremblokken helemaal weg , piepplaatje loopt tegen de schijf en achterrem schijven meer als 50% verroest.

             

            #18362787
            tijne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2005

              als die op zo veel plaatsen olie lekt zou ik eerste is even kijken hoe het met je carterdruk is voor je hem weg brengt. als deze veel te hoog is en de carte ventilatie is in orde lekt hij langs de zuigers zou ook het inhouden verklaren.

               

              gr martijn

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.