Afgelopen maandag (29 oktober) heeft mijn auto zijn 1e onderhoudsbeurt gekregen. Bij het ophalen van de auto deelde de receptiemedewerkster mij mede dat de pechhulp voorwaarden zijn veranderd. Daar waar tot voor kort na een door een Opel dealer uitgevoerde onderhoudsbeurt, je een jaar lang volledige pechhulp kreeg, is dat nu veranderd naar : pechhulp binnen Nederland (voor 1 jaar tot de volgende onderhoudsbeurt). Wil je tijdens je vakantie buiten Nederland en / of andere tussentijdse buitenlandse reizen óók aanspraak kunnen maken op pechhulp, dan dien je bij het afrekenen van de jaarlijkse onderhoudsbeurt een bedrag(je) van rond de € 39,– ‘af te tikken’, dan geldt de pechhulp eveneens voor het buitenland.
Ik weet niet hoeveel Opels er in Nederland rondrijden die jaarlijks door de dealer worden onderhouden, maar stel dat het er 500.00 zijn, dan ‘vangt’ Opel Nederland 500.00 x € 39,– = € 19.500.00 voor de toevoeging van de buitenland hulp die tot voor kort gratis (bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt inbegrepen) was, net zoals de Nederland pechhulp. (Slik / zucht).