Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 88'er Manta GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2009 om 19:59 #17392323
De vaste zuiger op’t werk er uit gekregen met 8 bar luchtdruk. De schade is beperkt,er zijn enkele roestpokjes
op de chroom.
Nu ik zeker ben van de bruikbaarheid de boel opkuisen en nieuw kitje d’r op zwieren.17 mei 2009 om 19:34 #17392324Het was vandaag open-deur in onze eenheid,
iemand heeft me gefilmd tijdens een démo’ke
http://www.youtube.com/watch?v=ridhXryskHw
we hebben er 5 platgewalst,is plezant!
Verder de GSI terug naar de carrosier gebracht voor de ondercoating.17 mei 2009 om 20:13 #17392325:jerry LOL … humor
17 mei 2009 om 21:31 #17392326origineel gepost door H-400
Het was vandaag open-deur in onze eenheid,
iemand heeft me gefilmd tijdens een démo’ke
http://www.youtube.com/watch?v=ridhXryskHw
we hebben er 5 platgewalst,is plezant!
Verder de GSI terug naar de carrosier gebracht voor de ondercoating.wat hebben jullie op het achterdek van de tank staan ?
toch geen powerpack ofwel ?17 mei 2009 om 22:14 #17392327Slijpen en opnieuw verchromen (en dan weer slijpen) kan ook hoor..!!!;)
18 mei 2009 om 18:34 #17392328@Jigsaw:
Dat is een grote materiaalkoffer,zit wel wat in de weg als je achteruit rijdt!
Tussen deze koffer en de bovenbouw hebben we plaats voor een reserve “krachtgroep”,die inderdaad ook op het
achterdek staat.30 mei 2009 om 19:00 #17392329leef jij nog ????
30 mei 2009 om 22:44 #17392330erg mooi !:wub
ik zie da ge ook uit belgie zijd, toevallig uit vlaams-brabant ?2 juni 2009 om 20:53 #173923313 juni 2009 om 18:38 #17392332muah herman vind geluid van de leo2 van ons toch mooier:)
al is dit ook wel iets aparts hoor qua geluid.3 juni 2009 om 19:35 #17392333Dat kan ik best geloven,maar bij ons komt alles op wielen.
Veel mobieler, sneller maar natuurlijk minder indrukwekkend!
On topic: door m’n geblesseerde rug niet veel uitgespookt, maar m’n broer heeft me gebeld
dat de revisiekit voor de 2.2klauwen,rubbers stuurhuisarmen, enz… binnen zijn.
Ga ik morgen afhalen.5 juni 2009 om 07:05 #17392334Daar jullie graag pics hebben:
Die Opel-logo’s heeft m’n vrouwtje ingescand en geplot op haar werk,
waarvoor m’n dank.5 juni 2009 om 19:21 #17392335Da’s handig :O dan heb je echt mooie logo’s :thumbup
5 juni 2009 om 19:33 #17392336kijk dat zijn mooie stickers lkkr goedkoop ook zo!
88 er gsi?maar ik zie een oud type remblok liggen?
heb zelf 85-er met lange remblokken,de vorige van 78 had korte6 juni 2009 om 18:43 #17392337op die foto liggen er een paar remblokken op elkaar en dat is wat verwarrend.
Is wel degelijk voor 2.2 klauwen,
wat ik wel zoek: het bestelnummer van de L-vormige plaatjes tussen de zuiger en het remblok.
Zelfs op de Atë site niks gevonden.7 juni 2009 om 11:50 #17392338die borgklips?ben ze vandaag tegen gekomen weet niet meer waar ff zoeken..
7 juni 2009 om 19:33 #17392339het zijn die dunne plaatjes (0.8mm dik) die van plaatstaal gemaakt zijn en
passen in de uitsparing van de remzuiger. Ben ze ergens kwijtgeraakt na 10jaar.
Verder een klote weekend gehad, gisteren niet aan de GSI kunnen werken en
deze voormiddag nog snel een paar steentjes gemetst dus eindelijk in de namiddag
kunnen verderdoen.
De zelfborgende moeren vervangen van de ophanging en de stuurhuisbouten geborgd.
Tijdens het warmdraaien is dat getik terug bovengekomen. Eens boven leegloop is het
weg. Ga morgen de hydro-stoters és vervangen door vaste, kwestie van zeker te zijn.
Dat getik werkt op m’n zenuwen…9 juni 2009 om 19:39 #17392340Off topic:
de laatste 2 avonden ben ik bezig mé dit:
Ons dagdagelijks D’tje heeft z’n koppakking d’r door geblazen…9 juni 2009 om 19:58 #17392341dat was toch het zeer weinig gereden goedkope dettje?
na zo een tijd wil de joint de coullasse dr wel eens uit rotten.
jammer maar moet ook gebeuren, kan je daarna weer verder met de manta:thumbup
14 juni 2009 om 19:27 #17392342Er is ondertussen meer gesleuteld aan andere projecten dan aan de Manta.
De hydraulische klepstoters vervangen door mechanische, om die rare tik uit te sluiten.
Verder de 2.2 klauwen uitgerust met nieuwe dichtingen en stofkappen,
klaar om te monteren.14 juni 2009 om 19:35 #17392343hmm , noem je dat 2,2 klauwen die zitten ook op een C-Ascona , niet zo spectaculair maar ze doen het wel goed!
Verder, dat Hi-tec spul :puke……waarom niet iets van Ferrodo , is net zo duur!!14 juni 2009 om 20:05 #17392344@robbyrood: voor straatgebruik zijn deze klauwen zeker goed; heb ze 20 jaar terug van een 2.2 Rekord gedémonteerd.
Over Hi-tec:zeker zo slecht als Ferrodo, even duur!15 juni 2009 om 17:22 #17392345..ds2500 ook?? of de 3000??
Heb bij mijn vorige Calibra van alles geprobeerd, maar met normale schijven is origineel het beste en met 308mm met ds2500, super.
Klappen ze nog wel eens achter op als je remt…….”oh dat remt hard, dat had ik niet verwacht!”
ja hoor , dank u!15 juni 2009 om 19:44 #17392346@robbyrood: Je kent het betere materiaal!
Aangezien een 2.2klauw 52mm zuiger heeft (en dus meer remkracht heeft dan de standaard GSI klauw) monteer
ik standaard blokjes, het is voor normaal straatgebruik. Bij nat weer wil ik er wat controle over hebben, geen ABS hé…
En m’n vrouwtje gaat er ook mé rijden.
Vandaag de mechanische stoters gemonteerd en geregeld, tijdens het warmdraaien is de motor plots stilgevallen.
Efkes een bougie op een kabel en de ontsteking is goed, voor zeker te zijn motorcleaner in de collector gespoten
en de motor springt mooi aan.
De luchtmassameter geruild, de stuureenheid (nummergelijk) geruild, pomprelais werkt naar behoren, toerenteller
werkt bij het proefstarten dus de “1” geeft signaal, pomp direct gestuurd via zekeringskast, 3-polige stekker en alle
verbindingen gecontroleerd…
Morgen ga ik een complete andere kabelboom monteren, kabelbreuk??
Grtz!16 juni 2009 om 19:58 #17392347De kabelboom vervangen door een andere die in m’n magazijn lag.
Motor sprong wel aan,maar draaide pas mooi na het proper maken van de 3-polige stekker
ter hoogte van het kachelhuis en de “1” bij de stuureenheid.
Na inspectie van de oude kabelboom gemerkt dat die verbrand is ter hoogte van de 4de injector.
Wat beter is: de “tik” is weg, enkel het geluid van de mechanische stoters.
Dat betekend dat het blok er in kan blijven voor zijn reis naar de Pyréneën,
en dat ik een setje hyd. stoters moet uitkuisen! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.