88'er Manta GSI

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 283)
  • Auteur
    Berichten
  • #17392373
    Maartuh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2004

      Hee goede vakantie gehad?
      Ziet er gaaf uit op die foto’s, reed de manta lekker?

      Hee dat systeem waarmee je de achterkant omhoog kan zetten he, is dat ergens te koop misschien?

      Lijkt me ook wel super handig namelijk :)

      #17392374
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        @mantallica: heb net je topic bekeken, komt goed!

        @Maartuh
        : dat systeem was een optie van Opel, beschikbaar op de meeste modellen toen.
        Het was ook leverbaar van Monroe, maar beidde zijn zeer moeilijk te vinden. Ik heb ze origineel van Opel,
        na lang zoeken op het internet.

        #17392375
        H-400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2006


          Lang geleden dat ik nog iets gepost heb.
          Velgskes zijn aangekomen vanuit Duitsland, nu heb ik een setje van 7×15 (4 stuks).
          Verder is er niet veel gebeurd, de GSI heeft een profféssionele “hollraum” behandeling
          gekregen bij een erkende Dinitrol agent.
          En vandaag m’n “zomerthermostaat” (gewoon een standaard met enkele extra gaten) verwisseld
          voor ééntje voor de winter, na inbouwen van de 2de thermostaat zal ik dus maar ne nieuwe kopen,
          ze gaan allemaal te laat (en dus te warm) open…
          Grtz.

          #17392376
          rabbitopc
            Lid sinds:
            31 July 2008

            :wub mooie wielen die 15″ zijn zeker niet in 4 gaats gemaakt ?

            #17392377
            robbyrood
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 February 2006

              @H-400 : Er zijn gewoon 71grd thermostaten te koop voor die Cih , effe zoeken maar ze zijn er!
              Ik had er ook 1 in mijn Manta en Kadett qpe.

              #17392378
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                De 1.9E had standaard een 71°, ik heb het opel bestelnummer.
                Morgen eens proberen bij de dealer, je weet maar nooit.

                #17392379
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  origineel gepost door H-400

                  @opelkees
                  : met weekmaker is de lak niet steeds kreukvrij, het heeft zijn beper-
                  kingen…
                  Ik ben terug begonnen aan de GSI, en het vervelende jobke:


                  de lijsten spuiten enz. maar ik heb gezien dat de montagevijsjes verloren zijn.
                  Moet ik efkes controleren bij de carrosier, anders nieuwe d’r in.

                  is dat nog een beetje te doen??
                  die raamlijsen spuiten??

                  en gewoon met een motip knikkerbusje?????
                  zit er ook aan te denken om ze te spuiten,
                  maar aan de andere kant..weet ik het er nie van…
                  :hmmz

                  #17392380
                  H-400
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 November 2006

                    Sorry voor het late antwoord,
                    degelijk mat zetten en ontvetten en met het Motip busje overspuiten.
                    Geen probleem.
                    Grtz.

                    #17392381
                    D-lover
                      Lid sinds:
                      2 June 2007

                      ola….manta ziet er goed uit…. :thumbup

                      maar zag ergens vooraan in topic dat je de deuren eraf hebt gehad….hoe heb jij die calletjes er zo net uitgekregen??

                      moet dit namelijk ook gaan doen maar mijn vorige ervaring met een sloop D dett was niet zo simpel omdat je er niet goed aankan aan die bovenste om recht naar beneden te slaan…en nog eens vastgeroest zit?????????

                      #17392382
                      H-400
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2006

                        @ D-lover :
                        ik moet és wa meer op m’n eigen topic neusen,kwestie om rapper te antwoorden.
                        Over die deuren:
                        zijlijsten en voorste spatborden démonteren zodat je d’r beter aan kan.
                        Dan heb ik de deurpennen verwijderd met een proffésionele slagtrekker. Tijdens het uitslagen je deur ondersteunen.
                        Voor een D’ettje zal het niet veel anders zijn denk ik. Ik heb er ook nog ééntje bollen en zal morgen eens kijken of er
                        grote verschillen zijn.
                        Vastgeroest? regelmatig dagen van te voren inspuiten met WD-40 of soortgelijke.
                        Grtz.

                        #17392383
                        D-lover
                          Lid sinds:
                          2 June 2007

                          :P ja is voor een manta hoor…maar mijn vorige ervaring was met een D en die liep niet van een leien dakje :o

                          had er al vrees voor….. maar ze hebben me ondertussen al verteld van zo een slagtrekker… van de week proberen se…. thx voor respons !!! mooie manta heb je:kewlpics

                          #17392384
                          H-400
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 November 2006

                            Als noodoplossing kan je zelf een trekkertje maken:
                            je neemt een buisje waarvan de binnendiameter iets groter is dan de deurpen dik is,
                            de lengte langer dan je scharnier. Dan neem je een lange bout die in je deurpen past en
                            slijp je de kop rond tot dezelfde diameter als de deurpen. De lengte moet royaal 2X scharnier zijn.
                            Steek de lange bout door je scharnier-deurpen, aan andere kant het buisje en daarop een paar
                            rondellen en een moer. Door de moer aan te draaien kan je dus met de bout de pen (met wat
                            geluk) er uit trekken.
                            Ik geef natuurlijk wel de voorkeur aan een slagtrekker!
                            Succes!

                            #17392385
                            2e-c14nz
                              Lid sinds:
                              5 June 2009

                              Een erg mooi project, respect voor je werk! Hij is precies goed, niet te overdreven, maar gewoon strak! Nog verdere plannen?

                              Gr

                              #17392386
                              H-400
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 November 2006

                                Thanks voor je complimenten,steeds leuk om horen.
                                Verdere plannen: 2.2 kop met 40-45 kleppen maar niet met de 2.2nokkenas (te tam).
                                Bijbehorend inlaatspruitstuk (of ik krijg m’n kap niet toe…).
                                400-striping op de flanken,
                                Ombouw naar 5-gaats, de Ronal velgen heb ik, moeten nog gespoten
                                worden, commo-as + steekassen zijn er ook maar het grootste probleem
                                is tijd,
                                ze weten me gemakkelijk te vinden als enige automecanieker in de familie-
                                en vriendenkring.
                                Grtz!

                                #17392387
                                Robke-manta
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 December 2009

                                  ik ga zelf me manta ook over spuiten maar zou graag willen weten wat jij er allemaal uit hebt gehad in de motor ruimte want dat is niet onbelangrijk om die ok over te spuiten

                                  maar om heel de motor daarvoor er uit te halen

                                  #17392388
                                  Robke-manta
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 December 2009

                                    Dat zie ik namelijk nog niet zo zitten:hmmz

                                    #17392389
                                    H-400
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 November 2006

                                      Ik heb het motorblok laten zitten, daar ik met dat blok terug naar huis wou rijden.
                                      Wel alles uit het motorcompartiment uitgehaald.
                                      Radiator, koelslangen, kabelage, inlaatspruitstuk, ontsteking enz…
                                      Het lastigste was de rubbere bekleding die over de ventilatie-verwarming zit.
                                      Verder ook de ruitenwissermotor, batterij, sproeierreservoir en de bitumen matjes.
                                      Dus alles buiten het naakte blok.
                                      Zo te zien aan je avatar lijkt je manta veel op de mijne!
                                      Grtz.

                                      #17392390
                                      Robke-manta
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 December 2009

                                        Ja hij is nu grijs maar zal naar paar maanden tog moeten geloven aan een blauwe opc kleur

                                        #17392391
                                        H-400
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 November 2006

                                          We zijn een dik half jaar later en tijdens een Opel-treffen vorige week een setje
                                          naven, geventileerde schijven en roulementen gekocht. Dit voor jawel 40 Euro!!


                                          verder ga ik de kop van de GSI vervangen daar de klepgeleiders olie binnen zuipen.
                                          De elektrofan is aan vervanging toe en het T-stukje boven de waterpomp lekt.
                                          Als we dan toch gaan vijzen doen we het en één keer!

                                          #17392392
                                          Christian-tsx
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 May 2008

                                            ziet er allemaal goed uit, zeker die velgen:D
                                            welke bandenmaat ga je gebruiken? heb dezelfde velgen, alleen weet nog niet welke maat er mooi op past.

                                            #17392393
                                            H-400
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 November 2006

                                              Momenteel ligt er 215/45/15 op, maar deze maat is niet meer
                                              toegestaan in België. De volgende set banden zal 205/50/15
                                              worden.
                                              En die velgen: ze worden vrij zeldzaam, zelfs in 7X15…

                                              #17392394
                                              Christian-tsx
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 May 2008

                                                nou is dat hier in nederland niet zon probleem volgens mij. past 215 er mooier op dan 205?

                                                ze worden inderdaad erg zeldzaam, dit was de eeste keer dat ik ze te koop zag staan, ook direct maar gekocht. ze gaan ook niet meer weg.

                                                #17392395
                                                H-400
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 November 2006

                                                  215 is zeker mooier, en ze staan nog proper op zo’n 7-duimse velg.
                                                  Maar 215 moet ik hier ook serie 50 nemen en das voor een Manta net iets te hoog.
                                                  Voor je kadett-400R zou ik eerder voor een nog lagere serie gaan, zoals m’n huidige 215/45/15
                                                  of 195/50/15.
                                                  Voor de rest: je project is echt knap werk! Thumbs Up!

                                                  #17392396
                                                  Maartuh
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 August 2004

                                                    huh waarom mag dat niet meer in belgie dan?

                                                    #17392397
                                                    H-400
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 November 2006

                                                      http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp
                                                      Dat is de site van de Belgische Autokeuring:
                                                      het Belgische PVG nummer Manta GSI in tikken : 82/4035
                                                      En dan kan je spelen met verschillende bandenmaten.
                                                      Hoe erg kan ons Belgenlandje debiel zijn ivm autoliefhebbers.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 283)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.