Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 88'er Manta GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2009 om 19:41 #17392298
@Madmax: die nrplaten zijn van m’n andere Manta.
Vandaag de carterdichting en de krukaskeerring (vliegwiel) vervangen.
En toen kwam m’n broer mé z’n Zafira opgereden…21 april 2009 om 20:28 #17392299Gisteren waren we 19 jaar getrouwd; toen m’n vrouwtje de oprit op
fietste en ze me de nokkenas in de kop zag plaatsen kon ik aan haar
blik zien dat dit niet m’n beste romantische zet was…
Dus heb ik aansluitend de boel maar toegeplooid!
Vandaag de kop er op gezet,nokkenas en distributie getimed,tuime-
laars gemonteerd en de basisafstelling geregeld voor de hyd. stoters.
Verder de nieuwe krukasborage d’r in en de nieuwe waterpomp d’r op.22 april 2009 om 17:36 #17392300Hallo Herman is ze nog kwaad , maar ben je al niet langer getrouwd met een manta ? Keuzes moet je maken in het leven .
de eerste liefde blijft je altijd achtervolgen.
22 april 2009 om 18:16 #17392301gaat hard zo te zien, mooi man
hopelijk snel weer rijden:thumbup
22 april 2009 om 19:41 #17392302@za4ra: niks da een bloemeke niet kan goemaken!
Deze avond het blok proper gekrabt-geborsteld en ontvet om morgen een likje
verf te geven.
Ondertussen het ingebouwde blok wat gestript.
Grtz.22 april 2009 om 19:46 #17392303Zaterdag ?
23 april 2009 om 19:14 #17392304@za4ra: zal je bellen!
Daarjuist het blok gespoten, ziet er netjes uit.
oude blok is klaar om uit te bouwen.25 april 2009 om 21:44 #173923052,4 staat klaar om ingebouwd te worden,
25 april 2009 om 21:57 #17392306Motor is ondertussen ingebouwd,
Met dank aan za4ra,voor de extra helpende handen!
Spijtig slaagt de motor nog niet aan, morgen efkes verder zoeken…26 april 2009 om 20:27 #17392307Efkes verder gedaan vandaag: de motor draaid.
Volgende werken: koelsysteem opgieten en standaard-afstelling doen van
de hydraulische stoters. Verder de 9″ koppeling afstellen en proefrit.
Grtz.27 april 2009 om 16:50 #17392308erg goed bezig prachtig!
27 april 2009 om 20:25 #17392309erg netjes hoor:thumbup:thumbup
zal lekker trekken zo een 2.4, maar waarom is het GT kleppendeksel er weer vanaf?
28 april 2009 om 17:00 #17392310Merciekes voor de complimenten!
In het blikken kleppendeksel stak nog een bruikbare dichting om de motor warm
te draaien en ook om met een opengeslepen kleppendeksel de hydro-stoters
hun basisafstelling te geven. Natuurlijk komt het GT-deksel er terug op.
Grtjs!29 april 2009 om 19:48 #17392311kijk aan,
vordert steeds verder :thumbupmooi dat de gt deksel weer terug komt,
dit is geen gezicht :Dgaat goedkomen zie ik wel :wors
29 april 2009 om 20:38 #17392312Vandaag baaldag. Koeling opgegoten en ontlucht, koppelingshefboom op 120
mm afgesteld en pedaal geregeld. Tijdens het warmdraaien de motor stilgelegd
om de stroboscoop aan te sluiten en kreeg hem sindsdien niet meer gestart.
De startmotor krijgt de warme motor niet rond. (ligt niet aan de batterij!).
De standaard startmotor maar vervangen door ééntje van een zespitter…
De GSI in de regen onder de carport geduwd. De garagedrempel is te hoog.
Efkes “of-topic”: gisteren een firma bezocht die auto’s schredden die via de éco-
prémies vernietigd moeten worden. Je staat echt versteld wat mooie wagens
er de pers in geduwd worden!!!1 mei 2009 om 16:01 #17392313Das schit , laten we anders in een keer een zespitter insteken kom wel helpen.
1 mei 2009 om 18:38 #17392314In de voormiddag het D-Kadettje terug een propere ontsteking gegeven.
Platinnekes gekuisd en geregeld en de kruipsporen uit den delco verwij-
derd. Draaid terug als nieuw!
Ondertussen een starter van een 3.0E gemonteerd. Met die starter alleen
kan ik de 400meter winnen! Starten doet hij!
Verder de hydraulische klepkes hun standaardregeling gegeven.
Ondertussen heeft m’n pomprelais de geest gegeven. Een andere okka-
zie uit de rekken gemonteerd en die doet het pas als ik er op tik en de
pomp vanuit de zekeringskast stroom geef…
Wat kan er nog misgaan???
@ zafira: zal je bellen als die Omega-Lotus blok klaar ligt!2 mei 2009 om 18:48 #17392315Gaten in de rechtse (nieuwe) kriksteun geboord om eindelijk terug de metalen
benzineleidingen te plaatsen.
Morgen afwachten wat weer het word, als’t slecht is m’n schijven en klauwen
van de Rekord 2,2 prépareren.
Grtz.4 mei 2009 om 20:10 #17392316Na’t werk de GSI op poten gezet en al de lasnaden van de achterste spatborden
voorbehoedend rijkelijk ingesmeerd met roestomvormer. Tegelijkertijd de trom-
mels gedémonteerd ter inspectie en’t ziet er als nieuw uit.
Morgen de binnenkanten in ouderwetse loodménie zetten.
Verder een pomprelais besteld via de lokale Opel-dealer. Ze zijn zonder proble-
men te leveren,ik heb ze wel zelf de bestelnummer gegeven.
Grtz!5 mei 2009 om 18:25 #17392317Goed bezig man!
Leuk dat je de tijd neemt om dit topic bij te houden.
Een dikke :thumbup voor jou … :)
5 mei 2009 om 19:37 #17392318inderdaad mooi dat er vaak update’s zijn en dat de GSI weer in zo een mooie staat wordt gemaakt:wub
complimenten:thumbup
6 mei 2009 om 19:12 #17392319thanks voor de schouderklopjes!
Gisteren de Mazda van m’n schoonbroer bewerkt (kan niet alles weigeren…) maar eerst de pomprelais afgehaald
bij de Opel-dealer. Niet echt goedkoop!!
Ik ga de hydraulische klepstoters vervangen door een ander setje daar ik vind dat ze na de afstelling toch wat “rammelen”.
Heb verder nog een mooie electro-fan gevonden van een Renault 21.
Grtz!7 mei 2009 om 19:23 #17392320als ik nog eens moet komen helpen laat maar iets weten ,ge zij goe werk aan het leveren , chapoo
10 mei 2009 om 20:37 #17392321@za4ra:ik weet da ik op je kan rekenen!
De hydraulische stoters zijn vervangen,na testrit és horen of ze warm nog rammelen.
Wat me meer verveeld: ik wou de 2.2 remmen monteren maar na wat jaren op het schap
is er één remklauw met een vastgeroeste zuiger.
En ze zijn zeldzaam.
In het slechtste geval de standaard klauwen van de GSI verbreden…
Grtz!11 mei 2009 om 22:10 #17392322origineel gepost door H-400
is er één remklauw met een vastgeroeste zuiger.
En ze zijn zeldzaam.
In het slechtste geval de standaard klauwen van de GSI verbreden…
Grtz!Juist , Of Kadett E-Gsi pakken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.