Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 88'er Manta GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2009 om 12:42 #17392273
Kijk dat ziet er weer netjes uit zeg heb je alles schoongemaakt of stukken nieuw erin gezet?
Ik zie dat je de deurpanelen nog eruit hebt, moesten die ook opgeknapt worden of waren die wel nog goed?2 maart 2009 om 19:49 #17392274Ik zie dat plots de foto’s het juiste formaat hebben. Moderator een handje
geholpen?
@Maartuh: de originele deurpanelen waren ontbruikbaar. Maar ik heb via het
internet 2 bruikbare gevonden die na het kuiswerk terug netjes zijn.
Als je een paar pages teruggaat zie je dat ik de Récaro’s bijééngepuzzeld heb
uit 4 stuks.
Dat deurpaneel van de linkse deur moet nog efkes wachten,na inbraak was de
linkse ruit onbruikbaar en de vervangruit moet ik nog opkuisen.4 maart 2009 om 18:39 #17392275origineel gepost door H-400
Ik zie dat plots de foto’s het juiste formaat hebben. Moderator een handje
geholpen?
@Maartuh: de originele deurpanelen waren ontbruikbaar. Maar ik heb via het
internet 2 bruikbare gevonden die na het kuiswerk terug netjes zijn.
Als je een paar pages teruggaat zie je dat ik de Récaro’s bijééngepuzzeld heb
uit 4 stuks.
Dat deurpaneel van de linkse deur moet nog efkes wachten,na inbraak was de
linkse ruit onbruikbaar en de vervangruit moet ik nog opkuisen.Die recaros heb ik gezien toen ik bij je was voor die achteras, die zijn zeker mooi geworden!
4 maart 2009 om 18:56 #17392276ziet er goed uit :thumbup we kunnen bijna het lintje doorknippen tot zaterdag +- 16.30 uur
4 maart 2009 om 20:50 #17392277@Maartuh: als je nog zo’n lastig roulement hebt moet je maar langskomen!
@Za4ra: Het zal zaterdag gezellig worden!
Ondertussen nog wat interieurstukken proberen kuisen maar de vorige ei-
genaar was een verstokte roker. Met Dreft heb ik veel van de nicotine-
vervuiling kunnen wegwassen maar ik ga és op’t net gaan zoeken naar
het betere kuismiddel. Tips zijn steeds welkom.
Verder de 400-achterbumper voorzien van nummerplaatverlichting en de
nodige kabels.4 maart 2009 om 23:36 #17392278het betere kuismiddel. Tips zijn steeds welkom.
Verder de 400-achterbumper voorzien van nummerplaatverlichting en de
nodige kabels. [/quote]ik gebruik voor bekleding altijd elynol blauw.
werkt perfect ook voor nicotine.
heb er toen bij mijn kadett de hemel er perfect schoon mee gekregen.
geloof dat een liter fles iets van 10 of 15 euro kost.
en je verdunt dat spul dus valt het qua prijs best mee.gr matthieu
11 maart 2009 om 11:25 #17392279er komt weer schot in,netjes hoor
11 maart 2009 om 21:15 #17392280@mvhagen: ik heb eventjes gegoogled en dat product blijkt wel dege-
lijk te zijn. Nu er nog aan geraken!
Verder: Wil ik de 400-achterbumper monteren en die is te klein!!
Als ik hem monteer spant hij te veel op de zijflanken van de Manta.
Dat zint me niet daar ik geen lakschade wil. Maar dat is niet de eerste
maal. Eén van m’n vorige Manta’s (een 85’er tweedeurs) heb ik ook
uitgerust met zo’n 400 achterbumper en paste zonder problemen.
Diezelfde bumper heb ik later op m’n “zondagse” Manta gemonteerd
en die spande idem als de bumper nu. Ik heb toen wat materiaal weg-
gesneden en na het spuiten was alles super.
Nu is de andere 400 achterbumper al gespoten dus na het aanpassen
zal hij terug in de spuitcabine moeten…
Desondanks er Irmscher in staat is er een verschil in bumpers of breed-
te van Manta-konten…???15 maart 2009 om 18:50 #17392281Bumper passend gemaakt,gemonteerd en het ziet er proper uit.
Verder nog wat in het interieur geknutseld en Irmscher stuurtje er in
gezet.
De onderkant verder in zwarte grondverf gezet voor de keuring. Pro-
fiteren van’t goed weer!15 maart 2009 om 20:11 #17392282zo dat schitterd weer mooi in het zonnetje:kewlpics
en interieur is als nieuw:wors
15 maart 2009 om 21:18 #17392283Dat word een donders mooie Manta, lekker orgineel allemaal zo..
16 maart 2009 om 18:49 #17392284schone manta :o de laatste loodjes wegen het zwaarst maar dan heb je achteraf meer geniet van:thumbup
25 maart 2009 om 21:40 #17392285Niet veel gedaan aan de GSI, niet dat ik niet wil maar er komt steeds werk
tussen:
Verder de andere klaar gezet voor het Duits treffen in Assen,
de Corsa van de buur hersteld, enz….5 april 2009 om 18:59 #17392286Nog niet veel veranderd aan de GSI. Het interieur verder afgewerkt,
wel meer aan andere auto’s gewerkt.
En die foto van die startmotor: “ik heb echt niet gestart terwijl de motor
al draaide…” Tot ik haar dit toonde. “O-ja ik weet het niet meer…”
Verder vanuit Duitsland de dichting binnen voor het klapraampje.
Grtz!5 april 2009 om 19:58 #17392287Dat ziet er als nieuw uit!
complimenten7 april 2009 om 18:45 #17392288En waar is de mistlamp?
In de linkse achterlichtblok!
Zomaar een projectje, en die storende mistlamp onder de bumper hoeft
niet meer!7 april 2009 om 19:06 #17392289Heb er maar één woord voor eigenlijk… WAUWWWWWWWWWWWWWW:thumbup
Mistlicht heb je mooi weggestopt inde linker achteruitrij lamp. Heb je mooi opgelost btw:thumbup
12 april 2009 om 18:47 #17392290Gisteren een baaldag. Ontdekt dat de originele 20E motor heet loopt door een
toegeslibte motor. Gans het koelsysteem zit vol met drek.
Dacht door een nieuwe thermostaat en deftig ontluchten het probleem op te
lossen maar vergeet het maar!!
Dus gaan we sneller dan voorzien de 2,4 monteren. Die heeft nog wel wat
aandacht nodig, proper zetten en een andere kop plaatsen.
De kop die er nu op zit heeft wat te veel compressie.
Morgen verder werken.13 april 2009 om 14:17 #17392291als ik hem mee moet komen inleggen bel maar , bedankt voor het pintje zaterdag .
vind je nog een gaatje voor een filmpje13 april 2009 om 17:45 #17392292@za4ra:Voor een filmpke altijd een gaatje!
Vandaag de 2.4 zijne kop d’r af gezwierd. Ook de waterpomp, die is nogal
stroef na wa jaren stil te staan.
Voorlopig een standaard 20E kop er op zetten, de 2.2 kop zal voor later
zijn wegens te weinig tijd daar er wat ombouwwerk mee gemoeid is.
Heeft er nog iemand een vliegwiel waar een 2.2 koppeling op past?
Omgeving Belgische-Nederlandse grens.
Grtjs!15 april 2009 om 19:18 #17392293De donor 20E kop gedémonteerd om alles in de kuisbak te zwieren, behalve
de nokkenas en de stoters natuurlijk.
Het onderblok proper gezet (waar de koppakking kleefde) en via m’n broer
de dichtingen besteld die reeds binnen zijn!16 april 2009 om 19:40 #17392294als ik moet komen helpen bel maar als ik kan kom ik verect(direct)
18 april 2009 om 16:30 #17392295Mooi project !
Ik zie dat je manta op gewone nummerplaten staat ,gaat die 2.4 geen problemen geven op de keuring?:hmmz
18 april 2009 om 19:30 #17392296Vandaag de stukken en dichtingen binnengekomen.
Ook een vliegwiel gevonden van een 6-pitter dat past op de zwaardere kop-
peling. Dus het doorslippen is verleden tijd.
Verder het blok naakt gemaakt om de nieuwe dichtingen te monteren.
@madmax: zal je U2Uen…19 april 2009 om 11:56 #17392297Zo zo echt respect voor al het werk.
Ik had vorig jaar je witte manta mogen bewonderen bij de fabriek in Antwerpen en deze wordt ook zeker zo mooi zegNetjes!!! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.