Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 88'er Manta GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2009 om 20:03 #17392248
Onder de draadstangen van de vleugels (van de kofferspoiler) heb ik spie’tjes
geplaatst. Deze zijn van kunsstof en worden gebruikt voor het plaatsen van
bv. laminaatvloeren. Eventjes een gaatje boren van 6mm en ze inkorten en
het gaat al iets beter.
Daarna wat regelen met de koffersluitinghoogte en het ziet er niet slecht uit,
maar toch nog niet mijn goesting.
Verder nog wat raampezen geplaatst en een nieuwe thermostaat,
kwestie van zeker zijn.
Grtjs!19 januari 2009 om 19:24 #17392249hebben die 3 delige spoielers een handje van geloof ik, om zo vervelend te passen.:agent
verders weer knap werk:thumbup
hopelijk klaar voor het showseizoen:wub
20 januari 2009 om 18:06 #17392250hoe heb jij de spoiler gespoten?
die van mij is de lak gebarsten en moet ik wat nieuws voor verzinnen:thumbdown
20 januari 2009 om 18:18 #17392251@Voederbiet: hij moet af zijn tegen het seizoen! Maar dat komt wel goed.
Het laatste (lastige) werk is het plaatsen van de lijsten waar de deur-
rubbers in passen.
@Opelkees: het is zowat de 4de maal dat ik zo’n kofferspoiler heb laten
spuiten en nog nooit problemen mee gehad. Dit soort van materiaal moet
gespoten worden met “weekmaker” in de lak, zodat de lak flexibel blijft.
Het is ook interessant om de neus van de wagen te spuiten met weekma-
ker,dat is beter bestand tegen steenslag.
Grtjs!20 januari 2009 om 19:46 #17392252oke de vorige eigenaar zei wel dat ie dat gedaan had
mijne mag binnenkort overnieuw
25 januari 2009 om 21:50 #17392253@opelkees: met weekmaker is de lak niet steeds kreukvrij, het heeft zijn beper-
kingen…
Ik ben terug begonnen aan de GSI, en het vervelende jobke:
de lijsten spuiten enz. maar ik heb gezien dat de montagevijsjes verloren zijn.
Moet ik efkes controleren bij de carrosier, anders nieuwe d’r in.26 januari 2009 om 19:11 #17392254er sta ok nie veul in ha gazet:) en hoe is het met Martine?
27 januari 2009 om 18:36 #17392255Ha Za4ra! In de gazetten op de achterruit stonden er een paar schone
mokkels mé even schone rondingen…
Mé ons Martine gaat alles stillekes aan OK, das daarom d’r nie veel gebeurt
aan de GSI. En dan komt ‘r nog een vriendin op bezoek en die verliest haar
wiel bijna door een verdwenen roulement…
Staat d’r nog nen auto op m’ne oprit, mé drie wielen!
“M’ne vent zal da wel repareren!!” Aaarch!!!27 januari 2009 om 19:12 #17392256origineel gepost door H-400
@opelkees: met weekmaker is de lak niet steeds kreukvrij, het heeft zijn beper-
kingen…ja tis wel lastig.
ik hoop dat t strak word:thumbup
net als de jouwe
27 januari 2009 om 19:25 #17392257weekmaker zelfde als elastiek?
deed voorheen brommerframes spuiten met elekstiek inde lak,kon echt veel hebben!29 januari 2009 om 19:44 #17392258Bij ons (Belgisch Vlaanderen) noemen we het weekmaker,
misschien elastiek bij jullie?
De kapaciteiten van het product zullen wel overeen komen met de
hoeveelheid? Ik ben geen carrosier, dus ook een leek in deze…1 februari 2009 om 19:46 #17392259De originele nummerplaatverlichtingen die in de 400 achterbumper passen zijn nog
steeds bestelbaar en zelfs origineel van Hella: Partnummer 2KA 001.378-041
Ondertussen de raamlijsten en bagetten geplaatst maar mijn madam heeft gelijk;
ik ben meer aan een ander z’n wagen aan’t sleutelen dan aan de mijne…
Ondertussen heeft de Vectra na 350000 Km de geest gegeven en ga ik maandag
het Kadettje keuren zodat ik toch wielen onder m’n gat heb…2 februari 2009 om 18:43 #17392260Na 350000km dat is toch ne slechte vectra geweest:angel
uwe was kunt ge ook ophangen aan ne manta precies:thumbup
het ziet er goed uit komt wel in orde.2 februari 2009 om 21:39 #17392261@Za4ra: mé die wasspelden kunt ge veel was ophangen!
Vandaag mé de Kadett naar de keuring geweest en na 29 jaar rolt da auto’ke
zonder opmerkingen d’r door.
De platen hangen er aan en rijden maar!3 februari 2009 om 20:24 #17392262Quote:origineel gepost door H-400
Zie ik daar een rode vectra 2000? Origineel? Is dacht ik namelijk geen 2000 kleur??
3 februari 2009 om 21:28 #17392263@Vectra16v: is ook geen “2000”, maar een brave c20ne GLS van ’92.
M’n eerste wagen dat geen Manta was.
Ik had de Vectra optisch en technisch wat aangepast naar mijn goesting en ben
er zeer tevreden over,maar na bijna 17 jaar laat hij me in de steek en ik wil er
geen geld in steken.
Grtz!8 februari 2009 om 16:06 #17392264AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door H-400
@ Opelkees: een modern stalen of glazen dak is er op een wip uit. Opel dacht
er iets anders op en ik had wel wat denkwerk nodig om het er uit te krijgen.
Dat was niet zo erg, maar dat ding er proper terug in krijgen zonder bescha-
digingen op de nieuwe lak was moeilijker;maar het was een succesvolle
operatie!
Verder heb ik iets gekocht wat ik 8 maanden gezocht heb:
Een linkse a-stijl!!! Heb hem nu niet meer nodig maar heb hem gekocht voor
je weet maar nooit wat er gebeurd… 30 Euro’tjes vind ik een faire prijs.
Grtjs.hey, mooie manta!
die a stijl zoek ik ook nog 1.
valt niet mee tegenwoordig, of ze vragen de prijs van een hele ascona.8 februari 2009 om 19:51 #17392265Sorry Mauscona, ik doe hem niet weg! Heb er lang achter gezocht en toen ik
hem niet meer nodig had vond ik hem. Ik hou ‘m bij voor je weet nooit…
Merciekes voor je commentaar, de GSI word stilletjesaan kompleet maar ik heb
wat werk aan dringende projecten…12 februari 2009 om 20:02 #17392266AnoniemLid sinds:
1 January 1970hey, langzaam aan komt het goed, ik heb ook altijd van die dingen tussendoor.
maar blijf bezig!
grjs:thumbup15 februari 2009 om 19:28 #17392267Dit weekend de binnenspatborden (naast de achterbank) ingespoten met
holl-raum en motorolie,dus geen pic’s daar het niet echt fenomenaal is.
Verder de trekhaak onderuit de Vectra gezwierd, komende week zit ik er-
gens in nen bos in Leopoldsburg op nen bivak maar daarna een weekske
verlof om és door te boksen aan de GSI!
@Mauscona: ik ben dus nie alleen! D’r komt steeds wel és een kijken…24 februari 2009 om 18:38 #17392268Hier ben ik terug,Leopoldsburg was nat en koud. Maar dat hoord erbij!
De zijbekledingen gemonteerd (die naast de achterbank,die nog steeds gekuisd
moet worden) en aansluitend de klapraampjes ingebouwd. Die stukjes van
reprotec passen mooi, de rubbertjes droog in de B-stijlen prutsen en dan wat
vet in de spleetjes doen en de metalen klemmetjes floepen er mooi in!
Spijtig dat “Dr Manta” me te weinig raamrubber geleverd heeft desondanks ik
voor twee kanten besteld had.Tijdelijk een oude dichting gebruikt.
Verder de rubbers van de deuren d’r in gezwierd en nu het interieur deftig
kuisen, de dakhemel is nogal vuil en de carroseriewerken hebben hun sporen
nagelaten.
De Vectra staat klaar om buiten gezwierd te worden, de nieuwe banden d’r af
en versleten er op.
Grtz!24 februari 2009 om 19:27 #17392269zo dat ziet er weer ”proper” uit:P zeer netjes:thumbup suc6 met het verder kuisen en de afwerking van deze mooie gsi.
heb van de week het tegenovergestelde gedaan:hmmz
1 maart 2009 om 20:09 #17392270Het interieur begint klaar te komen, dankzij mijn vrouwtje (en mijzelf…) zijn
er veel bekledingen van zetels en panelen terug mooi geworden.
De foto van de achterbank toont welk verschil het geeft!
Het begint stillekesaan terug op ne Manta te trekken.1 maart 2009 om 20:35 #17392271En nu opnieuw in ik hoop het juiste formaat!!!
Mijn dochter van 16 zit ook op photobucket…
Grtz!1 maart 2009 om 20:49 #17392272Fuck! Ik ga m’n dochter voorstellen aan de Inquisitie…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.