Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 88'er Manta GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2008 om 20:33 #17392198
@ Jambon: Heb ik gevonden op’t forum.
De spiegels lang laten weken in heet water zodat de rubbere rand zacht word.
Die rand heb uit de bolle kom gemasseerd om de spiegels niet te breken.
Vandaar de bloedblijn!
Eens het glas met rand er uit is kan je de wartelmoer losdraaien en klaar voor
de spuiter!19 augustus 2008 om 14:39 #17392199ah kijk mooi,begint weer ergens op te lijken,
ik ga ook zo meteen even aan mijn spiegels beginnen heb mooie blauwe liggen in de kleur van m’n auto en heb er nu zwarte op zitten,maar die kunnen dan mooi op de 400 straks.gr mike
19 augustus 2008 om 19:56 #17392200Tijdens de vakantieperiode is de werkplaats gesloten op zaterdag maar
dit weekend zullen ze de poort open zetten zodat ik verder kan bricoleren…
Misschien pics dan.13 september 2008 om 19:07 #17392201Ik ben terug!
Na de zomerstop van de carrosier en de meetings zijn we terug begonnen.
De koplampen zijn klaar voor inbouw idem de Engelmannetjes.
Raamrubbers zijn ontdaan van de sticky dichtingspasta en het volgende was
het inbouwen van de steunbalken achter de wieldraagarmen.
En ja, de spatborden zijn er terug af, om de ondercoating d’r op te doen.
Op één van de foto’s kan je de mooi nagemaakte a-stijl zien.
Complimenten voor de vakman die dit deed voor mij!
Grtjs!13 september 2008 om 22:10 #17392202alleen t toestel wat stiller houden
iets meer bier voortaan (wordt je kalmer van):D:angel
14 september 2008 om 17:19 #17392203ziet er echt mooi uit herman goed bezig!!!!
ben echt wel benieuwd hem te zien als hij af is.en dat zilver roept oude herineringen op :D:D:D mijne was zelfde kleur voor dat hij zijn rode jasje kreeg :D:D:D
groetjes timon
14 september 2008 om 17:56 #17392204@ roekenest: had net de manta op de brug gesleurd, en dan met zo’n
lichtgewicht toestelletje foto’s nemen is inderdaad lastig!
Zal het tegen m’n madam zeggen dat ik pintjes moet moet drinken
tijdens het werken…
@timon: thanks voor je commentaar! Ik hoop over 2 maand klaar te zijn.19 september 2008 om 11:39 #17392205De 2,4 wacht geduldig, de eerste km zal de 20E doen,
De uitlaatlijn ligt ook klaar, enkel de middenpot is nieuw.
De andere delen zijn meer dan 20 jaar oud maar in nieuwstaat!27 september 2008 om 19:25 #17392206vandaag verder gedaan. Benzinetank gemonteerd, kabelboom in motor-
ruimte, achterlichten en tussenplaat.
verder de achterspoiler aangepast aan de kofferklep,prutswerkje…29 september 2008 om 18:11 #17392207het ziet er goed uit groetjes uit nijlen
29 september 2008 om 19:17 #17392208kijk dat gaat goed komen!!!:wors
30 september 2008 om 12:57 #17392209origineel gepost door H-400
@ Jambon: Heb ik gevonden op’t forum.
De spiegels lang laten weken in heet water zodat de rubbere rand zacht word.
Die rand heb uit de bolle kom gemasseerd om de spiegels niet te breken.
Vandaar de bloedblijn!
Eens het glas met rand er uit is kan je de wartelmoer losdraaien en klaar voor
de spuiter!Beetje late reactie… Maar thnx!! :thumbup
Resultaat mag er zeker wezen!!
30 september 2008 om 19:32 #17392210Deze week de deuren terug uitgerust met de sloten, was wel wat puzzelen
na een half jaar! Na dit jobke kan de 400-striping d’r op.
@ za4ra: ook groetjes vanuit Beveren! Ik zal wel een seintje geven…
@ jambon: echt wel een geduldwerkje, maar dat komt wel goed!3 oktober 2008 om 18:16 #17392211Vandaag wat verder gedaan. De binnenspatborden “gerutexed” voor de spat-
borden definitief geplaatst worden. Dat jobke is ook gedaan, beetje paswerk
om alles mooi gelijnd te krijgen.
Verder één “side-skirt” geplaatst en begonnen met het motorcompartiment te
vullen. Morgen mé mijn madam de striping plaatsen.4 oktober 2008 om 09:02 #17392212heel netjes hoe dat je dit aanpakt,
ben zelf van plan m’n eigen manta van de winter in restauratie te doen..
en zou het niet anders doen als dit..veel werk gehad met strak maken.. of?
5 oktober 2008 om 13:55 #17392213Kl*te dag gisteren. Bij het beplakken van de striping ontdekt dat met het program-
meren van de plotter de verkeerde hellingshoek is ingegeven.
Striping is voor mij dus waardeloos.
Begonnen met het inbouwen en aanpassen van de dubbele koplampen.
@ Emiel: zoals je op de foto’s ziet was er zeer veel werk aan het onderstel,het
strak maken van de carrosserie (uitplamuren) heeft de vakman gedaan. Het plaat-
sen van bv. de spatborden en uitlijnen aan de carrosserie heb ik gedaan.
Daar heb ik wel wat fantasie voor gebruikt, ik denk dat er één spatbord niet ori-
gineel GM was. Maar dat is in orde gekomen.6 oktober 2008 om 08:39 #17392214Knap werk. :thumbup
Gaat de striping niet loskomen of krimpen / uitzetten op de lak na lange tijd?
Het gaat toch om een redelijk groot oppervlak, wat zowiezo al moeilijk te plakken is.Heb je de kleine of de grote versie?
Kleine versie:
Grote versie:
Doe je de driehoek op de motorkap ook?
Is de striping spuiten niet beter op langere termijn?
6 oktober 2008 om 17:29 #17392215Het zal de grote striping zijn maar zonder de driehoek op de motorkap.
De vinyl dat gebruikt word is van proffesionele kwaliteit en komt van een
bedrijf waar m’n vrouwtje werkt. En die bekleven auto’s, bussen, reclame-
panelen enz…
En de originele striping van een 400 bv. is ook gekleefd.
Thanks voor je commentaar!11 oktober 2008 om 16:54 #17392216Het aanpassen van de dubbele koplampen aan de spatborden en neus was niet
eenvoudig. Misschien ben ik te streng…
Zo heb ik hem vandaag achtergelaten. Ook nog de rechtse skirt gemonteerd en
wat bricoleerwerk gedaan.11 oktober 2008 om 17:02 #17392217Super. Complimenten.
18 oktober 2008 om 15:09 #17392218Nu weet ik waarom er zo veel naakte motorruimtes zijn! Juist de isolatiematten
terug geplaatst en ‘t is een prutswerkje.
Hij heeft terug een “vuilblik”!!
Spijtig dat de Manta niet thuis staat, dan kon ik er aan doorwerken. Enkel zaterdag
is wat tijd te kort.18 oktober 2008 om 17:40 #17392219het ziet er goed uit hou de moed erin ,bedankt voor de pintjes
19 oktober 2008 om 13:43 #17392220:wub:wub
31 oktober 2008 om 18:02 #17392221Vorig weekend het motorcompartiment vervolledigd. De ruitenwissermotor twee-
maal ingebouwd, je moet de stekker eerst insteken voor je de rest doet!
Ook de witte pinkers gemonteerd en nu aan het zoeken om de wagen toch thuis te
kunnen zetten. Om het sneller te laten gaan!
Iets anders: Kan je de bekleding van de achterbank in de wasmachine steken?
Heeft er iemand dit al gedaan?
Groetjes!3 november 2008 om 21:39 #17392222
Wegens niet aan de GSI te geraken begonnen met ander werk.
Maak van 4 récaro’s twee mooie! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.