Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 88'er Manta GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2008 om 09:58 #17392173Quote:origineel gepost door ascona-gek-roosendaal
Nog vorderingen? [/quotherman is twee weken met zijn tank aan het spelen
dus even geen update,s denk ik22 juni 2008 om 20:14 #17392174Ik ben inderdaad twee weken gaan spelen met de Léopard. En dit in het noorden van
Nederland. In Marnehuizen. Dit is een zeer réalistisch nagemaakt oefendorp om dus
stadsgeurillas en huis-aan huis zuiveringen te trainen. En ik moet toegeven dat deze
lokatie wel de meest profésionele is die ik al ooit heb tegen gekomen.
Nederlandse Krijgsmacht: Thumbs Up!
Over de Manta: project heeft dus stilgestaan hé…
Vandaag bij mantaray een paar zetelkes gaan halen!23 juni 2008 om 14:16 #17392175Ik geloof dat in de Leopard 2 ook een recaro stoel zit :D
23 juni 2008 om 16:31 #17392176met de leopard spelen,waar zit je dan
herman?toevallig 11 tkbat?maar ziet er netjes uit,ben benieuwd
25 juni 2008 om 19:48 #17392177Niet in 11 tank bat.
Maar wel in een genie-eenheid. Daar ben ik mécanieker maar wegens
tekort aan chauffeurs voor die bewuste oefening zat ik snel achter het
stuurtje van onderstaande bak (die ik normaal openvijs…)
Bij ons noemen ze dit een brugslagtank,
ik denk dat ze deze ook hebben in de Nederlandse Krijgsmacht.26 juni 2008 om 07:20 #17392178aah leopard 1 bruggenlegger/genietank
ik ben zelf technisch specialist rupsvoertuigen onderstel leopard 2a6,bij 13 herstel 11 tank bataljon
26 juni 2008 om 09:57 #17392179leopard 1……zo mooi :) Mijn pa is nog schutter geweest op de leopard 1.
Ikzelf was in opleiding voor commandant leopard2a6 maar gestopt wegens thuisomstandigheden. Over een paar jaar probeer ik het nog eens. Misschien kom ik je dan nog eens tegen manta19sr ;)
Zit je in het belgische leger H-400 ?
Hebben ze daar nog leopard 1 gevechtstanks ?26 juni 2008 om 10:13 #17392180zit er nog tot juni 2011
26 juni 2008 om 20:10 #17392181Ik ben inderdaad een Belgische beroepsmilitair. In 1982 het leger ingerold daar ik als
mecanieker in de landmacht meer verdiende dan in een garage. En je kan sporten !
En Jigsaw: We hebben nog enkele Léopards 1-A5 die op hun einde lopen.
Ze worden vervangen door pantservoertuigen op wielen,veel mobieler.
En spijtig genoeg vol computers zoals al ons vers materiaal…27 juni 2008 om 18:34 #17392182Qua faciliteiten zoals sporten etc. is dit bij defensie inderdaad keurig geregeld.
Jammer van de Leopards, ze gaan er dus allemaal uit ?
Dit zal de slagkracht van het leger niet echt ten goede komen denk ik. Ik overweegde een tijdje geleden ook om bij de belgische landmacht aan de slag te gaan.1 juli 2008 om 15:24 #17392183
De steunbalken van de onderste wieldraagarmen gedemonteerd,dan is er wat
meer plaats voor het laswerk.
Jigsaw: in welke functie dacht je bij ons aan de slag te gaan?4 juli 2008 om 17:21 #17392184ik had interesse in tankcommandant… of hoe heet dat in België ? tankchef ?
ziet er al goed uit met de manta ;)
4 juli 2008 om 19:35 #17392185@Jigsaw: voertuigcommandant. Officieel natuurlijk.
De nieuwe voertuigen hebben natuurlijk ook zulke funkties!
Back on topic:heb vandaag de GSI bezocht en de carrossier heeft z’n best
gedaan. Komende week zal ik foto’s nemen,voor ik vertrek naar het zuiden.7 juli 2008 om 19:08 #17392186Vandaag nog een paar foto’kes genomen.
Deze week is de laatste voor we naar Frankrijk vertrekken,dus het zal tot
begin augustus duren voor er nieuws is!
Als eerste ééntje van de hoofdconcurrent van de Manta: De Capri !
Stond er plots broederlijk naast de GSI en ik moet toegeven; de wagen
heeft me steeds kunnen bekoren…
Ik zoek nog steeds die Li- A-zuil.
Grtjs4 augustus 2008 om 17:30 #17392187Na enkele weken de Pyrenéen doorgebiked,gelopen enz… batterijen opgeladen
en de GSI krijgt vorm. De A-zuil is nagemaakt en dus niet meer nodig.
Met dank aan hen die me er aan wilden helpen!
Stilletjesaan het monteren van de wagen,ik denk het meest belastende.
Er mogen geen beschadigingen gemaakt worden aan de nieuwe lak.4 augustus 2008 om 18:28 #17392188Ziet er al gelikt uit zo, laat je hem helemaal grijs of komen er nog van die opel strepen op de motorkap en portieren?
4 augustus 2008 om 18:46 #17392189Mijn vrouwtje werkt voor een bedrijf dat onderandere auto’s bekleefd.
Dus is het voor haar eenvoudig om een 400-striping te kleven op de zijkanten.
Maar de “400” benummering komt er niet op.5 augustus 2008 om 07:57 #17392190origineel gepost door H-400
Mijn vrouwtje werkt voor een bedrijf dat onderandere auto’s bekleefd.
Dus is het voor haar eenvoudig om een 400-striping te kleven op de zijkanten.
Maar de “400” benummering komt er niet op.Gaaf dat die 400 striping er ook opkomt, het opschrift 400 zou ik geloof ik ook laten voor wat het is. :thumbup
5 augustus 2008 om 17:46 #17392191Die “400” benummering is er voor mij over. Dat is voor een echte “400”of voor
een mooie replica. En geloof me, er zijn jongens die ver gaan met zo’n
replica, petje af. Er zitten meesterwerkjes tussen…6 augustus 2008 om 07:43 #17392192Ha! tijdje niet op je topic gekeken, en ik herken hem gelijk niet meer terug:jerry mooi werk!
Mag ik vragen waar die A zuil vandaan komt? maakt die er eventueel meer? de mijne is ook aardig verrot en twijfel nog of ik er plaatjes in ga lassen of ook naar een nieuwe opzoek ga…
6 augustus 2008 om 09:42 #17392193Ziet er mooi uit. :thumbup
Op mijn Manta komt ook de 400-striping, alleen zal mijn basis wit zijn ipv grijs.6 augustus 2008 om 14:28 #17392194Spijtig genoeg geen a-zuil gevonden. De ronde onderkant was rot en die is
nagemaakt toen ik de Pyrenéen onveilig maakte. De spatborden hangen er
voorlopig aan voor het spuitwerk, als ik de boel ga ondercoaten gaan ze er
terug af en zal ik een foto’tje nemen van het resultaat.
Merciekes voor het commentaar!6 augustus 2008 om 19:29 #17392195juist m’n Engelmanns uit elkaar gehaald. Ook niet simpel en ik heb er een
bloedblijn aan overgehouden. Ze zijn al bij de spuiter,tesamen met de
behuizingen van de dubbele koplampen.
@ascona-gek: via mantaray vernomen dat er in de maak zouden zijn,
maar der zal wat tijd over gaan denk ik…6 augustus 2008 om 21:05 #17392196Zeer mooi en degelijk werk !!
6 augustus 2008 om 22:12 #17392197origineel gepost door H-400
juist m’n Engelmanns uit elkaar gehaald. Ook niet simpel en ik heb er een
bloedblijn aan overgehouden. Ze zijn al bij de spuiter,tesamen met de
behuizingen van de dubbele koplampen.
@ascona-gek: via mantaray vernomen dat er in de maak zouden zijn,
maar der zal wat tijd over gaan denk ik…kun je anders even een how-to d’r van maken?
Ik moet zo ook nog een keer uit mekaar… :afro -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.