Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › 88'er Manta GSI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2009 om 07:34 #17392373
Hee goede vakantie gehad?
Ziet er gaaf uit op die foto’s, reed de manta lekker?Hee dat systeem waarmee je de achterkant omhoog kan zetten he, is dat ergens te koop misschien?
Lijkt me ook wel super handig namelijk :)
3 augustus 2009 om 19:42 #17392374@mantallica: heb net je topic bekeken, komt goed!
@Maartuh: dat systeem was een optie van Opel, beschikbaar op de meeste modellen toen.
Het was ook leverbaar van Monroe, maar beidde zijn zeer moeilijk te vinden. Ik heb ze origineel van Opel,
na lang zoeken op het internet.31 oktober 2009 om 18:06 #17392375
Lang geleden dat ik nog iets gepost heb.
Velgskes zijn aangekomen vanuit Duitsland, nu heb ik een setje van 7×15 (4 stuks).
Verder is er niet veel gebeurd, de GSI heeft een profféssionele “hollraum” behandeling
gekregen bij een erkende Dinitrol agent.
En vandaag m’n “zomerthermostaat” (gewoon een standaard met enkele extra gaten) verwisseld
voor ééntje voor de winter, na inbouwen van de 2de thermostaat zal ik dus maar ne nieuwe kopen,
ze gaan allemaal te laat (en dus te warm) open…
Grtz.31 oktober 2009 om 18:34 #17392376:wub mooie wielen die 15″ zijn zeker niet in 4 gaats gemaakt ?
1 november 2009 om 11:04 #17392377@H-400 : Er zijn gewoon 71grd thermostaten te koop voor die Cih , effe zoeken maar ze zijn er!
Ik had er ook 1 in mijn Manta en Kadett qpe.1 november 2009 om 13:10 #17392378De 1.9E had standaard een 71°, ik heb het opel bestelnummer.
Morgen eens proberen bij de dealer, je weet maar nooit.16 november 2009 om 20:57 #17392379origineel gepost door H-400
@opelkees: met weekmaker is de lak niet steeds kreukvrij, het heeft zijn beper-
kingen…
Ik ben terug begonnen aan de GSI, en het vervelende jobke:
de lijsten spuiten enz. maar ik heb gezien dat de montagevijsjes verloren zijn.
Moet ik efkes controleren bij de carrosier, anders nieuwe d’r in.is dat nog een beetje te doen??
die raamlijsen spuiten??en gewoon met een motip knikkerbusje?????
zit er ook aan te denken om ze te spuiten,
maar aan de andere kant..weet ik het er nie van…
:hmmz22 november 2009 om 21:40 #17392380Sorry voor het late antwoord,
degelijk mat zetten en ontvetten en met het Motip busje overspuiten.
Geen probleem.
Grtz.26 november 2009 om 17:50 #17392381ola….manta ziet er goed uit…. :thumbup
maar zag ergens vooraan in topic dat je de deuren eraf hebt gehad….hoe heb jij die calletjes er zo net uitgekregen??
moet dit namelijk ook gaan doen maar mijn vorige ervaring met een sloop D dett was niet zo simpel omdat je er niet goed aankan aan die bovenste om recht naar beneden te slaan…en nog eens vastgeroest zit?????????
1 december 2009 om 20:34 #17392382@ D-lover :
ik moet és wa meer op m’n eigen topic neusen,kwestie om rapper te antwoorden.
Over die deuren:
zijlijsten en voorste spatborden démonteren zodat je d’r beter aan kan.
Dan heb ik de deurpennen verwijderd met een proffésionele slagtrekker. Tijdens het uitslagen je deur ondersteunen.
Voor een D’ettje zal het niet veel anders zijn denk ik. Ik heb er ook nog ééntje bollen en zal morgen eens kijken of er
grote verschillen zijn.
Vastgeroest? regelmatig dagen van te voren inspuiten met WD-40 of soortgelijke.
Grtz.2 december 2009 om 20:14 #17392383:P ja is voor een manta hoor…maar mijn vorige ervaring was met een D en die liep niet van een leien dakje :o
had er al vrees voor….. maar ze hebben me ondertussen al verteld van zo een slagtrekker… van de week proberen se…. thx voor respons !!! mooie manta heb je:kewlpics
3 december 2009 om 15:04 #17392384Als noodoplossing kan je zelf een trekkertje maken:
je neemt een buisje waarvan de binnendiameter iets groter is dan de deurpen dik is,
de lengte langer dan je scharnier. Dan neem je een lange bout die in je deurpen past en
slijp je de kop rond tot dezelfde diameter als de deurpen. De lengte moet royaal 2X scharnier zijn.
Steek de lange bout door je scharnier-deurpen, aan andere kant het buisje en daarop een paar
rondellen en een moer. Door de moer aan te draaien kan je dus met de bout de pen (met wat
geluk) er uit trekken.
Ik geef natuurlijk wel de voorkeur aan een slagtrekker!
Succes!3 december 2009 om 16:12 #17392385Een erg mooi project, respect voor je werk! Hij is precies goed, niet te overdreven, maar gewoon strak! Nog verdere plannen?
Gr
3 december 2009 om 20:28 #17392386Thanks voor je complimenten,steeds leuk om horen.
Verdere plannen: 2.2 kop met 40-45 kleppen maar niet met de 2.2nokkenas (te tam).
Bijbehorend inlaatspruitstuk (of ik krijg m’n kap niet toe…).
400-striping op de flanken,
Ombouw naar 5-gaats, de Ronal velgen heb ik, moeten nog gespoten
worden, commo-as + steekassen zijn er ook maar het grootste probleem
is tijd,
ze weten me gemakkelijk te vinden als enige automecanieker in de familie-
en vriendenkring.
Grtz!7 december 2009 om 15:35 #17392387ik ga zelf me manta ook over spuiten maar zou graag willen weten wat jij er allemaal uit hebt gehad in de motor ruimte want dat is niet onbelangrijk om die ok over te spuiten
maar om heel de motor daarvoor er uit te halen
7 december 2009 om 15:36 #17392388Dat zie ik namelijk nog niet zo zitten:hmmz
7 december 2009 om 22:01 #17392389Ik heb het motorblok laten zitten, daar ik met dat blok terug naar huis wou rijden.
Wel alles uit het motorcompartiment uitgehaald.
Radiator, koelslangen, kabelage, inlaatspruitstuk, ontsteking enz…
Het lastigste was de rubbere bekleding die over de ventilatie-verwarming zit.
Verder ook de ruitenwissermotor, batterij, sproeierreservoir en de bitumen matjes.
Dus alles buiten het naakte blok.
Zo te zien aan je avatar lijkt je manta veel op de mijne!
Grtz.8 december 2009 om 10:57 #17392390Ja hij is nu grijs maar zal naar paar maanden tog moeten geloven aan een blauwe opc kleur
30 mei 2010 om 19:38 #17392391We zijn een dik half jaar later en tijdens een Opel-treffen vorige week een setje
naven, geventileerde schijven en roulementen gekocht. Dit voor jawel 40 Euro!!
verder ga ik de kop van de GSI vervangen daar de klepgeleiders olie binnen zuipen.
De elektrofan is aan vervanging toe en het T-stukje boven de waterpomp lekt.
Als we dan toch gaan vijzen doen we het en één keer!31 mei 2010 om 11:27 #17392392ziet er allemaal goed uit, zeker die velgen:D
welke bandenmaat ga je gebruiken? heb dezelfde velgen, alleen weet nog niet welke maat er mooi op past.31 mei 2010 om 14:00 #17392393Momenteel ligt er 215/45/15 op, maar deze maat is niet meer
toegestaan in België. De volgende set banden zal 205/50/15
worden.
En die velgen: ze worden vrij zeldzaam, zelfs in 7X15…31 mei 2010 om 14:06 #17392394nou is dat hier in nederland niet zon probleem volgens mij. past 215 er mooier op dan 205?
ze worden inderdaad erg zeldzaam, dit was de eeste keer dat ik ze te koop zag staan, ook direct maar gekocht. ze gaan ook niet meer weg.
31 mei 2010 om 18:07 #17392395215 is zeker mooier, en ze staan nog proper op zo’n 7-duimse velg.
Maar 215 moet ik hier ook serie 50 nemen en das voor een Manta net iets te hoog.
Voor je kadett-400R zou ik eerder voor een nog lagere serie gaan, zoals m’n huidige 215/45/15
of 195/50/15.
Voor de rest: je project is echt knap werk! Thumbs Up!31 mei 2010 om 20:09 #17392396huh waarom mag dat niet meer in belgie dan?
2 juni 2010 om 22:04 #17392397http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp
Dat is de site van de Belgische Autokeuring:
het Belgische PVG nummer Manta GSI in tikken : 82/4035
En dan kan je spelen met verschillende bandenmaten.
Hoe erg kan ons Belgenlandje debiel zijn ivm autoliefhebbers. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.