7×13 onder GT??

Forumindex Forums Modellen Speedster, GT 7×13 onder GT??

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206751
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      ik heb mijn wire wheels te koop staan, nou kreeg ik van een belg de vraag of ze ook onder een GT pasten.

      de GT is onverlaagd, de velgen zijn 7×13″ ET-60 met 205/60/13 banden.

      ik zie regelmatig GT’s met 8 of 9J voorop en achter 10 of 11J. naar mijn gevoel moet het gaan passen. mischien hier iemand die een uitspraak hierover kan doen?

      #17394303
      gvy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2007

        Bij mij zit er achteraan 7x 13 met 205/60/13. Vooraan is dat 5,5×13 ook met 205/60/13, maar hier passen de 7x 13 ook.

        Ik weet de ET waarde zo niet uit het hoofd, maar door werkzaamheden staat m’n GT niet op zijn wielen, dus ik kan vanavond wel eens zien wat de ET waarde is.

        Geert

        #17394304
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          thx….

          ik zie t wel:thumbup

          #17394305
          gvy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2007

            Ok,

            Hier ben ik weer.

            Ik heb even mijn achtervelg bekeken. Dat is een 7*13 met een 205/60 erop.
            Vermits de et waarde er niet op vermeld staat ben ik gaan meten.
            Het blijkt dat mijn velg een negatieve ET heeft van -25mm
            Dat is dan ook de reden waarom mijn GT’tje achteraan zo extreem breed staat op nogthans redelijke bandemaat.

            deze foto is dus achteraan velg 7*13 et-25 met 205/60

            Eigenlijk komt de buitenkant van de band bijna 20mm uit de wielkast en is dus te breed. Ik heb trouwens de veerweg beperkt.

            Dus een velg 7*13 et 0 zou ongeveer gelijk moeten komen met de buitenkant wielkast.

            als ik nu mijn achtervelg vooraan monteer komt deze ook daar bijna 25mm buiten de wielkast.

            Dus rondom 7×13 et 0 komt ongeveer gelijk.
            En 7×13 et 20 zou weliswaar iets minder stoer, maar wel netjes binnen de wielranden moeten vallen.

            Zijn jouw wire wheels werkelijk ET-60 (dus negatieve ET waarde) ????
            Dat zou willen zeggen dat deze wielen extreem naar buiten komen. en dat dus het montagevlak op slechts ongeveer 35mm van de binnenrand van de velg zit?

            In ieder geval als het de 13*7 ET-60 is dan staan ze veel te breed voor een standaard GT en zullen de banden ongeveer 5.5 tot 6cm uit de wielkasten puilen.
            Wel ideaal voor een verbrede GT. Dat moet prachtig zijn, maar of het nog stuurt????

            Geert

            #17394306
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              oke… helaas wordt t dan te breed….

              omdat ik vaak gt’s zie met 265 tot 295 achterbanden dacht ik dat het wel moest gaan….

              maar inderdaad, de et waarde is negatief -60 bij mijn wire wheels. het zijn de reversed uitvoeringen, dus de omgekeerde met een diep velgenbed. ook de adapter zorgt ervoor dat de et waarde zo laag is.

              en tja of het nog stuurt, ik had er in ieder geval weinig problemen mee op mijn rekord…:)

              #17394307
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                wat voor velgen heb je er trouwens op zitten? heb je daar een fototje van? op je avatar zien ze er goed uit!

                #17394308
                gvy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 September 2007

                  origineel gepost door Big Sexy
                  wat voor velgen heb je er trouwens op zitten? heb je daar een fototje van? op je avatar zien ze er goed uit!

                  Ze zijn volgens mij van het merk “western wheels” 30 spaaks.
                  Ze zaten op de GT toen ik die gekocht heb (import USA) en als ik eerlijk mag zijn, ze zijn de reden dat ik die GT wou hebben. Liefde op het eerste gezicht.:wub

                  Echt vintage en ik vind ze dus nergens meer.
                  Vooraan minder diep en smaller, achteraan zelfde stijl maar breder en dieper.

                  Jammer dat er geen nieuwe banden in de maat 205/60 13 meer te krijgen zijn met witte belettering.
                  Bij mij zitten achteraan de general xp2000 en vooraan cooper cobra gts.

                  Mijn velgen lijken overigens heel erg op jouw vroegere 15 spaaks. Ik vond die ook wel erg knap.

                  Geert

                  #17394309
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    erg mooie velgen idd!

                    en idd, nieuwe banden in 205/60/13 zijn niet meer met witte letters verkrijgbaar. ik heb zelf nieuwe marshall’s gekocht en de bandenletters zelf wit gemaakt. ze hebben wel wat weg van mijn oude velgen, maar dan met wat meer spaken…

                    #17394310
                    gvy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 September 2007

                      Hoy,

                      Bij de manta van mijn vader had ik zo’n 25 jaar geleden ook de letters op de banden zelf witgemaakt. Helaas bleef dat nooit heel lang goed.

                      Is er daar tegenwoordig al betere verf voor? Blijft dat bij jou een tijdje mooi?

                      Vermits bij mijn banden ( de generals en de cooper cobra’s) het wit eigenlijk een dikke witte rubberletter is , volstaat het om met wat bruine zeep er af en toe eens over te gaan om het netjes spierwit te houden.

                      Momenteel kan ik nog wel een tijdje vooruit met m’n banden, maar ik zou het jammer vinden om ze te moeten wisselen voor gewone zwarte.

                      Bovendien heb ik ook al eens staan kijken naar jouw maxxis rubbers in de maat 205/60/13
                      Want de cooper cobra’s zijn nu niet bepaald de meest gripvaste banden….
                      Ik denk dat op dat vlak die maxxis wel beter scoren

                      geert

                      #17394311
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        geen idee, ik heb pas 100km gereden met de maxxis banden
                        en tja, de verf die ik had (4 euro per stift) was niet je van het.
                        ik verwacht dat er nog veel beter spul te krijgen is voor een duurdere prijs, maar dat was voor mij niet relevant.
                        ik onderhoud de banden verder niet met bruine zeep, de witte letters kunnen niet tegen bandenzwart, dan slaan ze bruin uit…

                        #17394312
                        jasje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 July 2004

                          Ik kon laatst ook niet zo makkelijk meer komen aan mooien banden met orginele witte letters erop en ben dus aan de slag gegaan met een stift. Wil je het netjes doen dan ben je wel ff bezig maar al met al vindt ik dat de witte letters er een beetje bij horen.
                          Ik heb nou diverse ritten goed en slecht weer gereden. De wagen is al diverse malen gewassen en de witte verf blijft nog goed aanwezig. Het is een stift van zo’n 9 euro geweest in mijn geval.

                          #17394313
                          barry ti3000
                            Lid sinds:
                            15 January 2008

                            origineel gepost door jasje
                            Ik kon laatst ook niet zo makkelijk meer komen aan mooien banden met orginele witte letters erop en ben dus aan de slag gegaan met een stift. Wil je het netjes doen dan ben je wel ff bezig maar al met al vindt ik dat de witte letters er een beetje bij horen.
                            Ik heb nou diverse ritten goed en slecht weer gereden. De wagen is al diverse malen gewassen en de witte verf blijft nog goed aanwezig. Het is een stift van zo’n 9 euro geweest in mijn geval.

                            Dus Mark, goedkoop is……:P
                            Van welk merk zijn die stiften ,die van 4 en die van 9 euries,moet wat bijverven:thumbup

                            #17394314
                            kriss
                              Lid sinds:
                              30 August 2007

                              uh… meen all ride of zoiets, witte stiften met zwarte opdruk. kostten idd een euro of 4 per stuk. houdt ook wel goed, alleen is het bij heuts een beetje gokken of je geen oude stift hebt, want heb al eens meegemaakt dat de verf helemaal opgedroogd was. kon ik weer een nieuwe stift kopen.

                              heb laatst van mijn vader een stift geleend, dat was geen speciale bandenstift maar een normale stift, zoals die zwarte varianten zeg maar. het merk was zo’n rode rechthoek met witte tekst erin. werkt ook best goed.

                              EDIT: met mijn vriendin’s account ingelogd….
                              greetz big sexy:P

                              #17394315
                              barry ti3000
                                Lid sinds:
                                15 January 2008

                                Volgens mij vinden jullie dat verven wel leuk he? Kan ik de banden langsbrengen ?:P
                                Ik heb nog even op crazy opels gekeken ,kom wel een keer aanzeilen .Wel weinig oldies.

                                #17394316
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  moet nog veel verven aan mijn nieuwe huis, dus die banden kunnen er ook nog wel bij met de roller :P
                                  lekker komen aanzeilen, altijd gezellig!

                                  en helaas wat weinig oldies, maar goed… daar kun je verandering inbrengen he:thumbup

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.