7 polige stekker maken

Forumindex Forums Modellen Corsa 7 polige stekker maken

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222373
    Nagtie
      Lid sinds:
      24 September 2007

      Hallo
      Ik neem regelmatig een paar fietsen mee op een kofferbak drager. Dit werkt perfect alleen zitten de wielen voor mijn achter lichten. Dit heeft mij nu 1 keer een waarschuwing opgelevert.
      Een extra verlichtings balk kost maar 25 euro. Maar dan moet er een 7 polige stekker worden gemaakt.

      Kan ik dat zelf? Is dit gewoon een kwestie van draden vanaf de betreffende lampen door trekken in de stekker stoppen en aansluiten?
      Of is er ergens een speciaal aansluitpunt waar je de stekker op aan sluit.

      ps. ik snap natuurlijk dat je elk draadje op de juist pool moet aansluiten..

      #17686803
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Heb je geen trekhaak doos?
        of heb je een fietsendrager die zonder trekhaak kan?:P

        Het is heel simpel, bij een goedkoop 7polig setje zit een legenda…bijv ..groen knipperlicht rechts geel knipperlicht links zwart verlichting…enz enz….

        Niet moeilijk

        #17686804
        Njoy_Corsa
          Lid sinds:
          30 June 2004

          hij heeft een kofferbakdrager zoals het er staat ;)

          zit vast met haken en nylon banden op de achterklep

          #17686805
          Niels83
            Lid sinds:
            24 July 2009

            Die met die nylon zijn voor mensen die goede lak haten en hun fiets niet meer willen.
            Maar het is wel eentje aan de koffer bak. En dat is omdat ik geen trekhaak heb.
            Het schema van de stekker is niet eigenlijk niet wat ik bedoel dat komt wel goed. Maar de vraag is meer waar die draden vandaan moet komen. Is er dus in de buurt van de trekhaal een punt waar alle draden liggen die je nodig hebt. Of zul je in die dikke kabel boom op zoek moeten naar de juiste draden?

            #17686806
            mattemaker
              Lid sinds:
              28 September 2007

              de draden kan je achter je achterlichten vinden.. vanaf de stekker pakken..:vertag

              #17686807
              Honza
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Als je je kofferbak open doet, en je tapijtje weg haalt tegen de dorpel aan, dan zie je daar een bundeltje draden lopen van links naar rechts.
                Dit is het verlichtingsboompje (+ enkele draden van je achterspeaker enzo)

                Halverwege kan je dus mooi aftakken en dat naar buiten leiden. Er zit al een doorvoer voor je kentekenplaat verlichting, dus als je een beetje handig bent kan je ze misschien daar doorheen naar buiten laten komen.

                En dan even creatief een plaatje maken, (misschien aan je reservewielbak?) om de stekkerdoos op te monteren. Normaal zit deze aan de trekhaak vast, maar ja, die heb je natuurlijk niet hehe

                Succes!

                #17686808
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Wat voor auto heb je eigenlijk?
                  Bij de meeste nieuwere autos van tegenwoordig mag je niet zomaar wat draden vanaf je achterlicht trekken.

                  #17686809
                  Nagtie
                    Lid sinds:
                    24 September 2007

                    Ik heb een corsa C

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.