Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › 5W40 vol synthetisch. Kroon Emperol of Shell helix ultra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2016 om 15:04 #17275245
Hoihoi.
Zoals de titel al zegt.
Snelle mening gevraagd.
Ik moet weer eens de olie vervangen, maar ben er niet meer zo in thuis.
En ik zie hier wel eens wat Olie dingen voorbij komen dat ik denk; waar heb je het over en waarom.. ;)
Blijkbaar is er dus groot verschil.Wat ik gevonden heb voor een goeie prijs is:
Kroon Emperol 5w40, 44 per 5 liter
Shell helix ultra 5w40 32 per 5 liter.
Plus dat de rest wat ik aan onderdelen moet hebben daar goedkoop is. ;)Moet in de Volvo 850 t5 met 155kw. ooit.. :P
Je mag natuurlijk ook een ander merk en type zeggen als deze goed is en je een adres kent waar deze te betalen is.
Bedankt!
10 februari 2016 om 15:21 #18309534Ik vind de shell nu ook al voor 27,75 voor 5 liter. maar de kroon is daar weer 53 euro. :D
10 februari 2016 om 15:46 #18309535Lekker shell pakken. Je kan ook nog bij de action echte Valvoline halen. 5 euro per liter voor 5w40 vol syntheet.
Kroon olie geeft regelmatig olieverbruik icm Opel motoren!
10 februari 2016 om 18:07 #18309536shell helix ultra is een hele goede olie. ik gebruik het trouwens elke dag werk bij Mercedes benz.
ik had laatst een Volvo 850 t5 op de testbank had na 3ton nog steeds de fabriek opgave op zowel benzine als lpg
10 februari 2016 om 19:20 #18309537@basss27 wrote:
Lekker shell pakken. Je kan ook nog bij de action echte Valvoline halen. 5 euro per liter voor 5w40 vol syntheet.
Kroon olie geeft regelmatig olieverbruik icm Opel motoren!
Bij mij kust die flink olie met de shell helix olie.
En de shell helix wordt veel warmer dan veel andere.Ik gebruik caterol of gm olie
10 februari 2016 om 21:36 #18309538Ik vult mijn motoren altijd met Valvoline olie.
Mijn Vectra-B 3.0-V6 is gevuld met synpower 5w40 synthetische motorolie.
Deze motor is na 70.000km nog helemaal schoon vanbinnen.
Olieverbruik is nihil (1blokje op de peilstok na 12.000km).
Het gemiddeld benzineverbruik over deze 70.000km is 1op11,3, dat is inclusief Volgas in duitsland, en Ritten met zware lasten achter de auto.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 februari 2016 om 08:47 #18309539De motorolie van nu kan makelijk 120 graden worden. Dus ja wordt veel warmer hebben we het dan over 10 graden meer?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
11 februari 2016 om 09:09 #18309540@kiyamizio wrote:
De motorolie van nu kan makelijk 120 graden worden. Dus ja wordt veel warmer hebben we het dan over 10 graden meer?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
De GM en castrol olie zit bij mij tussen de 110 en 120 graden.
De Shell olie 130 tot 150 graden.En olie is niet enkel bedoeld om te smeren, maar ook om te koelen.
11 februari 2016 om 13:29 #18309541Valvoline Synpower 5w40 of Shell Helix Ultra 5w40 gaat er hier in bij alle motoren.
12 februari 2016 om 11:58 #18309542Shit die Valvoline van de action was ik helemaal vergeten.. :thumb
Ik heb de laatste keer de mineraal van valvoline in mijn Mercedes gedaan en dat reed erg fijn! Ook maar heel weinig olie verbruik voor een v8 met 3,5ton uit 82.Ok. Dus de shell wordt warmer maar is zo te zien wel erg in trek bij verschillende mensen. En de kroon wil niemand :D
De Volvo is erg temperatuur vast. -10 of +40. De meter staat altijd op dezelfde plek. Dus misschien niet zo erg dat de olie iets warmer wordt.Wauw. 1 op 11,3 en flink doorrijden.. Dat haalt deze gemiddeld ook wel maar dan moet ik het echt niet te gek maken. ;)
Ik had met de laatste 30000km een gemiddelde van ongeveer 1 op 10.
De turbo maakt het verschil in verbruik tussen rustig en niet rustig rijden vrij groot.
Gelukkig verbruikt de motor zelf ook praktisch niks na 280000. Hij lekt alleen een klein beetje uit de oliedop en de oliekoeler leidingen.Ik ga vanmiddag nog even bij de action hier kijken of ze de valvoline nog hebben. Anders bestel ik de shell olie wel.
Bedankt voor de meningen!
12 februari 2016 om 19:25 #18309543Wel lezen Kaneelschep:
De Vectra rijdt Vaak zat (zeker 1/3e van de kilometers die ik maak) met beladen autoambulance erachter of over de oostgrens in Duitsland waar ik in rustige stukken toch wel een stik harder rijdt dan de “veilige” 130km/u.
Ik weet ook uit ervaring dat de 2.5T 20V van volvo dit niet gaat halen, hoe goed je je best ook doet, die loopt met een flinke last erachter knap duur, zo ook op hogere snelheden.
Nee dat is niet geconstateerd met slechts een Volvo 2.5T 20V
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 februari 2016 om 19:27 #18309544Nee ik snap t. Ik bedoelde dat ook niet zoals jou met dingen erachter of harder dan 130 rijdend. Ik ben al blij als ik dat sowieso al haal.
Ik heb er 4 geprobeerd voor ik deze vond en vond het verschil in verbruik niet heel noemenswaardig tussen de niet turbo en wel.
Verder toeval dat het deze T5 is geworden die ik kocht. Dit was gewoon de beste en de leukste.
En op die momenten dat je lekker hard naar voren gaat boeit het benzineverbruik me ook niet heel veel meer.Ik zat ooit te denken aan lpi in bouwen.. Maar weet niet of deze turbo dat heel fijn vindt.
13 februari 2016 om 20:55 #18309545Hij kan het wel hebben hoor.
Gas op de T5
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 februari 2016 om 07:48 #18309546Ik ben voor de shell gegaan. Action had hier niks meer en ik moet vrijdag op vakantie met de auto.
Besteld bij mister auto. Krijg ik 3 dozen van 2 postbodes.. Voor een rotor, benzinefilter, oliefilter, 2 ruitenwissers, en 2x5l olie.
2 dozen uit duitsland en 1 uit belgie. En dat zonder verzendkosten :D
Nahja.Hmm.. Dan ga ik toch serieus eens naar lpi kijken. Alles aan de ontsteking is nu ook nieuw., misschien wel het moment.
18 februari 2016 om 09:37 #18309547Mooi opgelost dan. Veel plezier met je vakantie alvast. :thumb
18 februari 2016 om 11:43 #18309548Dank je wel! :)
Gister alles vervangen in het zonnetje. Ben nog niet ver geweest, maar de motor loopt weer prachtig. Altijd weer een goed gevoel als je net nieuwe olie hebt. ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.