5 gaats assen

Forumindex Forums Modellen Manta 5 gaats assen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215421
    Ruub
      Lid sinds:
      4 May 2009

      Beste mantafans,

      Iemand enig idee waar je van die 5 gaats assen kan vinden voor de manta?
      Kheb al een beetje op t forum gekeken maar ik kon niks vinden.
      Kan iemand me hiermee helpen?

      #17574621
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        in t 200 240 400 topic stond een setje te koop
        was van manta sport

        mischien moet je daar ff contact mee opnemen

        let wel t zijn geen goedkope onderdelen die je zoekt;)

        #17574622
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Dat is al weg als ‘t goed is.

          Een goed alternatief is adapters van 4 naar 5-gats, dat kost zo’n 500 euro en is te bestellen in elk gewenste afmeting bij Harry Schippan
          http://www.schippan-shop.de/

          ‘t is een goed adres en vriendelijke man, hij verstuurd door heel europa.

          #17574623
          manta_sport
            Lid sinds:
            30 June 2004

            origineel gepost door henk 400rr
            Dat is al weg als ‘t goed is.

            Ja dat is al weg.

            #17574624
            MantasticB1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 October 2006

              origineel gepost door henk 400rr
              Dat is al weg als ‘t goed is.

              Een goed alternatief is adapters van 4 naar 5-gats, dat kost zo’n 500 euro en is te bestellen in elk gewenste afmeting bij Harry Schippan http://www.schippan-shop.de

              ‘t is een goed adres en vriendelijke man, hij verstuurd door heel europa.

              ff de link aangepast deze werkte niet ;)
              en goed om te weten die is net geen uurtje rijden van mij vandaan gaan vestigen :P

              #17574625
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Ik heb hem ook even veranderd, wel gek, eerst deed hij het wel.

                klopt, hij was rond de kerst aan het verkassen vertelde hij, waarheen heb ik niet gevraagd, voor mij is het sowiso een eindje. ;)

                Even een tip, via de “shop”-link kun je dus precies bekijken wat een setje kost en bij welke breedte, dit kun je al bekijken alvorens je een order bevestigd.

                #17574626
                gtw
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  en als je geen verbreding zoekt, misschien heb ik wel een set over, aangepaste steekassen, voor in de achteras (trommel rem, geen trommels meer aanwezig ), en naven voor incl schijven en klauwen, als ik het me goed kan herinneren zou ik 2 sets moeten hebben
                  Gert

                  #17574627
                  Ruub
                    Lid sinds:
                    4 May 2009

                    Bedankt henk.
                    Zijn alleen wel aardige prijzen….
                    Vink een beetje zonde van t geld want echt zoveel voordeel heeft t niet.
                    Ik denk dat ik maar is ga kijken of ik t zelf kan aanpassen.
                    by the by’s gt/w, die assen die jij hebt zijn alleen voor achter toch? want voor mij gaat t nu vooral om de voorkant. en spoorverbreders is iid niet wat ik zoek moeten echt gewoon die assen zijn met 5 in plaats van 4 bevestigingspunten.

                    #17574628
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      gt/w heeft zowel voor als achter liggen

                      duus complete set voor ombouw naar 5 gaats
                      op de remtrommels achter na
                      maar daar is nog wel makelijk aan te komen;)

                      #17574629
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        @Ruub; op zich valt het nog wel mee qua prijzen en het voordeel moet je zo bekijken dat hij zonder al te veel moeite om te bouwen is naar 5-gaats en weer terug. Als je bijv. een sper hebt of een goede as, dan heb je hem naderhand nog steeds, als je asombouw gaat doen dan komt er nog wel wat meer bij kijken, qua prijs kan dat ook oplopen en vrij gemakkelijk de prijs van de adapters voorbij stijgen.

                        Op zich is sowiso een ombouw van 4 naar 5-gats onzin, beide keren zijn de velgen rond en beide keren doet de auto het even goed.
                        Maar als je optisch iets wil, dan is het een mogelijkheid.

                        #17574630
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          henk heeft hier wel n punt
                          (enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)

                          ok de krachten verdelen over 5 of 4 bouten zal wel iets verschil inzitten

                          maar ik heb nog nooit gezien of gehoord dat ze met 4 wielbouten

                          de krachten niet kwijt konden
                          en daardoor de tapeinde afbraken
                          ook niet bij wagens met echt veel pk,s

                          zitten wel zwakere schakels in de aandrijflijn
                          die eerder de geest geven;):o

                          #17574631
                          gtw
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            maar lijkt wel mooi dacht ik, dit is er ook eentje met, en ook de mijne

                            #17574632
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              dat het de jouwe is hoef je er niet bij te zetten:o

                              kan ja iedereen wel lezen opt front van deze mooie manta
                              ;):P:P:P:P

                              #17574633
                              gtw
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                sorry
                                :swear:swear:swear:P:P:P:P:P:P

                                #17574634
                                gtw
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  en ook een goede kerst en nieuw jaar gewenst
                                  :wors:wors:wors

                                  #17574635
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    ook zo:thumbup

                                    geen kaartje gekregen dan?????

                                    maar zullen we back on topic
                                    ging hier om 5 gaats assen dacht ik;):thumbup

                                    #17574636
                                    gtw
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      jawel

                                      #17574637
                                      Manta-aero
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        Het lijkt wel een koffiekrans hier hahaha. Maar feit blijft dat de 400 velgen toch super mooi blijven. Zeker als je een 400 replica wilt bouwen. Voor is het niet zo heel moeilijk, al is het Commodore spul niet heel eenvoudig te krijgen natuurlijk.

                                        #17574638
                                        henk 400rr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          origineel gepost door louwe 16 klepper
                                          henk heeft hier wel n punt
                                          (enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)

                                          Jep, dat klopt, dit uitsluitend ivm een optische reden, vanuit technisch oogpunt blijf ik ‘t onzin vinden, velgen had ik ook zat met 4-gats, nu moet ik dus weer op jacht.

                                          #17574639
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            origineel gepost door henk 400rr

                                            origineel gepost door louwe 16 klepper
                                            henk heeft hier wel n punt
                                            (enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)

                                            Jep, dat klopt, dit uitsluitend ivm een optische reden, vanuit technisch oogpunt blijf ik ‘t onzin vinden, velgen had ik ook zat met 4-gats, nu moet ik dus weer op jacht.

                                            heb je ook 100% gelijk in
                                            maar ok je weet wel dat wij wel n beetje t zelfde denken;)

                                            #17574640
                                            Manta-aero
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              origineel gepost door henk 400rr

                                              origineel gepost door louwe 16 klepper
                                              henk heeft hier wel n punt
                                              (enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)

                                              Jep, dat klopt, dit uitsluitend ivm een optische reden, vanuit technisch oogpunt blijf ik ‘t onzin vinden, velgen had ik ook zat met 4-gats, nu moet ik dus weer op jacht.

                                              Achter had je natuurlijk al een aan de 400 gelijkende ophanging. Dus daar heb je neem ik aan een Commodore B achteras gebruikt?? Hoe heb je het aan de voorkant opgelost ook Commodore B materiaal? Of een andere vernuftige oplossing ;)

                                              #17574641
                                              Keesjr
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                26 May 2006

                                                De 5-gaats set heeft wel de grotere voorremmen en een sper, nog niet gekeken hoe het er vanbinnen uitziet :hmmz dus ook op zoek naar 15 inch wielen in 8 en 9 of 10 inch breed om de 400 uitbouw te vullen……….
                                                Voorlopig nog maar met het 4-gaats spul rijden, pas als ik alles compleet heb gaat het d’r onder.

                                                #17574642
                                                Ruub
                                                  Lid sinds:
                                                  4 May 2009

                                                  bij mij ging het vooral om het optische en ik had nog ergens gelezen dat voor 5 gaats makkelijker schijven zijn te vinden zowel voor als achter maar of dat echt zo is heb ik zelf nog niet bekeken. Eigelijk nam ik aan dat er vast wel voor 4 gaats ook mooie schijven waren.
                                                  wat betreft die asombouw.. achter kan je die toch gewoon verwisselen? 4 gaats eruit 5 gaats drin? ik hoopte dat dat voor voor ook zo kon.
                                                  hoeveel kost dat setje van gt/w eigelijk en is daar ook een fototje van? van t spul zelf dan niet op de auto zeg maar.

                                                  #17574643
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    dat van die schijven is niet geheel waar
                                                    dus als dat je reden is om naar 5 gaats te gaan
                                                    kun je veel beter dat geld in een setje schijven voor 4 gaats
                                                    steken

                                                    wel is het zo
                                                    dat je voor 5×120 iets gemakelijker brede velgen vind voor
                                                    onder b.v een 400 replica

                                                    tjah wat dat setje van gt/w kost
                                                    dat zal je hem zelf t beste kunnen vragen;)

                                                    met de set die gt/w nog heeft is achter inderdaad gewoon steekassen omwisselen
                                                    omdat die al aangepast zijn

                                                    normaal is dat echter niet zo
                                                    t probleem is de diameters van de commodore steekassen;)

                                                    #17574644
                                                    henk 400rr
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      Volgens mij kwamen die steekassen uit een achteras met aangepaste lagerschalen, de achteras zelf is ooit bij mij terecht gekomen en alweer vernietigd.


                                                      @Manta-aero
                                                      : Mijn achteras van de AcDelco is een rekord diff met steekassen van Manta-B, ik plof in die onderdelen dus ik kan nog wel even vooruit.
                                                      Ik ga ivm met tijdnood eerst even met adapters werken, eind januari moet de auto weer klaar zijn want dan begint voor ons het seizoen alweer, daarna zie ik wel verder.

                                                      Die adapters zijn sowiso nooit weg, ik heb er nog 1 staan waar ze ook wel onder kunnen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.