Forumindex › Forums › Modellen › Manta › 5 gaats assen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2009 om 09:39 #17215421
Beste mantafans,
Iemand enig idee waar je van die 5 gaats assen kan vinden voor de manta?
Kheb al een beetje op t forum gekeken maar ik kon niks vinden.
Kan iemand me hiermee helpen?25 december 2009 om 10:19 #17574621AnoniemLid sinds:
1 January 1970in t 200 240 400 topic stond een setje te koop
was van manta sportmischien moet je daar ff contact mee opnemen
let wel t zijn geen goedkope onderdelen die je zoekt;)
25 december 2009 om 12:32 #17574622Dat is al weg als ‘t goed is.
Een goed alternatief is adapters van 4 naar 5-gats, dat kost zo’n 500 euro en is te bestellen in elk gewenste afmeting bij Harry Schippan
http://www.schippan-shop.de/‘t is een goed adres en vriendelijke man, hij verstuurd door heel europa.
25 december 2009 om 12:57 #17574623origineel gepost door henk 400rr
Dat is al weg als ‘t goed is.Ja dat is al weg.
25 december 2009 om 23:24 #17574624origineel gepost door henk 400rr
Dat is al weg als ‘t goed is.Een goed alternatief is adapters van 4 naar 5-gats, dat kost zo’n 500 euro en is te bestellen in elk gewenste afmeting bij Harry Schippan http://www.schippan-shop.de
‘t is een goed adres en vriendelijke man, hij verstuurd door heel europa.
ff de link aangepast deze werkte niet ;)
en goed om te weten die is net geen uurtje rijden van mij vandaan gaan vestigen :P25 december 2009 om 23:40 #17574625Ik heb hem ook even veranderd, wel gek, eerst deed hij het wel.
klopt, hij was rond de kerst aan het verkassen vertelde hij, waarheen heb ik niet gevraagd, voor mij is het sowiso een eindje. ;)
Even een tip, via de “shop”-link kun je dus precies bekijken wat een setje kost en bij welke breedte, dit kun je al bekijken alvorens je een order bevestigd.
26 december 2009 om 06:11 #17574626en als je geen verbreding zoekt, misschien heb ik wel een set over, aangepaste steekassen, voor in de achteras (trommel rem, geen trommels meer aanwezig ), en naven voor incl schijven en klauwen, als ik het me goed kan herinneren zou ik 2 sets moeten hebben
Gert26 december 2009 om 09:56 #17574627Bedankt henk.
Zijn alleen wel aardige prijzen….
Vink een beetje zonde van t geld want echt zoveel voordeel heeft t niet.
Ik denk dat ik maar is ga kijken of ik t zelf kan aanpassen.
by the by’s gt/w, die assen die jij hebt zijn alleen voor achter toch? want voor mij gaat t nu vooral om de voorkant. en spoorverbreders is iid niet wat ik zoek moeten echt gewoon die assen zijn met 5 in plaats van 4 bevestigingspunten.26 december 2009 om 10:51 #17574628AnoniemLid sinds:
1 January 1970gt/w heeft zowel voor als achter liggen
duus complete set voor ombouw naar 5 gaats
op de remtrommels achter na
maar daar is nog wel makelijk aan te komen;)26 december 2009 om 11:13 #17574629@Ruub; op zich valt het nog wel mee qua prijzen en het voordeel moet je zo bekijken dat hij zonder al te veel moeite om te bouwen is naar 5-gaats en weer terug. Als je bijv. een sper hebt of een goede as, dan heb je hem naderhand nog steeds, als je asombouw gaat doen dan komt er nog wel wat meer bij kijken, qua prijs kan dat ook oplopen en vrij gemakkelijk de prijs van de adapters voorbij stijgen.
Op zich is sowiso een ombouw van 4 naar 5-gats onzin, beide keren zijn de velgen rond en beide keren doet de auto het even goed.
Maar als je optisch iets wil, dan is het een mogelijkheid.26 december 2009 om 11:19 #17574630AnoniemLid sinds:
1 January 1970henk heeft hier wel n punt
(enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)ok de krachten verdelen over 5 of 4 bouten zal wel iets verschil inzitten
maar ik heb nog nooit gezien of gehoord dat ze met 4 wielbouten
de krachten niet kwijt konden
en daardoor de tapeinde afbraken
ook niet bij wagens met echt veel pk,szitten wel zwakere schakels in de aandrijflijn
die eerder de geest geven;):o26 december 2009 om 11:20 #17574631maar lijkt wel mooi dacht ik, dit is er ook eentje met, en ook de mijne
26 december 2009 om 11:29 #17574632AnoniemLid sinds:
1 January 1970dat het de jouwe is hoef je er niet bij te zetten:o
kan ja iedereen wel lezen opt front van deze mooie manta
;):P:P:P:P26 december 2009 om 11:30 #17574633sorry
:swear:swear:swear:P:P:P:P:P:P26 december 2009 om 11:31 #17574634en ook een goede kerst en nieuw jaar gewenst
:wors:wors:wors26 december 2009 om 11:33 #17574635AnoniemLid sinds:
1 January 1970ook zo:thumbup
geen kaartje gekregen dan?????
maar zullen we back on topic
ging hier om 5 gaats assen dacht ik;):thumbup26 december 2009 om 11:38 #17574636jawel
26 december 2009 om 11:42 #17574637Het lijkt wel een koffiekrans hier hahaha. Maar feit blijft dat de 400 velgen toch super mooi blijven. Zeker als je een 400 replica wilt bouwen. Voor is het niet zo heel moeilijk, al is het Commodore spul niet heel eenvoudig te krijgen natuurlijk.
26 december 2009 om 12:02 #17574638origineel gepost door louwe 16 klepper
henk heeft hier wel n punt
(enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)Jep, dat klopt, dit uitsluitend ivm een optische reden, vanuit technisch oogpunt blijf ik ‘t onzin vinden, velgen had ik ook zat met 4-gats, nu moet ik dus weer op jacht.
26 december 2009 om 12:10 #17574639AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door louwe 16 klepper
henk heeft hier wel n punt
(enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)Jep, dat klopt, dit uitsluitend ivm een optische reden, vanuit technisch oogpunt blijf ik ‘t onzin vinden, velgen had ik ook zat met 4-gats, nu moet ik dus weer op jacht.
heb je ook 100% gelijk in
maar ok je weet wel dat wij wel n beetje t zelfde denken;)26 december 2009 om 12:39 #17574640origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door louwe 16 klepper
henk heeft hier wel n punt
(enkel is hij zelf toch uiteindelijk ook overgegaan naar 5 gats d8 ik;):angel)Jep, dat klopt, dit uitsluitend ivm een optische reden, vanuit technisch oogpunt blijf ik ‘t onzin vinden, velgen had ik ook zat met 4-gats, nu moet ik dus weer op jacht.
Achter had je natuurlijk al een aan de 400 gelijkende ophanging. Dus daar heb je neem ik aan een Commodore B achteras gebruikt?? Hoe heb je het aan de voorkant opgelost ook Commodore B materiaal? Of een andere vernuftige oplossing ;)
26 december 2009 om 12:59 #17574641De 5-gaats set heeft wel de grotere voorremmen en een sper, nog niet gekeken hoe het er vanbinnen uitziet :hmmz dus ook op zoek naar 15 inch wielen in 8 en 9 of 10 inch breed om de 400 uitbouw te vullen……….
Voorlopig nog maar met het 4-gaats spul rijden, pas als ik alles compleet heb gaat het d’r onder.26 december 2009 om 13:30 #17574642bij mij ging het vooral om het optische en ik had nog ergens gelezen dat voor 5 gaats makkelijker schijven zijn te vinden zowel voor als achter maar of dat echt zo is heb ik zelf nog niet bekeken. Eigelijk nam ik aan dat er vast wel voor 4 gaats ook mooie schijven waren.
wat betreft die asombouw.. achter kan je die toch gewoon verwisselen? 4 gaats eruit 5 gaats drin? ik hoopte dat dat voor voor ook zo kon.
hoeveel kost dat setje van gt/w eigelijk en is daar ook een fototje van? van t spul zelf dan niet op de auto zeg maar.26 december 2009 om 17:27 #17574643AnoniemLid sinds:
1 January 1970dat van die schijven is niet geheel waar
dus als dat je reden is om naar 5 gaats te gaan
kun je veel beter dat geld in een setje schijven voor 4 gaats
stekenwel is het zo
dat je voor 5×120 iets gemakelijker brede velgen vind voor
onder b.v een 400 replicatjah wat dat setje van gt/w kost
dat zal je hem zelf t beste kunnen vragen;)met de set die gt/w nog heeft is achter inderdaad gewoon steekassen omwisselen
omdat die al aangepast zijnnormaal is dat echter niet zo
t probleem is de diameters van de commodore steekassen;)26 december 2009 om 19:44 #17574644Volgens mij kwamen die steekassen uit een achteras met aangepaste lagerschalen, de achteras zelf is ooit bij mij terecht gekomen en alweer vernietigd.
@Manta-aero: Mijn achteras van de AcDelco is een rekord diff met steekassen van Manta-B, ik plof in die onderdelen dus ik kan nog wel even vooruit.
Ik ga ivm met tijdnood eerst even met adapters werken, eind januari moet de auto weer klaar zijn want dan begint voor ons het seizoen alweer, daarna zie ik wel verder.Die adapters zijn sowiso nooit weg, ik heb er nog 1 staan waar ze ook wel onder kunnen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.