Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › 4×4 storing! lampje gaat opeens aan!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2008 om 21:55 #17206811
Hallo,
Ik ben momenteel mijn Calibra Turbo 4×4 aan het opbouwen, maar nu was ik de bedrading van de 4×4 aan het aansluiten en nu heb ik de stekker van de temp sensor van de bak aangesloten, de stekker van de magneetklep(drukbol).
Maar naast de drukbol had zowiezo een blinde stekker, maar dan houd ik nog een stekker over die daar ook hangt, maar ik kan niet thuisbrengen waar deze hoort?
Iemand misschien een idee, hoe of waar die stekker moet?
mvg carlo
17 maart 2008 om 18:49 #17395665heb je mischien een foto van de stekkers?
groeten.
18 maart 2008 om 17:53 #17395666heb het stekker probleem al opgelost maar zit nu met een ander probleem, als ik auto start gaat 4×4 lampje uit. Maar na een tijdje (ong 2 min) stationair draaien, gaat het lampje ineens weer aan.
Zal hem van de week eens ff uitlezen.
19 maart 2008 om 21:02 #17395667nou heb ik het systeem even uitgelezen vanavond via de knippercodes.
nu krijg ik er 2 storing uit:
32: Pressure switch faulty
33: Solenoid valve voltage highIk heb het systeem ontlucht via de werkwijze, zo als het in een beschrijving staat beschreven. Deze komt van Hennie Boomkamp af.
Maar ik had het systeem nog een keer proberen ontluchten, maar als je dan dat bypass boutje losdraait, komt al de stuurbekrachtigingsolie uit het reservoir spuiten…
Iemand enig idee?
20 maart 2008 om 16:36 #17395668niemand?
21 maart 2008 om 11:02 #17395669is de druk bol tegen je schutbord nog wel goed?
groeten.
21 maart 2008 om 17:52 #17395670deze komt van andere auto af en daar werkte die goed. ik heb trouwens wel storing in MM, hall gever is defect. Kan het hier mee samen hangen?
24 maart 2008 om 12:15 #17395671weet ik zo niet, maar even maken en je weet het.
groeten.
24 maart 2008 om 14:17 #17395672ik heb dit inmiddels gemaakt en nu blijft die af en toe op storing, maar als ik hem dan uitlees is de storingscode van de remlichtschakelaar erbij gekomen. Dus denk dat ik deze maar al even ga vervangen.
25 maart 2008 om 19:05 #17395673ik zit met juist hetzelfde probleem soms werkt men 4×4 en soms schakeld deze gewoon uit na enkele seconden stationair draaien
maar als ik dan men contact afleg en de moter terug start dan doet ie het wel weer
en soms steekt deze ook zen olie van servo naar buiten
denk dat het toch ergens een elektrisch probleem is maar kheb het tot nu toe ook nog niet kunnen oplossen25 maart 2008 om 22:21 #17395674origineel gepost door turbokevin
ik zit met juist hetzelfde probleem soms werkt men 4×4 en soms schakeld deze gewoon uit na enkele seconden stationair draaien
maar als ik dan men contact afleg en de moter terug start dan doet ie het wel weer
en soms steekt deze ook zen olie van servo naar buiten
denk dat het toch ergens een elektrisch probleem is maar kheb het tot nu toe ook nog niet kunnen oplossenDat probleem heb k ook gehad..
Tis tijd om uwen drukbol te vervangen ;)..26 maart 2008 om 18:34 #17395675toch die drukbol weer.
bij vervanging LET OP, er staat best veel druk op het systeem, als je de bol los draait kan er olie uitkomen.
ik had hem bij mij vervangen toen nog alles langs de auto lag, stuurhuis, leidingen, drukbol enz.
er was nog niets aangesloten, en bij het losdraaien zaten ik en een paar nieuwsgierige maten van mij lekker onder de olie.
weer een goede les geleerd:vertag:vertag.groeten.
26 maart 2008 om 18:47 #17395676sorry maar waar zit die drukbol ergens en wat kost deze
27 maart 2008 om 17:52 #17395677hij is via hennie boomkamp te koop, had ook stiekem even geinformeerd bij de opel dealer, maar daar is die 864 euro excl de btw. Bij hennie volgens mij 200 euro
27 maart 2008 om 19:53 #17395678origineel gepost door CarloAstra
hij is via hennie boomkamp te koop, had ook stiekem even geinformeerd bij de opel dealer, maar daar is die 864 euro excl de btw. Bij hennie volgens mij 200 euroen waar is hennie ergens te vinden?een emailadres of een telefoonnummer want ik ben van belgie en hennie is mij totaal onbekend
27 maart 2008 om 20:35 #17395679Je kan ze ook via BMW krijgen. Ze schijnen in de oudere IX modellen te zitten, weet alleen niet of het dan om een E36 of E30 gaat…
De prijs van Opel is overigens zo hoog omdat je dan geen losse drukbol koopt maar een compleet set met magneetklep. De losse bollen heeft Opel niet meer…
28 maart 2008 om 20:12 #17395680die drukbol zit tegen je schutbord aan de distributie zijde, achter je dynamo.
groeten.
28 maart 2008 om 20:16 #17395681hennie is hier op het forum project.
zijn naam is hennie boomkamp, zie ook de advertentie bij bedrijven(boomkamp auto’s).
lees eerst even het verhaal over hennie, dan weet je dat het even duurt voor je antwoord krijgt.groeten.
28 maart 2008 om 21:16 #17395682ok bedankt voor alle info ik zal er zeker wel aanraken nu:thumbup
29 maart 2008 om 17:06 #17395683ik lees dat jij de 4×4 met knippercode hebt uitgelezen kun je mij vertellen hoe ik dat kan doen ?
van het motormangement systeem weet ik hoe het moet maar de 4×4 welke aansluitingen moet je dan door verbinden en heb je toevallig ook een foutcode lijst?
mijn 4×4 blijft storing geven zodra ik de 1e keer rem.
gr.arno en alvast bedankt :thumbup
29 maart 2008 om 20:07 #17395684ik heb dit op internet opgezocht en vond deze site:
er wordt dan gebruik gemaakt van de zelfde stekker als waar je de MM uitleest.
ik denk dat als je die storing hebt, dat je remlichtschakelaar stuk is?
mvg carlo
30 maart 2008 om 11:56 #17395685origineel gepost door TurboBjorn
Je kan ze ook via BMW krijgen. Ze schijnen in de oudere IX modellen te zitten, weet alleen niet of het dan om een E36 of E30 gaat…De prijs van Opel is overigens zo hoog omdat je dan geen losse drukbol koopt maar een compleet set met magneetklep. De losse bollen heeft Opel niet meer…
die drukbol zit helaas niet op een bmw ix.
we hebben er 4 voor de cross gehad, en er zat nergens een drukbol in.
bmw heeft een visco koppeling, en werkt niet hetzelfde als opel.groeten.
30 maart 2008 om 17:52 #17395686De oude S 500 van Mb heeft dit drukbol ook..
Dacht dat die drukbol voor de remmen dienden..30 maart 2008 om 17:54 #17395687origineel gepost door CarloAstra
hij is via hennie boomkamp te koop, had ook stiekem even geinformeerd bij de opel dealer, maar daar is die 864 euro excl de btw. Bij hennie volgens mij 200 euroEn bij Gema Motorsport kosten die 149 euro excl verzending..
31 augustus 2008 om 11:35 #17395688wat alert38 zegt lijkt me wel goed te doen, was ook al van plan daar een nieuwe te bestellen , niet dat mijn 4×4 niet werkt maar heb nog wel het oudere type met de witte rand erin zitten en heb het liever vervangen zodat alles heel blijft.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.