400 deurstriping

Forumindex Forums Modellen Manta 400 deurstriping

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254483
    H-400
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 November 2006

      Aangezien er op een ander onderwerp (Opel Motorsport Kleuren) vraag is naar deze striping:
      Zo’n 3-tal jaar terug heeft m’n vrouwtje zo’n 2 setjes gemaakt voor m’n GSI. Ze werkt in een bedrijf waar ze materiaal zeefdrukken,
      auto’s bekleven, promotieartikelen personaliseren enz. Dus voor haar was het eigenlijk gemakkelijk.

      Ik heb de originele maten gecopieerd van een originele Manta-400 van een maat (de mijne heeft die kleine striping) en de kleurvinyl gekozen.
      Het anthraciet en zilver is identiek, het geel is quasi identiek (om 100% identiek te zijn moeten we het geel zeefdrukken en wordt het kostenplaatje te duur).

      Na het kleven van de striping kreeg ik regelmatig de vraag om ze “eens bij te maken”. Dus met dit ben ik al enige weken bezig, de enigste spelbreker is dat
      de eindejaarsperiode in de grafische sector nogal druk is!
      Om er een prijs op te plakken moet ik dus weten welke oplage ik moet bestellen: De “opstartkosten” blijven steeds hetzelfde, dat is dus alles in de computer
      programmeren (naar de plotter…), het bestellen van de vinyl enz… . Maar hoe meer bestellingen, hoe goedkoper zn’n setje wordt natuurlijk.
      Dus de mensen die zo’n setje willen, geef je op (evt via PM) zodat ik er een aantal op kan zetten en zo ook de prijs kan laten berekenen.
      Beschrijving van de striping:
      Enkel de deur/zijkanten, niet de punt op de motorkap. De vinyl is van een goede kwaliteit, m’n GSI rijdt door het hete zuiden evenals het besneeuwde oosten
      en na 3 jaar is er nog geen veroudering te zien. Je mag steeds m’n wagen bekijken. De striping wordt per kleur gemaakt, dus één kant bestaat uit 3 delen.

      De deurgreep zal niet uitgesneden zijn, dan heb je meer mogelijkheden om enkele mm’ers te spelen.
      Het staat allemaal nog in z’n kinderschoenen, en het zal z’n tijd vragen. Ook het financiéle gedeelte (bestellen-betalen-leveren) moeten we hier uitdokteren.
      Het is niet de bedoeling dat ik me ga verrijken op de kap van iemand’s hobby, maar gratis kan ik me niet verplaatsen…
      Ik wacht op jullie réacties!

      #18096062
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        ziet er goed uit herman :thumb
        ook makkelijk dat je vrouw dit zo netjes kan plakken :thumb :thumb

        #18096063
        Hendri
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2005

          Ben wel benieuwd naar de kosten voor zo’n setje

          #18096064
          belgian.opel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 November 2006

            Op langere termijn ben ik ook wel geïnteresseerd.
            M’n Manta staat momenteel nog in de grondverf en het project staat op dit moment op een laag pitje wegens andere prioriteiten (verbouwingen) aan de woning.
            Bedoeling is om hem wit te spuiten met de 400-deurstriping.

            #18096065
            CPeer
              Lid sinds:
              30 January 2011

              Hoi ,

              Ben zelf ook opzoek naar deze striping nog niet echt naar doorgezocht, Maar als deze striping word gemaakt wil ik 2 setjes bestellen. king:

              #18096066
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                M’n vrouwtjes baas heeft vandaag vermeld dat hij morgen een prijsbestek zal maken, we
                zijn nieuwsgierig!

                #18096067
                Hendri
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 August 2005

                  Nou is er iets bekent over een prijs?

                  #18096068
                  H-400
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 November 2006

                    Het voordeel van “baas” zijn betekend dat je zelf kan beslissen wanneer “morgen” juist is. Het hangt zowat m’n voeten uit.
                    Straks passeer ik zelf langs de firma om te informeren.

                    #18096069
                    H-400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 November 2006

                      Eindelijk is de prijs berekend:
                      voor één set (de twee zijkanten) 40 Euro.(zonder verzending)
                      Dus geïnteresseerden kunnen zich opgeven.
                      Bestellen,betalen en leveren komen we wel aan uit, af en toe zit ik in Nederland voor een treffen.
                      Opsturen via post (in een koker) zal natuurlijk wel mogelijk zijn, moet er wel achter informeren wat dat evt. kost naar Nederland/België.
                      Grtjs!

                      #18096070
                      belgian.opel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 November 2006

                        PM verstuurd :thumbup
                        Ik ben er ooit ook eens mee bezig geweest om deze uit te tekenen om te spuiten, maar kon nergens de juiste hoek vinden van een originele striping.
                        Ik baseerde me toen op het gele vlak als referentiepunt om de hoek uit te rekenen.

                        #18096071
                        H-400
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 November 2006

                          Daar er reeds vraag over is:
                          vanuit België naar Nederland kost de verzending (dus internationaal) 12.90 Euro.
                          Ik verschoot wel wat van het bedrag.
                          Maar net over de grens (Dus in Nederland) is dit via de Nederlandse post een nationale verzending
                          en kost het 6.75 Euro. Dus echt wel de moeite om efkes over de grens te wippen.

                          #18096072
                          H-400
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 November 2006

                            Eindelijk is de eerste oplage van de deurstriping af.
                            Ik heb vrijdag een halve dag verlof genomen om ze na het plotten uit de vinyl te trekken en te
                            appliceren, dit op’t werk van m’n vrouwke.
                            Ik ga m’n “pm’s” nog eens raadplegen zodat ik iedereen kan antwoorden.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.