Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › 4-2-1 of 4-1 spagetti?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2009 om 12:42 #17208748
hallo,
welk type spagetti spruitstuk adviseren jullie?
Wat is ook alweer het verschil, een heeft meer Nm en de andere toch PK.
Zou om een Corsa GSI A gaan die licht getuned is.alvast bedank
2 februari 2009 om 12:46 #17464861voor zo ver ik het weet..
is 4-1 voor hoogtoerige motoren
en 4-2-1 voor motoren die een meer contenue vermogens/pk/nm kromme hebben.
zjin er mensen die dit anders van mening zijn?
4 februari 2009 om 20:58 #17464862:wors 100 punten
persoonlijk zou ik kiezen voor meer koppel.
nou rijd ik door de week tdi.
ene NM is wel heel fijn
theun
4 februari 2009 om 21:04 #17464863dan u ik ga dus door voor de wasmachine?
ik heb zelf ook een corsa a gsi (E16se) moter in mijn kadett gehad die een beetje gekiteld was en een 4-2-1 spagettie van lexmaul had. reed leuk
ik vond alleen dat de 1.6 8v onderin in verhouding tot boven in veel koppel mist, en boven in wel trekt wat duid op een dipje… (vergeleken met 2.0 8v)
5 februari 2009 om 07:10 #17464864dus we gaan bij de corsa c16SE(I) voor de 4-2-1
en de C20XE voor de 4-1
en bij een C20SEH? ook 4-2-1. gok ik?alvast bedankt jongens.
5 februari 2009 om 21:46 #17464865C20SEH, die moet nog uitgevonden worden.
20SEH moet het zijn, deze heeft GEEN katalysator namelijk.
Willem
20 maart 2009 om 11:34 #174648664-1 zorgt voor pk’s bovenin 4-2-1 zorgt ook voor pk in het middengebied samen met koppel. Als je spruitstuk op maat maakt kun je jeje 2 pijpen wat langer maken voor hij naar 1 gaat om zo je koppel omhoog te trekken.
20 maart 2009 om 16:30 #17464867interessant!
is dit bij elk type motor dan zo?20 maart 2009 om 16:36 #17464868Op een 2.0 8v plaats je dan een 16v spruitstuk, moet je alleen een flens kopen en die op het 16v spruitstuk lassen ;) Schijnt goed te lopen :D
20 maart 2009 om 18:22 #17464869en wat als je een 16V hebt:hmmz
22 maart 2009 om 22:02 #17464870origineel gepost door Van het Ende Customs
en wat als je een 16V hebt:hmmzOriginele Spagettie spruitstuk laten zitten…
Willem
24 maart 2009 om 14:43 #17464871Of een Lexmaul nemen :thumbup
26 maart 2009 om 08:35 #17464872Of een turbo:jerry
26 maart 2009 om 10:40 #17464873-offtopic
26 maart 2009 om 10:56 #17464874origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Van het Ende Customs
en wat als je een 16V hebt:hmmzOriginele Spagettie spruitstuk laten zitten…
Willem
Ik heb een 4 in 1 spaghetti gehad, dat merk je bij 5000 toeren ercht wel :D dan trekt hij een stuk makkelijker door in toeren.
Maar je levert op het koppel wel wat in op het midden gebied.
26 maart 2009 om 14:08 #17464875daarnaast was het standaard spruitstuk goed t/m 180 pk
als je daar boven zit knijpt hem hem toch?
of in ieder geval was het raadzaam om één te nemen met grote kanalen.. heb het vaker hier op het forum gelezen.
31 maart 2009 om 18:15 #17464876ik heb net een 4-2-….. gekocht. komt dus niet samen in 1 pijp, wil proberen sidepipes te maken :D en dus echt gescheiden systeem. maar die zal dan ook wel koppel middenin hebben zoals jullie zeggen. das mooi, want meer dan 6000 rpm gaat me c24ne toch nie maken denk ik.
nog niet gemonteerd dus kan je over de prestaties nog niets vertellen helaas.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.